Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Voldsom stigning af enkeltsidefrekvens.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Nspire Webdesign Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for noget seriøst hjælp til udbedring af dette problem. Enkeltsidefrekvensen er ca. tidobblet efter udskiftning til ny hjemmeside i slutningen af november måned. Selvfølgelig havde jeg regnet med lidt tumult indtil de nye stier osv. blev opfanget på søgemaskinerne, men frekvensen har desværre været kontinuerlig lige siden. Niveauet var tidligere 5%. Nu er det 44%. Antallet af unikke sidevisninger er til gengæld steget med ca. 20%. Så i sidste ende giver det flere besøg og mindre effektivitet. Indlæsningshastigheden af siderne er i øvrigt forbedret siden skiftet. Jeg er simpelthen løbet tør for ideer til hvad der kan give dette udsving.

Kurven kan ses her: www.tinasverden.dk/analytics.jpg

Kan nogen hjælpe mig med at finde årsagen til denne stigning af enkeltsidefrekvensen. Webadressen er: www.tinasverden.dk

På forhånd tusind tak

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du 301 redirectet alle gamle urls ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Nspire Webdesign Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke sat 301 redirectet på gamle urls. Der er heller ikke så mange der går ind på siden via de gamle urls længere. Det er maksimalt et par procent.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udngangspunkt er 5% meget usædvanlig og kan næsten kun opnås ved kun at køre med optimeret adwords kampagner og ingen organisk trafik.

Hvordan ser trafikmængden ud før og efter ?

E der lagt et stort antal nye produkter online ?



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Nspire Webdesign Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltsidefrekvensen med links fra adwords er steget fra ca. 1,59% til ca. 41,02%.

Der er et fald i besøgende på ca. 20% i år i forhold til samme periode sidste år. Der bliver løbende lagt nye produkter ind, men der har ikke været nogen ekstraordinær stigning.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Hvis der ikke er ændret overhovedet i AdWords kampagnerne, er det ganske enkelt designet og teksten i den nye udgave der skaber den højere bouncerate.

Prøv at lave lidt ændringer og A/B split test.

I første omgang ville jeg se på troværdighedsskabende faktorer - hvilke var der før og hvilke er der nu. Hvor er de placeret på siden osv.

Herefter usability.

Men en bouncerate på 1,59 på adwords er også lidt underlig lav. Kan det tænkes analytics ikke har været korrekt installeret på den tidligere version ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Nspire Webdesign Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide at lave split test. Det vil jeg prøve at få sat op. Jeg bruger den samme analyticskode, som også tidligere er blevet brugt og flowet i analyserne ser meget naturlige ud ellers, men det er også her min viden om google analytics ender. Umiddelbart er siden blevet meget forbedret i forhold til tidligere og vi har ikke siden ændringen fået nogle henvendelser vedrørende ringe brugervenlighed m.m.

Kan du evt. give et bud på hvod høj en gennemsnitlig bouncerate er?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umuligt at komme med et estimat på en gennemsnitslig bouncerate - det er forskelligt fra shop til show og niche til niche.

Men hvis vi ser ekstremt generelt på det, vil det være "normalt" at lige på 20 og opefter i bouncerate.

Ligger man nede omkring de 5 - 10 procent, er det ofte fordi man ikke får trafik fra Google ind, men kun annoncetrafik.

Du vil også kunne se variationer internet åp sitet og se at en del produkter har meget høje bouncerates og andre langt lavere. Det kan have med de valgte søgeord at gøre, måden sitet ranker på og også bare selve produktet - det er ikke altid siden, eller trafikken.

Prøv at gå et niveau ned i Analytics og se nærmere på, hvilke af siderne der har højest bouncerate og se på dem først.

Har ud i øvrigt tjekket cross browser compatibility ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Nspire Webdesign Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig godt at vide. Så må der have været noget galt med installationen af analyticskoden på den tidligere hjemmeside. Webshoppen er testet i IE 6-10 og nyere versioner af safari, Chrome og Firefox, hvor alt fungerer. Jeg har kigget nærmere på landingssiderne for enkeltside-links og de virker umiddelbart som de skal. Der er nok ikke andet for end at prøve at lave nogle ændringer på webshoppen og se om det gør en forskel.

Hvis du har flere forslag til forbedringer er du meget velkommen. Ellers tusind tak for hjælpen indtil videre :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)