Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg flytte kassekreditten over på firmakontoen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kassekredit på 5000kr på min privatkonto hvor jeg indkøbte varer for 5000kr til mit nye firma.

Derefter fik jeg oprettet mig en firmakonto. Kan jeg overflytte hele kassekreditten over på firmakontoen istedet?

Og når jeg så tjener penge i firmaet, tæller overskuddet først som overskud når kassekreditten er tilbagebetalt, når jeg skal lave årsregnskab, eller hvordan? Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Det kan kun din bank svare på.

2. Overskud er lig med indtægter minus udgifter.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Økonomisk kan det nok ikke svare sig at flytte kassekreditten over i din erhvervskonto, da du så nok skal betale for oprettelsen af en kassekredit igen (koster 500kr i min bank)

Du kan bare overflytte penge fra erhvervskontoen til din private konto til at dække kassekreditten ind løbende, som du får penge ind i firmaet.

Der skal alligevel nok laves noget regnskabsbilag over privat indskud i virksomhed (som der nok er andre, regnskabskyndige der kan svare på)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal - hvis du skyder de 5000 kr ind i din virksomhed ha dem bogført under mellemregning i status. Så kan du gå ud igen uden at du betaler skat

Du kan i dette link se, hvordan man betaler skat af PERSONLIG VIRKSOMHED så du måske forstår, hvorfor kun overskud eller underskud betyder noget for skatten, ikke bankkonto eller hævninger

Hvis det lyder som sort snak, så søg en revisor eller økonomimand der kan hjælpe dig nogle timer her og der. Du kan tage 3 gratis tilbud på økonomihjælp af en der bare får et scan af dine bilag I DETTE LINK 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)