Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 10 ud af 22 (216 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja amino har loadtider på over et minut de seneste dage, et eller andet er gået i stykker

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Det er svært at få øje på at når lærer og elever der har prøvet en heldagsskole, og er super glade for den, hvorfor det så skulle overskygges af at du syntes det er noget værre noget.

Nu har vi her i Danmark en tradition for demokrati, hvor vi lader de folkevalgte politikerer regerer, hvis du er utilfreds med det, må du selv stille op, stemme på nogle andre eller prøve at tage magten ved et militærkup.

Hvad er alternativet, hvis ikke de folkevalgte skulle styre landet hvem skal så? Hele din argumentation falder til jorden, medmindre du kan anbefale et seriøst alternativ til demokrati, og det er ikke lykkedes før.

Men det virker i høj grad til at du har et problem, med hele vores folkestyrer, og ikke kun overenskomst forhandlingerne.

Ovenstående er uddrag fra dine forskellige svar.

Lundsby, forstå det eller lade være, karaktererne i afgangseksamener på heldagsskoler kan IKKE retfærdiggøre indførelsen af heldagsskoler. Heldagsskoler har i almindelighed IKKE ført til bedre elever. Få nu dine fakta på plads Vi kan kun forholde os til om eleverne bliver bedre eller dårligere i deres almene kunnen, ikke om de synes det er sjovere at lege eller spille playstation eller WII, den del hører til et andet sted.

Det er dine argumenter jeg anfægter, og derfor lad være med at inddrage andre for at understøtte dine sysnpunkter, kom ind i realiteternes verden med noget der ersagligt grundlag for, så som f.eks. eksamensresultater når vi snakker heldagsskoler.

Jeg har intet problem med folkestyret og jeg har heller intet problem med styret her i Marokko. Jeg har et problem i en debat med en debattør og derfor debatteres der. Hvis du havde læst mine indlæg så lægger jeg netop op til at reformen IKKE laves af folkevalgte, da de blot for manges tilfælde i mine øjne er popsangere, nogle vare længe men de fleste fiser ud efter få år.

Jeg angriber ikke demokaratiet, men DU angriver demokratiet ved ikke at acceptere indholdet der gør at lærerne siger fra. Og du gør det så ud fra en meget meget primitiv synsvinkel i form af at du tror lærere kan arbejde 37 timer om ugen på skolen og så er alt løst. Faktuelt kan det måske godt lade sig gøre, men er du som skatteyder i Dk rede til at betale for den reelle tid lærerne bruger? For så bliver lærerne faktisk dyrere i drift, men det tror jeg ikke du har tænkt over.

Den model jeg taler for er ganske ligetil.

1. Sørg for at lærerne ikke skal lave andet end at undervise og rette opgaver og dermed være 100% dedikerede til læring til eleverne.

Dermed kan man opnå det som der ønskes, men det kræver at der ansættes en del flere psykologer og pædagoger i folkeskolens regi og så opstår der igen konfilkter, for f.s.a. pædagogerne, så har de oftest svært ved at blive enige med lærere.

Summasumarum, der skal udtænkes en helt NY reform, og den skal så ikke pludres af strejker og andet i mellemtiden, men alene udtænkes indenfor nogle økonomiske rammer og målet for gode elever til følge. Ikke noget poplulistisk for at man skal give og acceptere kriser og alt det lort, for der er IKKE bred enighed i DK om at løfte sådan en opgave i fælleskab, dertil er forskellen i samfundet for store.

Jeg ønsker hverken revolution, militærkup eller andet - det har vist sig gang på gang ikke at gavne noget. Se bare på tunesien, ægypten og Libyen..,, det er ødelagte lande og de kommer ingen vegne p.t. på grund at personlige interesser fra de "folkevalgte".

