Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maven er fuld af sportsjournalistik der bare vil ud

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Alle.

Jeg står overfor en skillevej i min karriere.

Jeg har i de seneste 13 år arbejdet som sælger, heraf de de sidste 10 år som ejendomsmægler, 5 år som selvstændig.

Jeg har altid haft en stor interesse for journalistik og formidling, og i særdeleshed sport, herunder fodbold og golf er mine store passioner.

Jeg drømmer om en fremtid som sportsjournalist, og vil i den forbindelse høre om der er en venlig sjæl eller to der kan give mig lidt input til hvordan jeg kommer videre.

Jeg er allerede i kontakt med et par sportswebsites og en fodboldklub, men drømmen er at komme på en avis.

Er det overhovedet realistisk uden en egentlig uddannelse som journalist, eller er det en branche hvor man har mulighed for at komme ind fra gaden og suge til sig, og learning by doing?

Alle svar modtages med kyshånd.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du vil være rigtig journalist skal du vel tage udd. til journalist?

Diplom udd. eller uni. eller DJH 

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke at være uddanet journalist, jeg kender flere (mest akademikere) som arbejder som journalister, uden uddannelsen (ingen af dem er dog sportsjournalister) - Om du har muligheden afhænger udelukkende om dine egne talenter, er du god, vidende, godt skrivende, kreativ, produktiv og kan levere varen til tiden, så vil de skrivede medier ligeglad med din baggrund - Vejen dertil er meget nem, du går bare i gang med at skrive for alle de websportsites du har energi til at skrive for og som vil publicere dig og hvis du er god og får læsere, så gør du diverse sportsredaktioner opmærksom på din eksistens - De er altid på udkig efter talent. 

Hilsen

Teddy

Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
@flemming.dk, tak for svar, jeg har undersøgt de forskellige uddannelsesmuligheder og det er bestemt en mulighed.

@teddy12, tak for svar, det er ikke et ufravigeligt krav at jeg udelukkende vil skrive om sport, det er bare min store passion.
Men for at få foden indenfor vil jeg være villig til at skrive om hvad som helst.
Planen er nu at skrive for diverse sportssites, derudover vil jeg starte min egen sportsblog.

Hvis man skal kontakte fx. en avis er det så din erfaring at det bedst kan betale sig at henvende sig til den ansvarshavende redaktør, eller redaktørerne for de forskellige områder?

På forhånd tak
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske det kunne være en fed ide for dig at lave en sports blog

Hvis du virkelig drømmer om det som du gør, så kan du starte med at skabe dig et rigtig godt ry med at lave en blog om sport og sådan. Du kunne lave livestreams hvor du sidder og kommentere på de forskellige kampe, du kan tage ud til kampene og prøve at komme ind til spillerne og få en snak! :) 

Der er mange ting du kan gøre, og med det kan du helt sikkert også komme i avisen! 

Det jeg tænker du kan er at købe et domæne, og få sat en standard WordPress theme op, det kan jeg godt hjælpe dig med. Så begynder du ellers bare at skrive artikler, og skrive og skrive og skrive! Især nu hvor Championsleague er ved Semifinalerne! 

Hvis du virkelig brænder for det, så skal du fandme nok komme til tops! Bare skriv 1-2 artikler om dagen, få skabt dig et netværk og en masse som følger din blog! :) Der står allerede en masse om det på internettet om hvordan du starter godt op som blogger og sådan, tag og sæt dig lidt ind i det - det ville jeg hvertfald havde gjort!

De allerbedste hilsner

Mads Grønning

Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Mads:

Måske det kunne være en fed ide for dig at lave en sports blog? 


Hvis du virkelig drømmer om det som du gør, så kan du starte med at skabe dig et rigtig godt ry med at lave en blog om sport og sådan. Du kunne lave livestreams hvor du sidder og kommentere på de forskellige kampe, du kan tage ud til kampene og prøve at komme ind til spillerne og få en snak! :) 


Der er mange ting du kan gøre, og med det kan du helt sikkert også komme i avisen! 


Det jeg tænker du kan er at købe et domæne, og få sat en standard WordPress theme op, det kan jeg godt hjælpe dig med. Så begynder du ellers bare at skrive artikler, og skrive og skrive og skrive! Især nu hvor Championsleague er ved Semifinalerne! 


Hvis du virkelig brænder for det, så skal du fandme nok komme til tops! Bare skriv 1-2 artikler om dagen, få skabt dig et netværk og en masse som følger din blog! :)
Der står allerede en masse om det på internettet om hvordan du starter godt op som blogger og sådan, tag og sæt dig lidt ind i det - det ville jeg hvertfald havde gjort!


De allerbedste hilsner


Mads Grønning



Hej Mads, tak for de gode råd, har sendt dig en pb.
Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@teddy12, tak for svar, det er ikke et ufravigeligt krav at jeg udelukkende vil skrive om sport, det er bare min store passion.
Men for at få foden indenfor vil jeg være villig til at skrive om hvad som helst.
Planen er nu at skrive for diverse sportssites, derudover vil jeg starte min egen sportsblog.

Hvis man skal kontakte fx. en avis er det så din erfaring at det bedst kan betale sig at henvende sig til den ansvarshavende redaktør, eller redaktørerne for de forskellige områder?

Helt klart redaktøren for det område som du interesserer dig for - Håber du får held til det.

Mads ide med en blog er også god.

Hilsen

Teddy

 

 

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Macgyver.

Skriv evt. til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre. Jeg står nemlig og skal bruge en del skribenter - da jeg sender et nyt medie på gaden til september inden for sportens verden. Skal ligeledes bruge nogle folk til websitet ( opdatering af nyheder, blogs etc. )

Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@MaxMartin, det lyder rigtigt spændende, har sendt dig en pb.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)