Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er dumt at stjæle tekster

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
Så det kom til at koste en kendt TV-station 4500,- for at lave et direkte kopi af mine tekster.

Underligt at en kendt tv-station bruger tekster fra produktoplysninger..?

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Johnnys brev til den formastelige lød sådan her (og i modsætning til produktbeskrivelsen er det helt OK, hvis nogen genbruger teksten):

Ang. jeres uretmæssige brug af min produktbeskrivelse.

Mange tak Hans!

Så sent som i går, fandt vi endnu en ur-butik, der havde søgt lige lovlig meget inspiration fra vores tekster.

Er træt af at sende advarsler, så nu ryger der blot sådan en skrivelse samt faktura ved samtlige forseelser.

Er der regler for hvor svagt en tekst kan omskrives/omformuleres, førend det ikke længere vurderes som tyveri? Har set flere suspekte tekster hvor forfatteren med garanti har været inde og søge "inspiration" på vores sider, men hvor det er tilpas omskrevet til, at vi ikke har vurderet det som værende groft nok til at foretage os yderligere.

I mange af tilfældene er produktteksterne garanteret også blevet outsourcet til en knægt, som blot har omformuleret vores tekster. Så shop-ejere... pas på med hvor billigt I får lavet Jeres tekster, hvis I går outsourcing vejen. Jeg kunne ikke forestille mig, at de billigste allokerer specielt meget tid til research pr produkttekst..

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:
Er der regler for hvor svagt en tekst kan omskrives/omformuleres, førend det ikke længere vurderes som tyveri? Har set flere suspekte tekster hvor forfatteren med garanti har været inde og søge "inspiration" på vores sider, men hvor det er tilpas omskrevet til, at vi ikke har vurderet det som værende groft nok til at foretage os yderligere.

Det er lidt vanskeligt at svare på.
Der er intet ulovligt i at skrive det samme med andre ord, og når det er produktbeskrivelser er variationsmulighederne jo ikke altid så store.
Det er ikke nok at udskifte tillægsordene, så man skriver "fed", hver gang, du har skrevet "smuk", men der er intet problem i at genformulere.

Troels:
Jeg kunne ikke forestille mig, at de billigste allokerer specielt meget tid til research pr produkttekst..

Hos tekstspot bruger vi heller ikke megen tid på at researche til produkttekster. Ofte får vi kun et billede og en liste med fakta at forholde os til. Jeg kan egentlig ikke forestille mig, at der er tid at spare ved at finde, kopiere og rette andres produkttekster frem for at formulere dem selv.

- Ja, det blev vist en gang tågesnak.

Held og lykke med jagten :-)

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Hans!

Lige et tillægsspørgsmål. Hvilken service benytter I hos Copyscape til at holde øje med Jeres arbejde samt dokumentere tyveriet? Du nævnte tidligere, at I havde vedlagt en rapport fra Copyscape til TV-stationen.

Mvh,
Troels

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:
Hvilken service benytter I hos Copyscape til at holde øje med Jeres arbejde samt dokumentere tyveriet?

Jeg har købt Premium Search - dér finder jeg de svar, jeg har brug for. 
Jeg har ikke fået sat mig ind i deres andre ydelser.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Haderslev
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Super at de får mærke nogle konsekvenser.

Jeg sørger altid for at høre eventuelle leverandører til om man må bruge tekst over billeder, så man har accepten til at ligge i mail til evt. bevisførelse.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Hansen:
Jeg sørger altid for at høre eventuelle leverandører til om man må bruge tekst

Det løser det juridiske, men efterlader dig stadig med et stort problem i forhold til duplicate content, så det kan bestemt ikke anbefales.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:
Mystisk historie. Var du ghostwriter?


Det kan man vel godt kalde det  Jeg skrev artiklen ja.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Selv om jeg er blevet frarådet at skrive igen i denne tråd, gør jeg det :-)

Der er en direktør, som ikke mener firmaet har gjort nået galt,  firmaet  har "snuppet mine tekster"

Han er meget velkommen til at komme ind i denne debat

og så tager vi den derfra

Så må vi se om han har nosser til at komme ind i kampen, hvis han mener noget, ellers laver vi om på vor forlig

trusler på E-mail virker ikke

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)