 

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:
Lundsby, forstå det eller lade være, karaktererne i afgangseksamener på heldagsskoler kan IKKE retfærdiggøre indførelsen af heldagsskoler. Heldagsskoler har i almindelighed IKKE ført til bedre elever. Få nu dine fakta på plads

Du må meget gerne linke til den undersøgelse eller de statistikker du der kan understøtte din konklusion. Kan du ikke det så kan du vel også selv se at din argumentation er fuldstændigt tilbagevist :-)

Så ville det i øvrigt være anden gang i denne tråd, sidste gang var da du sagde at skolelederne kunne fordele arbejdstiden. Det gik du ikke videre med :-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det handler jo om at offentlig ansatte i Danmark dels ikke vil arbejde på lige vilkår som private og dels tror de har det helt utrolig hårdt. Ja, den sætning skal jeg nok få hug for, men det er nu engang nok sandheden.

Lad os se lidt på stridspunkterne:

Arbejdstid og forberedelse. Der er absolut ingen gode argumenter for at lærere skal have forberedelsestid derhjemme. Absolut ingen. Opgaver kan rettes på skolen. Timer kan forberedes på skolen. Selvfølgelig skal de det ligesom alle andre der som udgangspunkt bruger deres 37,5 timer PÅ ARBEJDSPLADSEN. Skal der tales med forældre osv, må der aftales tider dette kan ske på og lærerne må få sig et arbejdsnummer der kan ringes på. Det kan desuden sagtens være fx fra 15-16 hver anden dag eller en gang om ugen. Igen, hvorfor i alverden skal lærere da ikke kunne arbejde som alle andre på deres arbejdsplads. Her viser det politiske aspekt sig igen. At lærerne ikke vil være ansatte. De vil ikke forholde sig til at nogen betaler deres løn og at de udfører dette arbejde for deres kunder = forældre.

Så hører jeg også at lærere læser og forbereder sig fagligt i fritiden. Ja, det gør de fleste engagerede ansatte altså i et vidensjob.

Fagforeninger, løn og arbejdsvilkår. Igen ser vi lærernes slet skjulte socialistiske ideologi. Ingen offentlig ansatte kan tilsyneladende forstå at de dygtige lærere skal have mere i løn end mindre dygtige lærere og at denne konkurrence er sund. Nej det er da for meget. Alle lærere skal have præcis det samme i løn som Bondo forhandler hjem. Både KL og Bondo har jo samme arbejdsgiver nemlig staten og skatteborgerne. Det er unægtelig nemmere at nå et kompromis når 'arbejdsgiver' ikke selv skal betale lønnen, for det skal tredjepart - nemlig skatteborgerne.

Politik skal ud af det offentlige. Offentlige fagforeninger er gennemsyret af en marxistisk ligheds ideologi der er mindst 30 år forældet. Det eneste fokus i det offentlige, inkluderet hos læreren, skal være hvordan man får bedst resultat for færrest mulige penge. Kig gerne til Sweitz for at se hvordan det skal gøres.

Og selvfølgelig er der mange gode og dygtige lærere, men også mange mindre gode. Og der er jo netop derfor lønnen skal følge arbejdsindsats og kvalifikationer, ikke hvad Bondo forhandler hjem for alle.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og så vil jeg i øvrigt sige at jeg har meget sympati med lærerne der skal holde styr på en masse dårligt opdragede børn, men også her må man sige at man ligger som man har redt i og med den nuværende situation er en direkte konsekvens af 68'ernes opgør med diciplin og respekt for autoriteter, samt at børneopdragelsen skulle udliciteres til det offentlige. Man kan ikke på den ene side synes det er helt fint at børn skal tilbringe 10 timer i det offentliges varetægt hver dag og samtidig brokke sig over at forældre ikke opdrager deres børn. En kerne i det socialistiske projekt er netop at opdragelse bør ske offentligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er stadigt helt enig i at der skal ændringer til men synes lidt det er for forsimplet også som du nu fremstiller det. Tag nu den yderste konsekvens - skoleledere kommer om 3 år til at kræve af alle lærere at de underviser 37 timer om ugen - for om ikke jeg har misforstået det, så er det jo en yderste konsekvens. 

