Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livet som selvstændig ikke altid en fest - lukning af virksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Feedback på min situation vil være super, jeg er nu et sted, hvor tingene simpelthen ikke at give mening mere. Følelsen af at spilde sit liv/potentiale begynder at melde sig.

Jeg er gået helt død i mit selvstændige liv. Jeg mangler fuldstændig energien til at komme videre - og frem for alt kollegaer, i stedet for at sidde for sig selv dag ud og dag ind.
Jeg er 35, og har været selvstændig i 7-8 år nu. Her med flere webshops samt fysisk butik.

Hvad er jeres mening om studiestart i min alder? Nogle som har prøvet lignende eller har erfaringer?

Hilsen
Jens

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

For godt 2 år siden var jeg i samme situation, selvom jeg lige er et par år yngre. 

Jeg droppede virksomheden og startede på min Cand.Merc og fik en studiejob. Ved siden af har jeg så drevet det som stadig gav mening - og det er jeg virkelig glad for idag. Nogle ting er siden droppet helt og andre vokset :)

Held og lykke med det! 

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært og give en mening om noget man ikke ved noget om. Det lyder lidt til du er i tvivl om du skal droppe det selvstændige liv og finde dig et "normalt fast arbejde", men det er også svært for folk og hjælp med råd når de ikke kender til din sag.

Jeg kan ikke tale for andre her inde, men ud fra det du skriver kan Jeg f.eks. ikke se hvorfor du er løbet død i det? Er det fordi du har for meget og lave, men tjener for lidt på dine varer, så dvs du stresser for en lille løn?

Er det fordi du ikke kan få det til at løbe rundt?

Men jeg synes dog en generelt tommel-finger regl er da at man skal gøre det man brænder for, ISÆR når man er selvstændig. Det er en selv der skal holde en i ørene, og det er sku svært hvis man ikke brænder for det man laver.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Jens

Nu skal jeg ikke sidde og gøre mig klog på dine vegne. Studiestart i en alder af 35 er intet problem overhovedet. Jeg går selv i klasse med en dame på 52 år. Hun er det mest friske pust der kan komme i sådan en klasse også fordi  at læren kan sammenligne sig med sin elev, og de kan joke individuelt. Som du beskriver oppe i dit indlæg lyder det allermest som om du har brug fo en pause, så mit råd kunne evt være hvis du har tid/Økonomi til det. Så tag ud og rejs og kom lidt væk, evt tage nogen venner med eller noget ;)

Og vend så tilbage med ny energi, så burde du kunne mærke med 100% sikkerhed hvad det er du vil.

Mvh

Carsten Nielsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Det lyder tydeligvis som om, at du er kørt død i det - super ærgeligt. Men alt hvad du har lært og opnået af erfaring indtil videre kan og skal bruges fremtidigt. Du snakker om at studere - hvad vil du studere? Jeg kan fortælle dig fra mit eget liv, at der er flere på din alder som både læser HF enkeltfag, men også HD'er, professions bachelor eller en decideret bachelor på uni. Det er aldrig for sent.

At du har 7-8 års erfaring bag dig er stærkt hvis du vil studere. Du kan udnytte dine kompetencer til at få en mere fast løn fremfor SU, og så samtidig arbejde mindre. Er du kørt død i det, så synes jeg faktisk at din plan om at studere lyder fornuftig, hvis det er indenfor et område du brænder for. Samtidig kan du, som mig, holde iværksætter gnisten lidt i ørene i din fritid, og danne et solidt fundament for en indtjening sideløbende med din SU.

Har du spørgsmål til noget omkring uddannelse skal du være velkommen til at skrive, jeg vil nok kunne svare på en del omkring hf, universitetet, karrieremuligheder m.m.

Håber du får ro i dit sind,

Med venlig hilsen

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Nogle mennesker som er kloge på psykologi siger at 'vi mennesker klamrer os til det vi kender, for det er dét vi er trygge ved.'

Altså; selv om man lever under miserable forhold, har man svært ved at give slip, for det er mere skræmmende at kaste sig over noget nyt og ukendt. 

Men det ved du jo nok allerede og har måske 'taget livet af den' som iværksætter, for der lever man jo mere eller mindre i konstant uvished om hvad fremtiden bringer. 

..........

Nå; nok lommefilosofi fra mig.....hvad skal du gøre nu?
Nu ved jeg ikke hvad du har af familieforpligtelser, faste udgifter og så'n men min subjektive holdning og mening er, at hvis du har mulighed og råd, så synes jeg absolut du skal tage noget mere uddannelse hvis det er et studie du brænder for. Om ikke andet vil det give inspiration at møde nye mennesker og nye perspektiver.

Det er ikke et råd! Det er bare en holdning :)

// Brokop 

http://brokop.com/

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var 35 sidste sommer, da jeg startede på en række HF-fag og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Jeg har fået SVU og det har fint dækket den omsætningsnedgang, der helt naturligt kommer, når man har 40 timer mindre til rådighed ugentligt (skole + lektier). Det har været berigende at komme ud blandt mennesker igen, når man er vant til bare at sidde og hamre i tastaturet derhjemme Smile

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

har du råd ville jeg også kaste mig ud i studiestart - eller for den sags skyld søge job. Du vil kunne få voksen SU, og måske køre noget selvstændigt i VSO form så indtjeningen ikke påvirker din SU

Jeg kan godt forstå dig. Faktisk tænker jeg det om mange herinde - som tænker SELVSTÆNDIG - iværksætter - lyder super - fri for en chef. Hvis det fører til et liv bag en computer med web-shops og andet ensomt, så ved jeg ikke om jeg kan se det sjove i det. 

Jeg ser måske lidt anderledes på de der iværksætter sig selv som håndværkere. De kommer i det mindst ud i det "pulveriserende" liv og møder mennesker face-to-face.

En rigtigt ivæksætter på sigt - er for mig en der ansætter - skaber en virksomhed med ansatte. Skabter liv om sig. 

Jeg forstår derfor sagtens at du kører død. Dels er det hårdt, indtjeningen hvis ikke du rammer en wupti - white-away - cdon osv - er ikke nødvendigvis kæmpe, og udfordringerne ganske store.

Jeg tror også svaret må afhænge meget af din natur. KAN du studere - Jeg mener kører du sur år 2 i en cand-merc eller? OG - har du en erfaring fra din butik og shops som kunne skaffe dig job - bestyrer af en butik - sælger osv. Der er ingen nemme løsninger idag.

Måske skulle du ha været pædagog, falck redder eller arbejdet med mennesker på andet vis- det er for mange en kæmpe udfordring og tilfredsstillelse - vi er mennesker og kan ikke puttes i boxe

Jeg ville køre det mest rentable du har som ikke kræver fuld tid videre, og så enten tage uddannelse eller job, men først og fremmest, ville jeg mærke efter, hvad retning jeg selv følte for, uanset alder

alt godt fremover   venligst John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange tilbagemeldinger - jeg er lidt overvældet nu, og sidder med en klump og en tåre i øjet...
Der er mange gode pointer, som rammer helt plet i min situation / tankegang.

I øvrigt, så er det ramt plet med økonomien - det er ikke den optimale situation, men det kører rundt således at jeg pt. overlever. Men jeg har haft rigtig fine indtjeninger(40-80tkr/måned), men i samme omgang alt alt for meget at lave, hvilket til sidst endte i en lidt uheldig psykisk "tilstand" samt nu ovenstående situation.

Jeg vil gå indlæggene igennem igen over de næste par dage - og forhåbentlig derefter tage skridtet - at træffe et valg.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)