Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP -hvad skal min webshop hedde?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg vil gerne starte min egen webshop, hvor jeg vil sælge kvalitets legetøj, børnetøj og babyudstyr til børn i alderen 0-5 år ca, men har ikke fundet et navn endnu.

Det kunne evt være et kreativt navn eller hvor mit eller mine børns navne indgår.De hedder Oliver og William.

Det kunne også være noget helt andet.
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt, at du ikke spørg om det, men har du tænkt over hvordan du vil differentiere dig fra de tusindvis af andre webshops som sælger det samme som dig?

Der er virkelig kæmpe konkurrence på dette område og 9/10 webshops kan ikke klare sig. Det er blot inden du smider en masse penge i det og derefter finder ud af, at det ikke løber rundt.

Det er blot er velmenende råd..

Olie&Willy kunne være et godt navn:)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KennM:
Nu ved jeg godt, at du ikke spørg om det, men har du tænkt over hvordan du vil differentiere dig fra de tusindvis af andre webshops som sælger det samme som dig?

Der er virkelig kæmpe konkurrence på dette område og 9/10 webshops kan ikke klare sig. Det er blot inden du smider en masse penge i det og derefter finder ud af, at det ikke løber rundt.

Det er blot er velmenende råd..

Jeg tænker nøjagtigt det samme som dig. 

Hvad har du af e-handel erfaring? Hvad skiller dig ud for dine konkurrenter? Hvad kan du gøre bedre end konkurrenterne? 

Desværre er det ikke for sjovt at http://skaljegstarteenwebshop.dk/ eksisterer.

- Emil

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv at tjekke den her side først :)

http://skaljegstarteenwebshop.dk/

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:

prøv at tjekke den her side først :)

http://skaljegstarteenwebshop.dk/

Haha, it's funny because it's true :)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja,

Tænkt på når du laver et navn, så skal det have en form for reaktion over for kunderne.

Hvis du f.eks kalder det et dansk navn, så virker det hurtigt som om det måske er dine ungernes navne og på den måde lidt lokalt / begrænset, herunder med priser, sortiment. Hvis du finder et mere bredt ord så henvender du dig til mange flere og de fejer dig ikke af banen fordi du har valgt at kalde noget bredt....

Et godt eksempel....hvis du kalder butikken oliverOglouise.dk så sidder der garanteret mange og tænker, aha, opkaldt efter hendes børn, hun er nok lidt dyr........

Hvis du kalder den Easychild.dk så virker det pludselig mere bredt, især hvis hjemmesiden får lidt format - så kunne der være 20 ansatte og en stor produktion for den sags skyld. Kunderne er ikke skeptiske for det virker troværdigt. Jeg tror du begrænser dig selv hvis du gør det hele for personligt.....selvfølgelig alt afhængigt af hvad dine ambitioner er...

Håber du kan bruge det......

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

TanjaMoselund:
Hej.
Jeg vil gerne starte min egen webshop, hvor jeg vil sælge kvalitets legetøj, børnetøj og babyudstyr til børn i alderen 0-5 år ca, men har ikke fundet et navn endnu.

Det kunne evt være et kreativt navn eller hvor mit eller mine børns navne indgår.De hedder Oliver og William.

Det kunne også være noget helt andet.

Må jeg anbefale at kigge på http://skaljegstarteenwebshop.dk/ 

Lidt provokerende site.. MEN, pas på. Du vil ind en branche med MANGE konkurrenter, og det kræver KÆMPE MEGET hvis det skal blive en succes.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Desværre er det ikke for sjovt at http://skaljegstarteenwebshop.dk/ eksisterer.

- Emil

ja rigtig fin side men den er jo så genereliserende at det er til at kaste op over og tonen den er skrevet i er pænt kedelig, jeg har fået 3 børn med den samme kvinde hvilket nok gør at jeg er holdt op med at fortælle kvinder hvad de kan og ikke kan kvinder er nogle hårde sataner der tit kan meget mere end mange mænd tror, syntes det ville være mere på sin plads at lave en side om teenager der vil være affiliate hajer

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jonas33:
ja rigtig fin side men den er jo så genereliserende at det er til at kaste op over og tonen den er skrevet i er pænt kedelig, jeg har fået 3 børn med den samme kvinde hvilket nok gør at jeg er holdt op med at fortælle kvinder hvad de kan og ikke kan kvinder er nogle hårde sataner der tit kan meget mere end mange mænd tror, syntes det ville være mere på sin plads at lave en side om teenager der vil være affiliate hajer

Hej Jonas

Min pointe er ikke at kvinder ikke kan starte en succesfuld webshop - selvfølgelig kan de det (jeg har set flere der har gjort det). Mine alarmklokker begynder dog at ringe når jeg ser at:

  • Fokus er på hele 3 produktgrupper: kvalitets legetøj, børnetøj og babyudstyr. Hvis vi antager at trådstarter ikke har erfaring med ehandel, vil jeg gå så langt at sige at hun ville være meget bedre stillet ved at fokusere på en niche. Se eksempelvis faktorfobi, som udelukkende sælger soltøj til børn.
  • Alt der spørges ind til er navnet - og der nævnes ikke et ord om koncept og udførsel
Jeg ved ikke at det er tilfældet for trådstarter, men de børnetøjs e-handlere som jeg ser det gå galt for, har ofte følgende plan:
  • Jeg finder et sted hvor vi kan købe varene
  • Jeg lejer mig ind på en webshop-platform
  • Jeg får en aftale med en leverandør
  • Jeg låner produktbilleder og tekster fra leverandøren
  • Jeg deler vores webshop med vores netværk af andre mødre
  • Jeg investerer evt. i lidt markedsføring (uden vi egentligt ved hvad vi køber)
  • Jeg får succes, og kan passe min webshop hjemmefra, samtidig med at jeg kan passe mine børn
Resultatet er dog ofte anderledes
  • Det går op for vedkommende at webshop-platformen stinker
  • De produkttekster som man har lånt skaber Dublicate Content hvilket ikke er gavnligt ift. SEO
  • Der er ikke nok profit i at sælge til venner og familie til vennepriser
  • Markedsføringen som der bruges penge på er intet værd (fordi at man ikke har gjort sit grundarbejde ordentligt)
  • Webshoppen har intet unikt at tilbyde ift. andre etablerede shops, hvorfor kunderne foretrækker de etablerede shops
Sagt på en anden måde: det er et krævende arbejde at være webshopejer - succes er ikke noget som kommer af sig selv. Klinger ord såsom konverteringsoptimering, søgemaskineoptimering, Google Plus, mersalg, krydssalg, lagerstyring og opfølgningsmails derfor hult i dine øre, er man ikke klar til at gå ind på et konkurrencepræget marked endnu.
- Emil
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)