Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

andre studerende der vil sælge den viden de får gennem specialeskrivning??

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus den med rollatorholdet, den er jeg med på! Jeg har lånt en af sygehuset, da jeg har brækket benet - og jeg siger dig, det er en smart grøn farve, med et strejf af rust ;o)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede faktisk min første virksomhed baseret på mit speciale. Det var dog indenfor audio verdenen hvor jeg udviklede et produkt som jeg ønskede at sælge. Så det var ikke en konsulentvirksomhed.

Når det drejer sig om konsulentydelser er det min erfaring, at det kunderne, virksomhederne, vil betale for, i højere grad er erfaring end viden. Viden kan man hurtigt tilegne sig, men erfaring tager tid. Derfor køber nogle virksomheder erfaringen fra konsulenter.

Så umiddelbart vil jeg mene, at du vil kunne skabe en mere succesfuld konsulentvirksomhed hvis du oparbejdede et par års erfaring i et job først. Du vil ihvertfald sikkert kunne få en højere timepris med erfaring.

Men erfaring kan selvfølgelig også opnås gennem arbejde med kunder i egen virksomhed. Tilbyd evt. de første kunder en god pris, hvis du må bruge dem som referencer. Hvis du skriver speciale for en virksomhed skal du naturligvis bruge dem som reference på dit website, og lave en case etc. på det du gjorde for dem.

Mvh Carsten


Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise:
Her er det rigtige link

Det rigtige link gør mig desværre ikke til en kvinde så jeg kan ikke se det. Hvad er det for noget ligestillig gået over gevind?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Hvad er det for noget ligestillig gået over gevind?

Claus, det er nok Admin du skal tage det spørgsmål op med :-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, fik postet linket inden jeg så at det var pga. det var "kvindeforummet". My bad :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
en godt speciale giver muligheder


Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Men erfaring kan selvfølgelig også opnås gennem arbejde med kunder i egen virksomhed. Tilbyd evt. de første kunder en god pris, hvis du må bruge dem som referencer. Hvis du skriver speciale for en virksomhed skal du naturligvis bruge dem som reference på dit website, og lave en case etc. på det du gjorde for dem.

Jeg giver dig fuldstændig ret Carsten, men jeg ved også, at man ikke kommer sovende til succes som konsulenthus. Det nytter simpelthen ikke noget at tro, at man som iværksætter / selvstændig /konsulent kan slippe afsted med kun med teoretisk viden, ingen erfaring og ikke vil arbejde mere end 37 timer om ugen, Det er i bund og grund det TS nu i 3. tråd prøver at komme uden om. Selvstændig er lig med arbejde, timer, økonomi, indstilling etc. og hvis man IKKE brænder for det og er klar til at give det en skalle , så som at oparbejde erfaring sideløbende, så er det ikke realistisk at blive en succes.

TS skriver i en anden tråd om samme emne, hvor hun også bliver rådet til at få et lønnet job i branchen for at samle erfaring, at job ikke lige er så ligetil, hvilket er naturligt pga. tiderne. Med det som udgangspunkt og krav til arbejdstid og fritid - er det nok ikke iværksætteri man skal bevæge sig ind på. For uagtet, hvor meget vi elsker vores liv som iværksættere så er det en livsstil og økonomisk surt i de første mange år, hvor man skal finde fæste på markedet, opdyrke kundekreds og arbejde rigtig meget og mange timer med firmaet og kundepleje - ellers er kunderne smuttet - og en timeløn er næste "farlig" at regne på de første par år. Det er vel også derfor mange har et deltidsjob eller andet i starten?

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bibi, der bliver vi nok ikke enige Wink 

Claus... Jeg tror det er fint at der er et forum kun for kvinder. De fleste kvinder har stadig på trods af ligestilling osv anderledes vilkår end mænd. Spørgsmålet er også om det overhovedet er et ideal at vi skal være ens?

