Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU-lån på 10.000 kr. pr. måned

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd derfor - START OP FOR EGNE PENGE - TAG IKKE LÅN MED MINDRE EN IDE ER SÅ STEN SIKKER AT BANKEN OGSÅ VIL VÆRE MED ELLER ANDRE FINANSIERINGSKILDER VIL - OG OK - SKIFT DEM SÅ UD MED BILLIG SU - men TAG IKKE SU lån uden vurdering af virksomhedens formål - for at stifte virksomhed og til den type drømme, Rigtigt mange af jer kommer til at fortryde

Hvis alle fulgte det råd, ville vi ikke have Facebook og diverse andre firmaer. En gang imellem er man nød til at tage en chance. Og til de favorable vilkår, kan man jo sige at der skulle være mulighed for at betale tilbage selv om det går galt.

Det er selvfølgelig et must at have nogen til at kigge på idèn inden man starter. Men at bruge Banken til det er en dårlig idè.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Hvis alle fulgte det råd, ville vi ikke have Facebook og diverse andre firmaer. En gang imellem er man nød til at tage en chance

Jeg mener ikke facebook er stiftet på et SU lån uden nogen kreditvurdering. Vist skal man tage chancer - men SU lån skal ikke bruges generelt til at stifte virksomhed for, og det er IKKE jantelov for pengene skal jo tilbage igen så jeg kan være ligeglad som sådan

Jeg lover der er så mange der er kommet galt af sted - Spar op eller financier normalt - lige meget hvordan - men ikke SU lån er mit råd stadigt - kritikløs långivning til opstart vil skabe flere i ulykke end det vil give folk der får lykke.

(ps hvis du har link der viser facebook er finansieret i startet på SU lån eller noget der minder om, tager jeg hatten af men han startede med en ven uden kapital og på eget arbejde via universiteter og først i 2005 fik de ca 12 mio $ i ren venturekapital - ikke fra SU lån - og derfra eksploderede  Smile - han er eksempel netop på at starte uden lån)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
han er eksempel netop på at starte uden lån

Det er ikke rigtig. Han havde sin studie kammerat til at låne sig penge i starten. Derfor kan man jo også gå ud fra at der er en form for SU i financeringen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop derfor han placerede det, helt korrekt i Café og Hygge tråden som spænder fra alt mellem himmel og jord - og ydermere siger hovedemnet det meste "Alt det andet..."

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jeg lover der er så mange der er kommet galt af sted - Spar op eller financier normalt - lige meget hvordan - men ikke SU lån er mit råd stadigt - kritikløs långivning til opstart vil skabe flere i ulykke end det vil give folk der får lykke.

Kan du nævne bare en der er kommet galt afsted med et SU lån - start virksomhed ?. Eller er det bare noget du gætter på ?. Jeg er meget uenig med dig. Og mener faktisk at det var noget lignende Staten burde have lavet for unge iværksættere der vil starte selvstændig virksomhed. Der skal risikovillig kapital til hvis vi skal have startet nogle nye virksomheder.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

On-topic:

Hvis der vel og mærke er tale om et slutlån, kan man søge om maks-lån på 7.592 kr. http://www.su.dk/sulaan/satser/2013/Sider/default.aspx 
- Kommer det ikke an på hans forældres indkomst, hvis han kan låne op til 10.000 ? 

Hvis han er udeboende og på en videregående uddannelse kan han maks søge 5.753 kr.
 http://www.su.dk/SU/satserSU/sats2013/vu/Sider/default.aspx 

Her står der meget mere om rente på SU fra 2013.
http://www.su.dk/SULaan/Documents/T%C3%A6nk%20f%C3%B8r%20du%20l%C3%A5ner%202013.pdf 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg nævner da ikke min bekendte eller mine børns venner ved navn men ja det kan du tro - jeg kender flere der har kæmpet med SU lån grundet brug til virksomhed (og nogen der gør det uden virksomhed men som boede for dyrt via SU lån)

Jeg kender sågar nogen ret tæt på mig, der måtte opgive hus på grund af SU lån brugt til virksomhed - 250.000 kr der lå i vejen. Vist skal der risikovillig kapital til - men det er ikke det som staten mener SU lån til

Risiko villig kapital er iøvrigt oftest noget med kapital der vil tage risiko = kan tabes som banklån eller private investore og venture kapital kan

Det kan SU ikke - det er personlige lån som ligger på personen og med 100% kommer tilbage før en masse andet låneværk (ligger i vejen for at få andre og skal tilbage før de fleste andre) SU lån er derfor slet ikke i mine øjne risikovillig kapital overhovedet

Kan man ikke betale til tiden når der skal betales, ender det til indfrielse i princippet som skattegæld VIA SKAT - ingen kære mor der - se evt lidt om det HER eller HER om stigning i unge der i det hele taget har store problemer med at tilbagebetale SU lån generelt

Du skal selvklart tage det - jeg skal ikke blande mig - jeg advarer - du opmundrer til det - og det er jo det gode ved åbne fora - så må folk selv tage stilling. Lad os bare lade den ligge der - og du kan sagtens få succes med din beslutning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvklart tage det - jeg skal ikke blande mig - jeg advarer - du opmundrer til det - og det er jo det gode ved åbne fora - så må folk selv tage stilling. Lad os bare lade den ligge der - og du kan sagtens få succes med din beslutning

Der er noget du har misforstået. Jeg får ikke SU. Og har aldrig haft et SU Lån.

 

Cookie:
Jeg nævner da ikke min bekendte eller mine børns venner ved navn men ja det kan du tro - jeg kender flere der har kæmpet med SU lån grundet brug til virksomhed (og nogen der gør det uden virksomhed men som boede for dyrt via SU lån)

Jeg vil gerne have navnet på et firma som er gået ned med et SU Lån. Men du bliver ved med at snakke uden om ?.

 

 

 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Risiko villig kapital er iøvrigt oftest noget med kapital der vil tage risiko = kan tabes som banklån eller private investore og venture kapital kan

Det kan SU ikke - det er personlige lån som ligger på personen og med 100% kommer tilbage før en masse andet låneværk (ligger i vejen for at få andre og skal tilbage før de fleste andre) SU lån er derfor slet ikke i mine øjne risikovillig kapital overhovedet

Et lån uden garanti, er i mine øjne risikovillig kapital. Men det kan vi jo diskutere fra nu af og til dommedag.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Endnu bedre, hvor spørger trådstarter ikke direkte i SU som formentlig ved det

Hehe, prøv du at ring til SU styrelsen så kommer du "langt" de tager ikke imod dine opkald medmindre du har en eller anden form for handicap såvidt jeg husker ;). Det er uddannelses institutionerne som tager sig af SU og skal kontakte SU styrelsen(hvilket heller ikke er nemt, har jeg fået af vide), hvis dit studie er inkompetent til reglerne så er du på røven for du kan squ ikke få hjælp, selvom du kan vise SU vejleder informationerne fra www.su.dk

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)