Mod det taler at det næppe nogensinde ville forekomme, skolelederne er vel også fornuftige mennesker - men det er vel der striden ligger? Kan lærene i gymnasiet risikere at få ½ time eller mindre om ugen til al forberedelse.

Jeg synes sammenligningen med alle andre kan halte lidt - men jo- jeg er enig i at man skal nytænke området og give skolelederne ret til at tilrettelægge - men måske kunne man lave en eller anden ramme anvisning som sikrer, at der til en række fag og aldersgrupper, også er forberedelses tid som rækker - vi får se hvad regeringen vælger, for dem bliver den som bestemmer - og kan vælge problemer med egne vælgere eller hitte et sted at klippe en hæl og hugge en tå. Der er ikke tvivl om at udfaldet bliver mere undervisningstid.

Den med mere i løn til de dygtige tror jeg er vanskelig. Den skulle også gælde hos pædagoger SOSU'er, sygeplejersker osv - og jeg er ikke sikker på at de områder vil være tjent med det, hvis ikke der er nogle klare ting at give tillæg i forhold til (som idag i forhold til ekstra ting man påtager sig, ekstra kurser, ekstra pligter konkret osv) og jeg tror ikke området vil nyde godt af - hverken ansatte eller forhandlere, at al løn skal forhandles for hver enkelt person - på de områder er kollektive overenskomster et gode. Jeg beklager min lidt pragmatiske holding til sagen.

jeg er normalt ikke til liberal alliance men her synes jeg deres holding til sagen er ret nuanceret - ser sammenhæng mellem skolereform og konflikten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Der er en entydig faglig forståelse af at heldagsskolen ikke vil virke, men hvis man ser hvad de resultaterne er de forskellige steder de har heldagsskole, så er resultaterne bedre end det modsatte.

Som der står i rapporten: Citat: ["Overordnet er der ikke en direkte og signifikant sammenhæng mellem heldagsskolen og elevernes faglige niveau da sammenlignelige elever på sammenlignelige skoler har samme faglige niveau som eleverne på heldagsskolern .....]
link kommer fra Skolelederforeningen fagblad.  

Tror det er en god ide at i lige læser AUA projekt -Implementering af A08, man kan jo undrer sig over, hvorfor KL iværksætter denne evaluerings rapport, som skulle bruge til forhandlingerne her i 2012, men de vælger at holde den hemmelig og slet ikke inddrage den som "viden" ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Lundsby:
Der er en entydig faglig forståelse af at heldagsskolen ikke vil virke, men hvis man ser hvad de resultaterne er de forskellige steder de har heldagsskole, så er resultaterne bedre end det modsatte.

Som der står i rapporten: Citat: ["Overordnet er der ikke en direkte og signifikant sammenhæng mellem heldagsskolen og elevernes faglige niveau da sammenlignelige elever på sammenlignelige skoler har samme faglige niveau som eleverne på heldagsskolern .....]
link kommer fra Skolelederforeningen fagblad.  

Men omvendt står der også: "Det er ærgerligt, at rapporten ikke er mere klar i sine konklusioner. Måske skyldes det, at den er udarbejdet for tidligt. Flere af de heldagsskoler, der er med, har kun eksisteret i få år og det er for kort tid til at vurdere resultaterne. Et andet problem er, at evalueringen ser overordnet på de forskellige områder i stedet for at tage udgangspunkt i de enkelte skolers målsætninger. Jeg er personligt ikke i tvivl om, at heldagsskoler virker på det sociale felt og at de når nogle resultater, som andre skoler ikke når."

