Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 9 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Den ene af skolerne var Selmose skolen, der blev omtalt i Nyhederne på TV2, den anden var en skole i Berlin der blev omtalt i Nyhederne på vist nok DR i din forgangene uge. Jeg har desværre ikke tiden til at finde dem frem til dig.

Og så mener du at på så svagt et statistisk grundlag at man kan lave udtalelser om at det er vejen frem?

Nej som jeg skriver og mener du aner ikke hvad du udtaler dig om. De 3 heldagsskoler i København har IKKE opnået signifikante forskelle der kan henføres til indførslen af heldagsskole princippet.

Om du tager mine ord somubetinget sandhed er ligemeget, jeg kender min integritet, ved hvor jeg har mine erfaringer fra, og du besidder ikke tilsvarende erfaringer men baserer dine holdninger og udtalelser på svage informationer og svagt statistisk materiale. Der er derfor ingen grund til at tillægge dine udtalelser nogen vægt og det er det jeg gør opmærksom på.

At du ligesom alle andre kan have en mening om hvordan folkeskolen ser ud er noget helt andet, men du er nød til at erkende at du intet aner om folkeskolen i dagligdagen og du tager ganske fejl hvis du mener at man på kort sigt kan revolutionere hele området.

Der skal ændringer til, det er alle enige om. Det er måden man vil gøre det på som er stridens æble og jeg tillægger ikke politikere den intelligens at de er i stand til at råde eller vejlede i retning af en skolereform, det har de siddende regeringer gennem tiden vist at de er inkompetente til.

For havde de taget tyren ved hornene, så havde vi ikke haft så "svage" elever som der til tider udklækkes i dagens Danmark.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Der er ikke noget i KL's udspil der siger at lærerne skal arbejde mere.
Du mener det vel når du skriver det, men jeg er da ikke et sekund i tvivl om formålet er at kunne ændre noget forberedelsestid til undervisningstid  det er så i princip ikke arbejde mere, men på en måde som lærerne mener går ud over undervisningen, da de mener forberedelsestiden er afgørende. 

Der er ingen grund til ikke bare som minimum at prøve at forstå hvad der skændes om.

Jeg syntes faktisk, som nævnt flere gange tidligere, at man skal prøve at holde det adskilt, overenskomsten og skolereformen. Spliden imellem KL og lærerne, handler om hvem der må fordele arbejdet, jeg syntes personligt at det er en katastrofe at vi leder et så stort område, efter så dårligt og gammeldags et princip, som at overenskomsten dikterer hvordan arbejdstiden skal fordeles, reform eller ej, så er det klart på tide at det bliver lavet om.

Så er der selve den forslåede folkeskole reform, som man endnu ikke ved hvordan kommer til at se ud, personligt syntes jeg det lyder rigtigt godt det er sagt om at man laver en heldags skole, hvor man putter mere fritid og leg ind, for bedre at kunne få de elever der har krudt i røven med.
Men det er noget helt andet for pt. foreligger kun et forslag til en folkeskole reform fra en mindretals regering, der er ingen der ved hvordan det endeligt kommer til at se ud. Så det er svært at være meget for eller imod.

Anyway, det er regeringen der laver reformen og hvis man er utilfreds med den så må man stemme på nogle andre ved næste valg. Indtil da syntes jeg man skal respekterer folkestyret.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Anyway, det er regeringen der laver reformen og hvis man er utilfreds med den så må man stemme på nogle andre ved næste valg. Indtil da syntes jeg man skal respekterer folkestyret.

Kommenterer lige på dette svar, selvom jeg godt ved det ikke er til mig.

Men der er det i min optik at du er helt og aldeles galt på den og faktisk anerkender at tingene kan ændre sig fra regering til regering på så vigtigt et område som undervisning.

Og husk nu at folkestyret ikke altid har folkets opbakning og med dansk politik der er så ringen i almindelighed, så er det jo et alt alt for stort ansvar at lægge ud til de popsangere.

Det tager lang tid meget lang tid at lave en reform og endnu længere tid at gennemføre den, og i den periode må begge parter virkelig være fleksible eller blive enige om at fastfryse overenskomstforhandlinger og så tage kampen i den nye reform. Tiden spildes for alle parter p.t. da det kan være det hele ændres radikalt, og det går kun ud over eleverne.

Kan du ikke bare for sjov, nævne 5 ministre eller folkvalgte i den siddende eller forrige regering som du mener er kompetente til at lede planlægning af en skolereform eller udfærdigelsen af den?

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

Lundsby:
Den ene af skolerne var Selmose skolen, der blev omtalt i Nyhederne på TV2, den anden var en skole i Berlin der blev omtalt i Nyhederne på vist nok DR i din forgangene uge. Jeg har desværre ikke tiden til at finde dem frem til dig.

