Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselspenge (fra sit hjem og til sit eget firma)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

skat tillægger 33% til beløbet hvis man er lavindkomstgruppe - han skal ikke foretage sig noget - Han skal absolut som selvstændig kunne dokumentere at at faktisk hver dag kører fra Nyborg til Århus - Normalt er der jo en arbejdsgiver der kontrollerer - så det vil være meget klogt at kunne dokumentere det via km tælleren, at der køres 340 km hver dag i 240 dage om året for at komme på den selvstændiges arbejdsplads i Århus fra boligen i Nyborg - ingen tvivl om, at det vil blive set som lidt usædvanligt. Jeg ville hver dag skrive km stand når hjemmet forlades og når jeg var hjemme igen, så det var noget der kunne findes frem. Der er ingen øvre grænse men klart øgede krav til dokumentationen når der køres så langt

Har han slet ikke overvejet at flytte - jeg mener det er jo 3 timer hver vej i bil og som du angiver det 240 dage om året sommer og vinter eller 1.440 timer til arbejde hvert år - lyder som noget man ret hurtigt ville blive MEGET træt af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

DVS at han får 33% (ca. 33.000kr) flere penge om året? 

Hvordan skal han dokumentere det??

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

makk:

Hvordan skal han dokumentere det??

Jeg ville købe http://autolog.dk/ eller ligende , du kan godt forvente at der skal laves dokumentation med kørsel / brænstoff mm hvis man rammer de tal

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

makk:

DVS at han får 33% (ca. 33.000kr) flere penge om året? 

Hvordan skal han dokumentere det??

han får 33% større fradrag hvis han tjener så lidt at han hører under reglen ikke penge han får men højere fradrag som har en værdi på ca 37%

Han skal efter min mening som absolut minimum notere km tælleren ned hver dag få det til en hver tid kunne kontrolleres ud fra det, og det vil nok også være godt at kunne ha lidt bevis for at han har været i Århus - evt via telefonen som logger på centraler i det område eller andet. Det er jo kolosalt at øre 680 km hver dag i 240 dage om året for at komme på arbejde - og tjener han så under 200.000 kr ved arbejdet så hans kørselsfradrag er klart over 50% af lønnen, så skal han jo gerne ha noget andet at leve for også så ingen tvivl om at skat vil kunne være meget interesserede dokumentationsmæssigt - så hellere for meget end for lidt. Jeg synes din ven skal spørge skat direkte hvordan han bedst klarer den med 680 km til og fra arbejde hver dag i 240 dage og løn under 200.000 kr så han kan sige, at han følger deres råd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 330km han kommer til at køre hver dag og ikke 680km :)

Ja det nok en god ide at han notere km, dato osv..

Mange tak for de gode svar. Håber i alle får en fortsat god aften

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)