Jeg syntes bestemt ikke det lyder som om at der er grundlag for at forkaste heldagsskolen som ide, men omvendt heller ikke er der bestemt heller ikke grundlag for ubetinget at accepterer den. Det bliver spændende at se hvad den endelig reform kommer til at indeholde.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

BusinessMaroc:
Lundsby, forstå det eller lade være, karaktererne i afgangseksamener på heldagsskoler kan IKKE retfærdiggøre indførelsen af heldagsskoler. Heldagsskoler har i almindelighed IKKE ført til bedre elever. Få nu dine fakta på plads

Du må meget gerne linke til den undersøgelse eller de statistikker du der kan understøtte din konklusion. Kan du ikke det så kan du vel også selv se at din argumentation er fuldstændigt tilbagevist :-)

Så ville det i øvrigt være anden gang i denne tråd, sidste gang var da du sagde at skolelederne kunne fordele arbejdstiden. Det gik du ikke videre med :-)

Nu har Juul været så flink at linke til A08 men hvis du nu havde fulgt min opfordring til at læse tråden, så ville du se at der allerede var en der linkede til den tidligere samt hvis du havde fulgt med i pressen, så er KL kede af de ikke har gjort mere ud af at anvende A08.

Og nu når du sidder på din pedistal og tror at jeg ikke har grundlag for at udtale mig, kunne du og din åååh så fantastiske intelligens ikke selv finde ud af at se på udviklingen karaktermæssigt på heldagsskolerne via statistikkerne på Undervisningsministeriets hjemmeside, eller skal du have hjælp til alt?

Jeg fastholder med mit kendskab til forholdene på heldagsskolerne i København sammenholdt med statistikkerne der er ufravigelige, at der ikke er belæg for at heldagsskoler er vejen frem.

Og hold du bare regnskab med hvad jeg siger og skriver, men skriv dig bag øret at jeg ikke er vendekåbe eller populistisk. Erkend bare du ikke har forstand på indholdet i denne tråd og ikke kommer nogen vegne med at tro at du kan fastholde lærere 37,50 timer på skolen og opgaverne klares uden en fordyrelse enten i for af flere medarbejdere eller overtidsbetaling.

Du er og har altid været manipulerende, men den går ikke her og jeg falder ikke for dit vrøvl.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
Nu har Juul været så flink at linke til A08 men hvis du nu havde fulgt min opfordring til at læse tråden, så ville du se at der allerede var en der linkede til den tidligere samt hvis du havde fulgt med i pressen, så er KL kede af de ikke har gjort mere ud af at anvende A08.

So... det du skrev var at skolelederen allerede kunne fordele arbejdet som det passede dem, hvis det var sandt var der selvfølgeligt ikke nogen konflikt.

BusinessMaroc:
Og nu når du sidder på din pedistal og tror at jeg ikke har grundlag for at udtale mig, kunne du og din åååh så fantastiske intelligens ikke selv finde ud af at se på udviklingen karaktermæssigt på heldagsskolerne via statistikkerne på Undervisningsministeriets hjemmeside, eller skal du have hjælp til alt?

Nu er vi desværre tilbage der hvor jeg ikke rigtigt kan kommenterer fordi jeg ikke vil ned på dit niveau.

BusinessMaroc:
Jeg fastholder med mit kendskab til forholdene på heldagsskolerne i København sammenholdt med statistikkerne der er ufravigelige, at der ikke er belæg for at heldagsskoler er vejen frem.

Du har ret i at der ikke er entydig videnskabelig bevis for at heldagsskolen er vejen frem, omvendt er der heller ikke entydigt bevis for det modsatte. Men det er tydeligt fra de medie dækning, at der bestemt er folk med stor erfaring indenfor folkeskolen, der mener at det kan være vejen frem. Så hvorfor ikke prøve, jeg mener det er 15% der forlader skolen uden at kunne læse og skrive, så det er oplagt der er brug for en forandring. I forvejen koster folkeskolen kassen så det er virker oplagt at man kan gøre det bedre med samme økonomi. Det er mit indtryk at de formår det i andre lande.

BusinessMaroc:
Du er og har altid været manipulerende, men den går ikke her og jeg falder ikke for dit vrøvl.

Igen vil jeg helst ikke ned på det niveau, hvor det bliver til barnlig mudderkastning, der tror jeg ikke gavner nogen af os.

 

 

 

Side 10 ud af 22 (216 indlæg)