Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At overgå fra privat til I/S

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har i dag fået registreret min første virksomhed! :-)

Jeg har nogle enkelte fakturaer som har deadline om nogle dage, men som er skrevet ud i perioden hvor det stadig var privat, hvilket resulterer i, at der heller ikke er opkrævet moms.

Hvordan skal de penge jeg modtager i løbet af de næste par uger håndteres, og hvordan skal det indberettes til skat for at det gøres rigtigt?

Tak til en masse af jer - i har været stor hjælp i opstarten af min virksomhed :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er fra personligt salg uden moms rent under bare dig, og nu et I/S, kan jeg ikke se andet end at du jo har dit helt eget regnskab for dig som person der solgte uden moms og der bogføres alle de ting, og så nu et andet regnskab for jeres I/S

Mere generelt kan man sige, at det med pengene der går ind, har ikke har med regnskabet at gøre som så, for bogføringsdatoen er jo i alle fald altid fakturaen datoen for dine egne fakturaer og dem du har modtaget fra leverandører og frem til registrering  uden moms og moms fradrag og fra registrering jo med moms angivelsen begge veje

At pengene kommer påvirker kun status ved at udligne en faktura du har borført og som står som tilgodehavender - og nu krediteres tilgodehavender og banken debiteres når penge er der  - ikke noget der påvirker resultatet men ren status.

Alle fakturaer du udskriver bogføres med faktura dato kredit en omsætningskonto og debet tilgodehavende debitorer i status

Når fakturaen betales, bogføres kredit tilgodehavende debitorer og debet bank

Samme måde for fakturaer/regninger du modtager. De bogføres debet den udgiftskonto de hører til og kredit f.eks. "øvrige kreditorer" og når du betaler dem ved forfald, bøgføres debet øvrige kreditorer og kredit bank

På den måde kan du løbende følge dit resultat + får momsen korrekt, for også den skal følge faktura dato

Jeg tror stadigt du med stor fordel kan søge en økonomimand til at lave den del første kvartal i driver virksomheden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)