Og så mener du at på så svagt et statistisk grundlag at man kan lave udtalelser om at det er vejen frem?

Du er godt nok lidt sjov, du har ikke fremlagt skyggen af dokumentation for nogle af dine påstande, kun at du ved bedre fordi du har været i folkeskolen, og så taler du statistisk grundlag for de ting jeg ligger frem.
Det er svært at få øje på at når lærer og elever der har prøvet en heldagsskole, og er super glade for den, hvorfor det så skulle overskygges af at du syntes det er noget værre noget.

BusinessMaroc:
Om du tager mine ord somubetinget sandhed er ligemeget, jeg kender min integritet, ved hvor jeg har mine erfaringer fra, og du besidder ikke tilsvarende erfaringer men baserer dine holdninger og udtalelser på svage informationer og svagt statistisk materiale. Der er derfor ingen grund til at tillægge dine udtalelser nogen vægt og det er det jeg gør opmærksom på.

Det er fint du kender din integritet, men hvis du ser Debatten hvor konflikten, blev behandlet vil du se at der er mennesker, med langt flere år og bredere ansvar i folkeskolen, som er uenig, med dig. Har hun så ret, fordi det har mere erfaring end dig, ved mere om folkeskolen end dig?

Jeg håber også at man i folkeskolen, lærer at forholde sig til flere kilder, og det håber jeg da du er med til at lærer dine elever.

BusinessMaroc:
Der skal ændringer til, det er alle enige om. Det er måden man vil gøre det på som er stridens æble og jeg tillægger ikke politikere den intelligens at de er i stand til at råde eller vejlede i retning af en skolereform, det har de siddende regeringer gennem tiden vist at de er inkompetente til.

Nu har vi her i Danmark en tradition for demokrati, hvor vi lader de folkevalgte politikerer regerer, hvis du er utilfreds med det, må du selv stille op, stemme på nogle andre eller prøve at tage magten ved et militærkup.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg må indrømme, at jeg ikke er en af dem der bakker ret meget op om lærerne i denne sag.

Undervisningen i folkeskolen er ALT for slap. Min datter får ekstra private dansktimer, og vi er ikke de eneste i hendes klasse, der har måtte se i øjnene, at det var vejen frem. Hun skal i 4. klasse efter sommerferien og hun kan ikke stave til de mest basale ord. Når jeg taler med hendes klasselærer om det, får jeg at vide, at hun ligger i øverste halvdel af klassen, så hun har ikke brug for ekstra undevisning, det synes jeg siger lidt om det niveau vi accepterer. Danskundervisningen er generelt elendig (De må stadig gerne skrive børneskrift, dvs at deres stavning ikke bliver rettet, det gør jeg herhjemme).

Matematikken står det ikke meget bedre til med, selvom at jeg også her får at vide, at hun ligger over middel. Hendes opgaver bliver ganske enkelt ikke rettet, så hun har ingen mulighed for at finde ud af, om det hun har lavet er korrekt. Også her er det mig der retter hendes opgaver. 2 gange om året tager matematiklæreren (deres 5. på 3 år iøvrigt) bogen med hjem og retter, så jeg kan få at vide til skole-hjemsamtale, om hun laver sine ting eller om hun har sprunget ting over i bogen. Hun har ikke en jordisk chance for at huske, hvordan hun lavede de opgaver der er forkerte, det er jo flere måneder siden hun lavede dem.

Jeg fløj selvfølgelig ind og kiggede på listen over folkeskoler, for at se, om hendes skole lå i bunden...men chokerende nok ligger de i toppen af danske folkeskoler.........så det er altså ikke hendes skole den er gal med...det er det niveau vi generelt accepterer.

Jeg kan se, at den undervisning min datter modtager er præcis den samme, som en anden pige jeg kender, der går et par trin over min datter. Så hvis materialet er det samme, og opgaverne ikke bliver rettet......i en klasse med kun et enkelt barn med specielle behov......hvor forsvinder resten af tiden så hen????

Om det er heldagsskole eller en anden fordeling af arbejdstid der skal til ved jeg ikke......men noget er de da for sørensen nødt til at gøre....og meget gerne inden min søn starter i skole...TAK

Natasha

P.S. Jens.....(Der er jo forskel på at rette en matematikopgave på teknisk skole, og i 3. klasse, hvilket vel præcis er pointen med at fordele tiden anderledes.....iøvrigt er det ikke mange år siden min mand forlod teknisk skole......i sammenligning med det forløb vi har været vidner til der, både på grundforløb og på overbygning....så må du da være et fyrtårn, for jeg kan ærlig talt ikke genkende ret meget af det du skriver

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
Men der er det i min optik at du er helt og aldeles galt på den og faktisk anerkender at tingene kan ændre sig fra regering til regering på så vigtigt et område som undervisning.

