Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der findes ikke noget der hedder "MLM-branchen" - BASTA!

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan det sidste indlæg gav 5 stjerner.. Vi kan snakke herfra til juleaften men hvis man vil se negativt så opnår man aldrig at trænge igennem. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan,

Du skriver din indledende pointe er at der udelukkende fokuseres på negative ting ????

Det understøttes så af Keld som også kun ser spøgelser ??

Hvilken tråd snakker i om ???

Vi starter indledningsvis med at konstatere at MLM er en branche overordnet set som så mange andre - kort og godt !Det er der intet negativt i..

Så skriver jeg at der er en masse fordele ved f.eks LR og jeg har det fint med LR og har intet problem med at stå inde for virksomheden. Jeg skriver også at jeg kender en LR forhandler og de har udmærkede produkter.

Er det udelukkende at fokusere på negative ting ??

Jeg tror måske i er ved at få lidt fordomme for omverden, især når der skrives "folk" vil ikke forstå osv.....Op på hesten igen, kig også på alle de positive ting der rent faktisk bliver skrevet, for dem er der mange af....Det giver et mere nuanceret billede...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Du skriver din indledende pointe er at der udelukkende fokuseres på negative ting ????

Det understøttes så af Keld som også kun ser spøgelser ??

Hvilken tråd snakker i om ???

Jeg taler ikke om en konkret tråd - men om retorikken generelt. Eller du kan sige, at jeg snakker om de fleste tråde på Amino. Vælg selv. ;-)

Peter Maler:
Vi starter indledningsvis med at konstatere at MLM er en branche overordnet set som så mange andre - kort og godt !Det er der intet negativt i..

Ja - det lyder umiddelbart sådan ud fra overskriften, men som jeg har forklaret flere gange i denne tråd, så var min agenda en anden - nemlig, at det ikke giver mening at tale om, eller fokusere på, MLM-branchen, når man skal vurdere et specifikt koncept, eller når man skal vurdere kvaliteten af et produkt, produktets prissætning eller hvad det nu kan være.

Du vil blive overrasket over, hvor mange der pr. refleks mener, at hvis det er et MLM produkt - så må det automatisk være dyrt. Dette argumenterer de så for, ved at drage prissætningen ind fra samtlige MLM-firmaer over en kam, krydret med prissætningen fra de ulovlige selskaber - og kalder det for "en MLM pris" - hvilket jo er vildledende, for ikke at sige lodret løgn. 

Peter Maler:

Så skriver jeg at der er en masse fordele ved f.eks LR og jeg har det fint med LR og har intet problem med at stå inde for virksomheden. Jeg skriver også at jeg kender en LR forhandler og de har udmærkede produkter.

Er det udelukkende at fokusere på negative ting ??

Jeg husker det godt nok ikke som "en masse" fordele - men mit sidste indlæg var ikke møntet på dig - jeg brugte blot dit eksempel, for at komme ind på den tidligere snak omkring "salg versus anbefaling". 

Jeg mente ikke at du var negativ, hvis det var sådan du opfattede det?

Peter Maler:
Op på hesten igen, kig også på alle de positive ting der rent faktisk bliver skrevet, for dem er der mange af....

Vi kigger skam også på de positive ting, men som du ved inden for al markedsføring, så skal der sindsygt mange positive ting til at opveje en enkelt negativ. 

Derfor beskæftiger jeg mig primært med at forklare misforståelserne omkring de negative ting, og så gemmer jeg de positive ting, til folk der har et reelt ønske om at høre mere. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Hej Martin,

Jamen, min pointe er bare den at man får det "BIL" som man betaler for. Og derfor synes jeg nu at det er troværdigt nok bare bilforhandleren yder mig den service han skal ud fra de penge jeg nu har bil at købe for. Jeg tror de fleste bilsælgere har prøvet at sælge flere forskellige bilmærker, derfor synes jeg ikke der er noget forkert i at køre et andet mærke end det man sælger. Man kan jo ikke bare skifte bil fordi man også skifter job.

På samme måde er det hos mig, det er min kone der handler parfume og den slags produkter ind. Jeg kender en LR forhandler og ved da produkterne er udmærkede. Jeg har jo også nogen stående her men min kone er bare til andre mærker, det er jo ikke ensbetydende med at LR ikke dur.

