Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af valuta gevinst (bitcoin)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt - det er så en ret så gammel tråd du tager op - men det er afgjort at der ikke skal ske beskatning af GEVINST ved Bitcoin og heller IKKE FRADRAG ved TAB på bitcoin, hvilket jo ikke er godt for de som købte da den ved årsskiftet ca - lå dobbelt så højt som nu - så valuta beskatning OG fradrag sker ikke længere ved bitcoin (som i øvrigt jo stadigt svinger helt vildt i kursen).

Derimod er handlers fortjeneste i form af varesalg og ydelser beregnet på prisen på dagen jo naturligvis til beskatning uanset betaling kan ske i bitcoin eller andet, de skal beskattes efter dagskurs for salg

Denne graf med nedturen siden december kan sagtens blive afløst af optur eller ny nedtur, det er ukontrolabelt synes jeg - for ukontrollabet til andet end gambling, hvor det kan være fint egnet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

De eventuelle fejl er jo kun interessante hvis de ville have ændret på SKATs afgørelse. Helt ærligt så er dine it-tekniske indvendinger ikke noget som ændrer det juridiske grundlag som SKATs svar bygger på. Hvis din analyse skal rykke noget må du argumentere for at bitcoins eksempelvis er omfattet af kursgevinstloven, at den opfyldt betingelserne for at være en valuta. 

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er glad for, at du har ændret holdning, John :D

Havde min viden omkring dette, da vi var flere, som ringede ind til dem. De havde simpelthen ingen holdning til dette, og sagde man så IKKE skulle.

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke ændret holdning - men en skattedom har fastslået at man ikke må fakturere alene i bitcoin og at bitcoin for ikke spekulation ikke giver skattefradrag eller skat ved gevinst

Egentlig spekulation er noget andet OG - måske farligst - da man ikke må fakturere i bitcoin men veksling anses som privat hævning i vekslingsøjeblik så vil det se meget skidt ud hvis det i selskabsform ses som aktionærlån

Se Henriks gode svar i øvrigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)