Mht navnet, så bruger jeg forskellige navne på forskellige forummer og aldrig mit eget. Man ender med at have rigtig meget info om sig selv liggende på nettet hvis man ikke dækker sig under et opfundet navn. Jeg ser det på samme måde som at man heller ikke skal bruge den samme adgangskode til netbank, email osv. Det er bare en helt almindelig sikkerhedsforanstaltning i mine øjen. Nuvel, hvis jeg hed Mette Hansen kan det godt være jeg have en ide om at jeg fint kunne gemme mig selvom jeg brugte mit eget navn, men det gør jeg ikke Smile

Carsten, tak for et svar der rent faktisk handler om det jeg spørger om Big Smile Jeg forestiller mig egentligt også at udarbejde et koncept/arbejdsmodel jeg kan sælge. På den måde har jeg en form for produkt eller en form for fysisk ting jeg kan sælge. Desuden tror jeg måske jeg kan få en erfaren sparringspartner på sidelinjen... men det er selvfølgelig ikke det samme som selv at kunne tilbyde erfaringer... 

Hvordan gik det med dit produkt? Var du åben over for din vejleder om dine planer med at sælge når du var færdig? Kan du fortælle lidt om hvordan du udarbejdede specialet så du blev klar til at sælge dit produkt?

Hvis jeg får mit produkt færdigt inden specialeskrivningen kunne specialet måske handle om at implementerer arbejdsmodellen i en virksomhed i stedet... På den måde vil specialet give mig den første erfaring... Jeg må se hvor langt jeg kan nå... 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring med folk, der vil starte som selvstændig på en baggrund som ligner din, er at spørgsmålet om salg, økonomi og markedsføring ofte undervurderes - voldsomt. Hvis man allerede ved start har kunder i butikken, så kan man udmærket bygge videre derfra, og så er salg mv ikke så vigtigt i første omgang. Skal du imidlertid ud på markedet og sælge, så betyder det en del.

Prøv at tænke igennem hvad du vil sælge, og især hvad det skal koste. Kan/vil kunderne betale for dette, og hvor ofte vil de gøre det? Af det beløb skal du hente din løn og dine omkostninger, skat/moms/øvrige afgifter og midler til markedsføring. Revisor? men overvej også, at det for din kunde ikke kun er dit produkt, som koster. De timer, kundens medarbejdere bruger på at arbejde med dit produkt, skal også betales. 

Det kan også være en fordel at tænke sit produkt bredere, fx skrive en bog, som understøtter, lave et par artikler til fagbladene, lave parallelle foredrag fx til aftenskolen/folkeuniversitetet, etc.

Du har vel anden erfaring end fra universitetet, når du læser lige præcis det fag, du gør? Træk endelig også på den. Det er min erfaring, som det er andres, at det, kunderne vil have, er erfaring. Ikke 'kun' viden.

Til gengæld er jeg ikke enig i, at man behøver arbejdere mere end det antal timer, man nu vil. Indkomsten følger dog med. Det, der er udfordringen, er at håndtere ujævnhederne i efterspørgslen - når en kunde bestille et produkt, skal det leveres som aftalt, uanset hvad der er af opgaver på andre fronter. Og kunderne har tendens til at komme i klumper.

God fornøjelse

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne H:
Til gengæld er jeg ikke enig i, at man behøver arbejdere mere end det antal timer, man nu vil. Indkomsten følger dog med. Det, der er udfordringen, er at håndtere ujævnhederne i efterspørgslen - når en kunde bestille et produkt, skal det leveres som aftalt, uanset hvad der er af opgaver på andre fronter. Og kunderne har tendens til at komme i klumper.

Marianne, er du enig med mig i, at det handler om indstilling og prioritering, hvis man vil have succes - på den lange bane, altså at man ikke kan sige, at jeg vil være selvstændig, men ikke vil arbejde mere end x antal timer? Som du skriver, kommer det i klumper - og starten er mere krævende end det om ex. 5 år, når man har fået lagt det økonomiske fundament. En forretningsplan vil være særdeles god her, hvor man komme rundt om får gennemtænkt alle aspekter, mål og drømme. 

Hvis man har et mål om kun at arbejde 37 timer, så er det jo målsætningen i sig selv, og alt kommer så langsommere til en, med mindre man er 200 % effektiv alle 37 timer. Produktudviklingen, omsætningen, afstanden mellem kunderne, da man når, hvad man når i arbejdstiden. Det er jo selvfølgelig et spørgsmål om mål, ønsker og visioner.

ALFA er dog, at man BRÆNDER for det man laver.

Sjovt Marianne, jeg har givet dig 5 stjerner for dit indlæg, men den vil ikke tage ved og står som "indlæg endnu ikke bedømt"

/ L. B.H.B.S.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)