Her er min pointe bare - Jeg synes LR er udmærket og hvis jeg ville arbejde med MLM ville jeg være tvunget til at forbruge produkterne og det går ikke herhjemme. Her adskiller systemet sig fra f.eks bilsælgeren, bare fordi du står og sælger en mercedes har du ikke nødvendigvis selv råd til en, eller bare fordi du sælger B&O har du heller ikke det store tv derhjemme. Men derfor kan du vel godt stå inde for produkterne ??

På samme måde tror jeg egentlig godt jeg kan stå inde for LR´s produkter og på sin vis anbefale systemet, min kæde hopper bare af når jeg SKAL forbruge på et vist beløb pr måned.

Jeg forstår godt de gør det for at opretholde en omsætning og skabe loyale og stabile forbrugere, jeg synes bare det er ærgeligt, for det gør pludselig produkterne sekundære og omsætningen primær - for hvis produkterne er gode nok, så sælger de sig selv...

håber du forstår min pointe...

Hej Peter

Jeg forstår dig langt hen af vejen, og ja parfume er nok individuelt, så selvfølgelig kan man arbejde med et produkt der er godt, men hvor forklaringen er i orden.  Nu har andre firmaer f.eks. juice, tandpasta, kosttilskud osv, og her mener jeg at man er lidt anderledes stillet. Hvis du anbefaler et produkt fordi du selv syntes det er bedre end hvad der ellers findes, så holder det jo ikke at du selv bruger Colgate, rynkeby eller napper fiskeolien lavet på sardiner. Men selvfølgelig er man mere individuel på nogle produkter.

Jeg kunne i bund og grund snildt sørge for at det forbrug jeg skulle have blev overtaget af en kunde. Men i mit firma der er det de personlige historier vi arbejder med, derfor mener jeg ikke at jeg ville kunne anbefale noget hvor jeg selv brugte et konkurrerende produkt. Bemærk at,  er det produkter jeg ikke selv bruger, så er det selvfølgelig noget helt andet, jeg køber selvfølgelig ikke noget til mig selv blot fordi det "kræves" for at anbefale. Men jeg tror også det kommer meget an på om man ser en MLM forretning som et salgs projekt hvor det handler om at sælge eller om man ser det som markedsføring og personlig anbefaling.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg forstår hvad du skriver, men i en travl familie som vores er det bare nemmest at handle tingene ind samlet når vi er ude og handle. Dermed ikke sagt at shampoo og tandpasta fra f.eks LR ikke er iorden og derfor kan jeg vel godt anbefale det selv om jeg ikke bruger det så tit selv ?

Det har jo også noget at gøre med tilgængelighed, når f.eks man er ude og handle i centeret så smutter man lige ind forbi matas og dufter til et par prøver og snupper en ny parfumer, mens børnene utålmodigt står og venter......min pointe er at det for en travl børnefamilie som har svært ved at få tiden til at hænge sammen er nemmere at handle det hele ind i centeret...ihvertfald er det svært at finde tid til forskellige møder om aftenen og den slags......Men derfor kan man jo stadig godt stå inde for systemet og handle begrænset af praktiske årsager....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Du er sød nok, men du bliver nød til at skrive til dem der skriver til dig i de konkrete indlæg. For hver gang du får svar på tiltale skriver du at det ikke lige var møntet på mig og så kan det jo være lige meget med at debattere :-)

Hvis du hele tiden slår over i en generalisering så er det altså svært at være konkret ??.....

Du skal prøve at gribe de positive ting jeg kaster over og bygge videre på dem, istedet for hele tiden at angribe alt det som du vælger at tolke negativt.....

Der er mange positive ting ved MLM.......Det omsætter for MANGE milliarder af dollars i hele verden, det skaber dynamik og mange arbejdspladser, så den slags behøver vi ikke at debattere.....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Du er sød nok, men du bliver nød til at skrive til dem der skriver til dig i de konkrete indlæg.

