Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi flere iværksættere i Danmark?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Fede Malerier:

DK har ikke brug for flere iværksættere. DK har brug for et helt nyt system der ikke modarbejder og snyder borgerne. Politikerne skal rammes der hvor det gør mest ondt.- På pungen. Den rigtige vej for virksomheder er at søge ud af DK. - Det er heldigvis ved at gå op for de fleste.

Det var noget af en kujon-holdning. :-)

Ja det må man sige, og så er det jo faktisk sådan, at DK vist ligger som land nr 5 (og 1 i europa) hvor det samlet er lettest at drive virksomhed - og parametre som stifte virksomhed, finansiering, lovregler, kurroption, byggetilladelser m.m osv - indgår i verdensbankens tal f.eks http://australien.um.dk/da/om-os/nyheder/newsdisplaypage/?newsid=188548cf-5ebe-40ec-af24-a0c9e89422c8 

oghttp://www.kl.dk/Om-KL/Danmarks-erhvervsklima-er-i-verdenseliten-id112577/ 

Naturligvis er der altid nogen der finder det svært, specielt tror jeg en del finder finansiering vanskeligt, men det skyldes nok, at vi har mange iværksættere som starter uden en øre på lommen, og så er det givet ikke så nemt - men samlet, så er det vist ikke helt sandt at flere og flere søger ud

Ud skal man søge, hvis det marked man arbejder på ligger "ude" og ikke i trods

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Undervisning i iværksættere i nogle timer i de sene skoleår

Krav om kurser - gerne statsfinansierede "gratis" for bruger - et par dage eller weekend for alle der stifter CVR - elementær undervisning - moms, told, skat, regnskabskrav, kontakt til bank, forskel på privatkonto og erhversskonto - hvilket materiale kommer man længst med - Man når langt på 2-3 dage eller for min skyld 4-5 dage og og formindsker bøvlet for folk der kaster sig ud i CVR uden baggrund.

Regnskabsprogrammer som støtter mere - Så snart noget bogføres som import fra uden for EU, eller indenfor eller eksport til inden for og uden for - så helt egen konto til det og programmet skulle vise let, hvordan monsangives det, præcis hvilket beløb i hvilken rubrik inde på skat.dk og præcis hvilket beløb til angivelse i rubrik a, b, c. - Programmet skal helt enkelt, når man har brugt den korrekte konto - som tydeligt skal hedde- SALG UDEN FOR EU - KØB UDEN FOR EU osv - kunne vise præcist hvordan ALT skal tastet i moms. (måske en lille pop up advarsel om at kun momsfradragsberettigede ting må indtastes der)

bredere anvendelse af mentor ordninger hvor folk der har tid og har iværksætter erfaring kan stille sig til rådighed for grupper i området - som så både kan netværke og trække konkret på mentor i forbindelse med myndighedskontakt, bank, udenlandske forbindelser, ved behov

langt lettere mulighed for at kontakte myndigheder - evt ET samlet sted - og få svar på spørgsmål om skatte lov, moms, ansættelser - et kontor helt enkelt hvor staten har en gruppe siddende, men en ventetid på MAX 10 min i telefonen - som kan hjælpe de nye med vejledning - en type borgerservice for iværksættere - koster noget men der skal ikke hjælpes ret mange til at gøre tingene korrekt, før end pengene ruller retur OG det er ikke konkurrenceforvridende i forhold til eksisterende virksomheder

Bare lidt hurtige (og som altid fra mig for lange Smile) tanker

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror så tilgengæld ikke at der hverken er brug for flere iværksættere, eller at skulle give staststøtte til at gøre det nemmere.

Amino er et godt eksempel på at iværksætterbegrebet er tæsket til døde i populistisk bragesnak. Der findes jo stort set ikke én hjemmesidejer eller dropshipper her på Amino der ikke betegner sig som iværksætter. Det er en fejl!

At være selvstændig erhvervsdrivende betyder at man laver en forretning, som så forhåbentligt giver både arbejdspladser og indtjening. Så kan man lave webshops, affiliate eller en frisørsalon på gadehjørnet, - det er ikke iværksættergerning.

