Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte / fradragsspørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at forstå dette korrekt, vil jeg lige høre, om jeg er helt på afveje.
Starter jeg f. Eks virksomhed i september måned. Indkøber div. Værktøj, søm skruer, kabler, måleinstrumenter mm. Får lavet flyers, arbejdstøj, og visitkort. Og inden dette bliver omdelt, og virksomheden blir kendt, er der naturligvis gået en rum tid. En tid hvor der ikke har været nogen omsætning i virksomheden. Regnskabsåret nærmer sig så sin afslutning og der har ikke været den store omsætning. Til gengæld har der jo været udgifter til at starte virksomheden op.mnaturligvis, vil jeg da modtage en del moms retur, men hvordan er det lige med fradrag for vareindøb og værktøj. Vil det blive trukket fra i min personlige indkmstskat, eller er det bare sur røv. Det skal naturligvis siges, at jeg har alm. Lønindkomst ved siden af min enkeltmandsvorksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du har underskud i personlig virksomhed så vil det underskud blive til fradrag i anden indkomst med mindre skat skulle mene det var en hobbyvirksomhed og det lyder det jo slet ikke til jeg går ud fra du trods alt også får visse indtægter i virksomheden - ellers ville jeg starte 1/1-2014. Havde du ikke anden indkomst ville dit underskud gå videre og kunne udnyttes næste år

Husk også at det meste af det du køber der ikke nødvendigvis er en omkostning men noget der går ind på et råvarelager og har helt samme værdi som hvis det var kontanter - indtil du bruger det - tag evt en revisor med mere konkret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cookie,

Jeg ville starte i september måned og tage momsfradrag upfront fremfor at skubbe starten til årsskiftet. Godt for likviditeten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Henrik  enig - det er bare på grund af at du selv skrev det kunne gi problem hvis der var faktureret uden moms i 2012 - men du mener så at en regning eller to ikke skaber problem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cookie. Det er enten eller. Tog blot udgangspunkt i at der stod at der ingen omsætning havde været.

Hvis bare en faktura er udskrevet så fanger bordet og man har positivt taget stilling til om man på det tidspunkt drev momspligtig virksomhed. Da må startstidspunktet rykkes til dette tidspunkt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)