Hvad er alternativet, hvis ikke de folkevalgte skulle styre landet hvem skal så? Hele din argumentation falder til jorden, medmindre du kan anbefale et seriøst alternativ til demokrati, og det er ikke lykkedes før.

BusinessMaroc:
Kan du ikke bare for sjov, nævne 5 ministre eller folkvalgte i den siddende eller forrige regering som du mener er kompetente til at lede planlægning af en skolereform eller udfærdigelsen af den?

Jeg tror som udgangspunkt, ikke at der er nogle ministrer der ikke ville være i stand til stå for gennemførelsen af en skolereform, Men det er også fordi at jeg har forstået er at det at være politiker ikke har noget at gøre med at vide det hele, men handler om at lyttet til dem der ved det hele og derudfra træffe en beslutning.

Men det virker i høj grad til at du har et problem, med hele vores folkestyrer, og ikke kun overenskomst forhandlingerne.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasja,

Natasha:
Matematikken står det ikke meget bedre til med, selvom at jeg også her får at vide, at hun ligger over middel. Hendes opgaver bliver ganske enkelt ikke rettet, så hun har ingen mulighed for at finde ud af, om det hun har lavet er korrekt. Også her er det mig der retter hendes opgaver. 2 gange om året tager matematiklæreren (deres 5. på 3 år iøvrigt) bogen med hjem og retter, så jeg kan få at vide til skole-hjemsamtale, om hun laver sine ting eller om hun har sprunget ting over i bogen. Hun har ikke en jordisk chance for at huske, hvordan hun lavede de opgaver der er forkerte, det er jo flere måneder siden hun lavede dem.

Nåe det skulle nu ikke gentages her  - men Amino er meget sløv i dag her hos mig er det genrelt?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Natasja,

Natasha:
Matematikken står det ikke meget bedre til med, selvom at jeg også her får at vide, at hun ligger over middel. Hendes opgaver bliver ganske enkelt ikke rettet, så hun har ingen mulighed for at finde ud af, om det hun har lavet er korrekt. Også her er det mig der retter hendes opgaver. 2 gange om året tager matematiklæreren (deres 5. på 3 år iøvrigt) bogen med hjem og retter, så jeg kan få at vide til skole-hjemsamtale, om hun laver sine ting eller om hun har sprunget ting over i bogen. Hun har ikke en jordisk chance for at huske, hvordan hun lavede de opgaver der er forkerte, det er jo flere måneder siden hun lavede dem.

Det er jo helt ude i skoven - evaluering (rette opgaver og give feedback) af øvelserne her de opgaver som der løses skal ske umiddelbart efter de er afleveret til læreren. Naturligvis - men at rette dem og give feed back 2 år efter de er aflever taler sit tydelige sprog om hvorfor der skal leveres 37 timer på skolen - det giver synlighed for hvad der gøres og især hvad der ikke gøres - ja -ledelsen skal vide hvad der foregår det ved de kun når folk er tilstede.

Det er helt ude af proportion at optræde som det er beskrevet ovenstående - hvem har ansvaret for dette - ledelsen på¨skolen - men denne er rekrutteret fra lærerkorpset og gerne den dygtigste underviser vælges og så får man en dårlig leder og mister en god underviser.

Så reformen må forventes også at se på ledelsesrollen på skolerne der er behov for anden tænkning her et paradigmeskift!    

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasja,

Gentagelse fjernet.

Come one Amino du er sløv i dag - holder du påskeferie?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
john sommer:

Hej Natasja,


Natasha:
Matematikken står det ikke meget bedre til med, selvom at jeg også her får at vide, at hun ligger over middel. Hendes opgaver bliver ganske enkelt ikke rettet, så hun har ingen mulighed for at finde ud af, om det hun har lavet er korrekt. Også her er det mig der retter hendes opgaver. 2 gange om året tager matematiklæreren (deres 5. på 3 år iøvrigt) bogen med hjem og retter, så jeg kan få at vide til skole-hjemsamtale, om hun laver sine ting eller om hun har sprunget ting over i bogen. Hun har ikke en jordisk chance for at huske, hvordan hun lavede de opgaver der er forkerte, det er jo flere måneder siden hun lavede dem.


Nåe det skulle nu ikke gentages her  - men Amino er meget sløv i dag her hos mig er det genrelt?

kører helt utroligt langsomt de seneste dage. Vi taler loadtid på 1 minut

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 9 ud af 22 (216 indlæg)