En iværksætter derimod er én der tør!

Her skal man fra skolerne, og især på de linjer der fremadrettet sigter på universitetsuddanelse give plads til at lege. Netop; LEGE!

De studerende (i Danmark) befinder sig ofte i stadiet mellem barnet og den nye voksne. I Danmark har vi heldigvis børn der har haft mulighed for at have en barndom fyldt med leg, og en fremtid som er rimeligt sikret i voksentilværelsen. Så der burde være masser af mentalt overskud til at lege. At turde lege.

Min ubetinget største succes har faktisk været at vende noget på hovedet. Hvorfor skulle noget slutprodukt være resultatet af et surt underbetalt lønarbejde under usle forhold i Kina, når man kunne lege produktionen. Sammen med kunderne. I Danmark og andre dele af verden. Til det tidobbelte af prisen med tilsvarende sort bundlinie.

Hvordan det har kunnet lade sig gøre?

Jeg lærte i en tidlig alder at lærerne ikke var så gode til at lære fra sig når jeg nu ikke var så klog. Så fik jeg tilfældigvis en musiklærer, der lærte mig matematik ved hjælp af noder. Siden da har jeg opsøgt nye måder at lære ting jeg ikke kunne. Med succes, tillader jeg mig beskedent at sige.

Det handler egentlig bare om at turde!

Sværere er det altså ikke.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at der er (mindst) to ting der er interessante at se på. Den ene er hvordan man får flere iværksættere. Det er meget muligt at uddannelsessystemet kan være katalysator her, men jeg mener i høj grad også at der er brug for iværksættere som har masser af erhvervserfaring, og som ønsker at bruge denne erfaring til at skabe noget.

Dernæst synes jeg også at der er brug for hjælp til dem der allerede er startet, så vi kan få flere succesfulde iværksættere. At øge antallet af iværksættere bør ikke være et mål i sig selv, men at øge antallet af iværksættere som får succes, og dermed vokser og skaber arbejdspladser, burde være et mål.

Jeg startede min 2. virksomhed i en kommune som havde en slags mentor ordning. Jeg fik tildelt en ældre erfaren mentor, med masser af erfaring indenfor det område jeg kastede mig ud i. Den sparring jeg fik var uvurderlig. Så vidt jeg husker mødtes vi en time to gange i måneden, og jeg skulle til hvert møde have løst nogle konkrete problemstillinger, eller opnået nogle mål, som vi i fællesskab havde sat.

Det var lige præcis hvad jeg havde brug for dengang. Og jeg ville ønske at mange, især de yngre iværksættere, kunne få lignende tilbud.

Måske Amino kunne lave en "mentor dating" funktion? ;-)

Mvh Carsten


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

At være selvstændig erhvervsdrivende betyder at man laver en forretning, som så forhåbentligt giver både arbejdspladser og indtjening. Så kan man lave webshops, affiliate eller en frisørsalon på gadehjørnet, - det er ikke iværksættergerning.

En iværksætter derimod er én der tør!

jeg er som basis helt enig hele vejen Dukkemager

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandheden i mine øjne er at man er født iværksætter, ligesom at man er født til at stræbe efter gode karakterer i skolen, eller til at være tiltrukket til det samme køn.

Har man behov for motivation i form af nemmere muligheder og tilgange til faget burde man bare få sig et arbejde i netto. Det lyder så negativt når man siger det på den måde, og det er slet ikke ment på den måde.

Men hvis man giver samfundet eller landet Danmark skylden for ens nederlag, og sidder og tuder i et hjørne, i stedet for at kæmpe i 18 timer om dagen, fortjener man altså ikke succes.

Jeg tror måden frem ville være at gøre unge opmærksom på mulighedermulighederne inden for iværksætterfaget, i stedet for at tvinge dem ud i aktivering og fylde dem med tomme peptalks om uddannelser som de ikke brænder for.

Ikke mindst tror jeg måske at aminos iværksætterkreds skulle føre ordet, med alle de mange utrolig talentftalentfulde fordragsholdere ville vi de unge jo slet ikke kunne vente med at komme igang.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)