Ja amino har loadtider på over et minut de seneste dage, et eller andet er gået i stykker |
Lundsby:Det er svært at få øje på at når lærer og elever der har prøvet en heldagsskole, og er super glade for den, hvorfor det så skulle overskygges af at du syntes det er noget værre noget.Nu har vi her i Danmark en tradition for demokrati, hvor vi lader de folkevalgte politikerer regerer, hvis du er utilfreds med det, må du selv stille op, stemme på nogle andre eller prøve at tage magten ved et militærkup.
Hvad er alternativet, hvis ikke de folkevalgte skulle styre landet hvem skal så? Hele din argumentation falder til jorden, medmindre du kan anbefale et seriøst alternativ til demokrati, og det er ikke lykkedes før.
Men det virker i høj grad til at du har et problem, med hele vores folkestyrer, og ikke kun overenskomst forhandlingerne.
Ovenstående er uddrag fra dine forskellige svar.
Lundsby, forstå det eller lade være, karaktererne i afgangseksamener på heldagsskoler kan IKKE retfærdiggøre indførelsen af heldagsskoler. Heldagsskoler har i almindelighed IKKE ført til bedre elever. Få nu dine fakta på plads Vi kan kun forholde os til om eleverne bliver bedre eller dårligere i deres almene kunnen, ikke om de synes det er sjovere at lege eller spille playstation eller WII, den del hører til et andet sted.
Det er dine argumenter jeg anfægter, og derfor lad være med at inddrage andre for at understøtte dine sysnpunkter, kom ind i realiteternes verden med noget der ersagligt grundlag for, så som f.eks. eksamensresultater når vi snakker heldagsskoler.
Jeg har intet problem med folkestyret og jeg har heller intet problem med styret her i Marokko. Jeg har et problem i en debat med en debattør og derfor debatteres der. Hvis du havde læst mine indlæg så lægger jeg netop op til at reformen IKKE laves af folkevalgte, da de blot for manges tilfælde i mine øjne er popsangere, nogle vare længe men de fleste fiser ud efter få år.
Jeg angriber ikke demokaratiet, men DU angriver demokratiet ved ikke at acceptere indholdet der gør at lærerne siger fra. Og du gør det så ud fra en meget meget primitiv synsvinkel i form af at du tror lærere kan arbejde 37 timer om ugen på skolen og så er alt løst. Faktuelt kan det måske godt lade sig gøre, men er du som skatteyder i Dk rede til at betale for den reelle tid lærerne bruger? For så bliver lærerne faktisk dyrere i drift, men det tror jeg ikke du har tænkt over.
Den model jeg taler for er ganske ligetil.
1. Sørg for at lærerne ikke skal lave andet end at undervise og rette opgaver og dermed være 100% dedikerede til læring til eleverne.
Dermed kan man opnå det som der ønskes, men det kræver at der ansættes en del flere psykologer og pædagoger i folkeskolens regi og så opstår der igen konfilkter, for f.s.a. pædagogerne, så har de oftest svært ved at blive enige med lærere.
Summasumarum, der skal udtænkes en helt NY reform, og den skal så ikke pludres af strejker og andet i mellemtiden, men alene udtænkes indenfor nogle økonomiske rammer og målet for gode elever til følge. Ikke noget poplulistisk for at man skal give og acceptere kriser og alt det lort, for der er IKKE bred enighed i DK om at løfte sådan en opgave i fælleskab, dertil er forskellen i samfundet for store.
Jeg ønsker hverken revolution, militærkup eller andet - det har vist sig gang på gang ikke at gavne noget. Se bare på tunesien, ægypten og Libyen..,, det er ødelagte lande og de kommer ingen vegne p.t. på grund at personlige interesser fra de "folkevalgte".