Du er da også sød nok, men nu er det jo MIN tråd - og den startede med at være en generel info - og jeg forsøger at holde den på det niveau. Wink

Peter Maler:
For hver gang du får svar på tiltale skriver du at det ikke lige var møntet på mig og så kan det jo være lige meget med at debattere :-)

Det mener jeg nu ikke jeg gør - i nævnte tilfælde var det som sagt ikke at jeg syntes du var negativ, jeg var blot ikke enig i din udlægning af "salg versus anbefaling" - og andre har luftet lignende holdninger både her i tråden, og i MLM debatten generelt - derfor valgte jeg at skrive det som en generel info - men brugte dit indlæg som reference.

 

Peter Maler:
Du skal prøve at gribe de positive ting jeg kaster over og bygge videre på dem, istedet for hele tiden at angribe alt det som du vælger at tolke negativt.....

Du skriver bl.a. at du mener det er forkert at du er tvunget til at købe varer - specielt fordi du ikke selv ønsker at bruge produktet - og det synes du er ærgerligt, for i princippet ville du gerne anbefale konceptet til andre. 

I min optik er du ikke tvunget til at bruge produkterne selv - men du er "tvunget" til ENTEN at bruge produkterne selv ELLER at få solgt nogen produkter til dine kunder. (som jo også tæller som egenomsætning)

Og hvis man ikke ønsker at bruge produkterne selv, eller ønsker at afsætte produkter - hvorfor i alverden skulle man så oprette sig som forhandler? 

Alternativet er, for de personer, der ikke har lyst til at sælge, at de bruger produkterne selv, og anbefaler andre at oprette sig som kunder direkte hos firmaet. På den måde får de både egenomsætning - PLUS de får provision af deres anbefalinger. 

I min optik er det 112% fair, og en hamrende smart måde at gøre det attraktivt for både "salgstyper" og "ikke-salgstyper".

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Allan I:
At der er størst fokus på at skaffe nye distributører er IKKE ensbetydende med, at firmaet er hverken uetisk, ulovligt eller at betegne som pyramidespil. 

Nej, men det er ensbetydende med, at nogen bliver snydt.

Ligegyldigt hvor du handler bliver du snydt. Handler du hos Elgiganten bliver du snydt, handler du hos BILKA bliver du snydt. Handler du hos SKAT bliver snydt. Alle snyder

Fede malerier en blog om malerier

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Jeg tror du elsker at diskutere, det er også fint nok, men vi er jo nede i nogen bagateller er vi ik ? :-)

Joh, det er din tråd, MEN den gik ud på at det ikke var en branche og det var det så alligevel :-)

Jeg siger ikke nødvendigvis at det er forkert at jeg skal købe varer selv, jeg siger bare at det afholder mig fra at anbefale LR til andre. Jeg bruger rigtig meget tid på mit eget arbejde så derfor ville jeg ikke have resourcer til at arbejde med MLM. Men derfor ville det da i min optik være smart at en type som mig med et relativt stort netværk stadigvæk ville have benefits ud af at anbefale firmaet på lige fod med andre. 

I vores husstand er det min kone der handler ind, det eneste jeg lige køber er hendes gaver. Derfor ville jeg aldrig nogensinde få købt tandpasta eller creme eller andre ting. Derfor kan jeg jo godt via min omgangskreds vide at det er ok produkter og samtidig synes det er et godt koncept. Men min reference er ikke noget værd i systemet fordi jeg ikke selv lige bruger deres Deo. Det er en fejl synes jeg, men det er jo min holdning, LR har garanteret lavet beregninger på at de mister kunder hvis de ikke tvinger folk til selv at bruge produkterne....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fede malerier..

Det er populært at sige sådan...grundlæggende har du selv ansvaret når du handler en varer, det er udbud og efterspørgelse.

Hvis du handler en varer i El-Giganten eller f.eks Biva eller andre "store" virksomheder....og firmaet går konkurs fordi de har forsøgt at sælge for billigt og attraktivt.......er du så stadig blevet snydt da du handlede deres varer ??

Min nabo driver et "kendt" supermarkedet og hvis du vidste hvor tit de solgte varer til under kostpris ville du blive overrasket. Alligevel føler forbrugerne sig tit hævet over alle regler og føler sig ligeledes snydt hvis de er kørt forgæves efter 5 x kærgården der er udsolgt...

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)