Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. velgørenheds projekt - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har et lille projekt i tankerne, som jeg godt kunne bruge lidt vejledning til. 

Det er egentlig meget enkelt. Jeg tilbyder en service til nogle virksomheder, og af det de betaler går alt overskuddet til velgørenhed. Jeg har nogle ansatte som tager ud til at virksomhederne, for den betalte ydelse. Altså består mit firma af mig selv, og nogle ansatte som får løn. 

Min forretningsmodel går på at firmaerne lige så godt kan benytte mig (som andre), da de kan få fradrag for at støtte velgørenhed. 

Mit problem opstår imidlertidig da jeg læser følgende vejledning omkring opstart af velgørende foreninger: http://www.cisu.dk/default.aspx?id=19175

Kan det virkelig være rigtigt, at man får at støtte velgørende organisationer skal igennem så meget bøvl?

Nogen der har erfaring med velgørende foreninger, eller har forslag til hvad jeg ellers kan gøre?

På forhånd tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Og af det går overskuddet til velgørenhed? Dvs. efter lønninger til dig + ansatte, omkostninger ifbm. arbejdet osv. - dvs.... 25 kroner til velgørenhed, og så vil du have at virksomheden skal kunne få fradrag for de 25 kroner eller HELE beløbet til dig?

Jeg kan ikke helt gennemskue din forretningsidé. Hvis de skal fradrage de resterende 25 kroner, så tror jeg folk vælger mere profesionelle løsninger frem for at spare nogle håndører. Hvis de efter din hensigt skal fraskrive hele beløbet, så tror jeg du bevæger dig ud på dybt vand.. 

Jeg forstår i hvert fald ikke helt hvad din hensigt er, og hvordan det skal kunne gøres lovligt og smart. 

Med venlig hilsen

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Justin,

Jeg prøver lige at være lidt mere specifik. Jeg skal derudover lige for en god ordens skyld sige at mine intentioner er gode. Derudover har jeg INGEN indsigt i skatteregler, eller hvad man kan trække fra og hvad man ikke kan trække fra. 

Hvis en virksomhed fx betaler en service hos mig for 800 kr. i timen for at jeg sender en konsulent deres vej, og halvdelen går til løn af ansat og administration. Hvor meget kan de så trække fra som velgørenhed? Er det ikke det samme som når man donere 1000 kr til røde kors, og halvdelen af dem går til administration eller hvad?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er heller ikke skatte-ekspert, så måske er jeg forkert på den.. men hvis jeg køber en ydelse til min virksomhed, så trækker jeg da udgiften fra.

Altså fx de 1000 kr jeg betaler til dit firma, går fra mit overskud og derfor skal jeg ikke betale skat af dem. Jeg tvivler da på at man kan trække samme (eller dele af samme) udgift fra mere end en gang?

Men derfor kan du jo godt markedsføre dig på at overskuddet går til velgørende formål.

Mvh Anders

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, du har nok ret. Tror ikke virksomheden kan få et ekstra fradrag fordi det er velgørenhed. 

Tilgengæld tror jeg der er nogen regler angående momsen (som ikke skal betales), som jeg ikke har helt styr på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

virksomheden har fradrag for din regning og jeg mener ikke der er spor med momsen her - det er service de betaler. Den der giver til velgørenhed er om nogen DIN virksomhed - og her er det så at du kan tage donationen og nedbringe dit overskud - forudsat den sker til godkendte foreninger og følger de specielle regler, du kan læse lidt om det her http://www.cancer.dk/stoet+os/skattefradrag/reglerforvirksomheder/ men du kan også bede om et info møde med skat, (vente tid) og der få det gennemgået - eller hos en revisor mod penge, men der er en del regler at sætte sig ind i, hvad angår hvilke foreninger og hvilke typer. 

Der er også fradrag for donationer hvis de indgår som en væsentlig del af virksomhedens drift i form af reklame og markedsføring - læs lidt her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1928162 - bemærk det er en ikke helt let konstruktion

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)