Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænk stort

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder i denne skrivende stund og læser indlæg om at tænke stort fra starten det giver mig nogle overvejelser og en hvis undren.

Jeg læser flere indlæg hvor iværksætter sider fedter rundt med deres regnskab for at spare nogle af de måske få tjente iværksætter kroner. Det forstår jeg på sin vis meget godt. Men man skulle måske prøve og se det fra lidt anden synsvinkel.

Hvis du sidder og bruger din begrænset fritid på Debet og Kredit, så tapper du så meget positiv energi fra din egne kernekompetencer, at det i sidste ende bliver dyre end hvis du betalte dig fra den sure pligt.

Der er masser af sådanne, som undertegnet som kunne hjælpe dig med regnskab, nogle af dem de forære næsten deres timer væk til forærings pris.

Der kommer så til min anden undren med at tænke stort. Jeg ser at ude på nettet at der regnskabskonsulenter der har en timepris på 225 kr. pr time. Så er det jeg ikke forstår hvordan det kan lade sig gøre.

 Hvis man kigger på www.freelance.dk så svarer en timepris 275,00 kr. pr. time til månedsløn på kr. 22.000,00, og hvis man så har tænkt sig at ansætte en medarbejder til hjælpe når der flere kunder end ejeren selv kan håndtere, så får man et problem med at finde en medarbejder, som man har mulighed for at tjene et DB på. Eller for den sags skyld ikke at tabe penge på.

 Jeg har valgt i min virksomhed at outsource de områder som jeg ikke har som mit eget kernekompetence område. Det har gjort at jeg i det daglige har væsentlige mere energi til at rådgive og servicere mine kunder inde for det område jeg er bedst til. Hvis jeg samtidig med at skulle passe min kunde portefølje skulle bruge 1 time om dagen på at få nye kunder ville det medføre at jeg ville svigte mine kunder med positiv tanker og rådgivning. Selvfølgelig koster det noget og jeg kunne sikkert også godt sætte 1 time af om dagen til at udføre det arbejde, men jeg tror bare ikke det vejen frem.

 Det korte og det lange er ”Lav det du er bedst til” og betal dig for resten det betaler sig.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Der er intet af det du skriver jeg er uenig med dig i.
 
Men jeg ved af egen erfaring, at sommetider er det lettere som nystartet iværksætter at finde tid end penge. Det kan godt være at man skal bruge tre timer på noget som specialister skal bruge én time på, men hvis kassen er tom, kan det være nemmere at finde de tre timer end de 275 kr. Bogholderi er jo perfekt nattearbejde, for der kan man jo alligevel ikke komme i kontakt med kunder
 
mvh Carsten
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænke stort går vel som regel også mere på ambitionsniveauet - realiteterne sætter som regel sine begrænsninger.

Det handler også om at være pragmatiker. Altså man skal tænke stort men handle pragmatisk. Der findes masser af drømmere med store planer (muligvis rigtigt gode planer) men de gør ikke noget ved det - start med noget der virker realistisk iforhold til ens situation og så udvid biksen når resultaterne begynder at komme og muligheden er indenfor rækkevide. 
Det med at lave hvad man er bedst til er jeg ikke 100% enig med dig i for jeg synes netop at noget af det der gør det spændende at være iværksætter er at det er utroligt mangefacettet. Altså ellers kunne mange jo lisså godt vælge et f.eks. et sælgerjob - hvis man kun koncenterer sig om salg.
På sigt kan mange helt sikkert gøre klogt i at outsource "de kedelige" funktioner i deres virksomhed, men jeg tror man står stærkere som iværksætter hvis man kender lidt til det hele.
 
JH
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig...

Jeg laver selv mit regnskab, fordi at jeg syntes at det er spændene...

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
- Jeg laver så ikke mit regnskab, fordi jeg synes det er røvkedeligt. Jeg har haft lavet det et par gange, og det gik da også, men det var noget jeg fik lange dadler af...
 
Jeg kan godt følge argumentet med at arbejde med det man ikke synes er spændende. Specielt hvis likviditeten er stram, så kan ens egen tid være billigere, end at købe ude i byen. De gange jeg selv har lavet mit regnskab, er det netop været for at spare skillinger.
 
Personligt vil jeg hellere bruge min tid på noget andet end regnskab...
 
 
 
 
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens følge dig Lars og praktiserer også noget af det selv. Visse ting vil jeg dog ikke overlade til andre, som f.eks. bogføring og regnskab i min virksomhed, da det netop giver mig fingeren på pulsen for hvordan det går - også selvom jeg ikke er stiv i alle regnskabsregler, men der kan min revisor heldigvis træde til.

Andre ting lader jeg gladeligt andre om. Eksempelvis har vi netop fået lavet et mødelokale i vores kontor og det betalte jeg mig fra, da jeg dels har for mange tommelfingre og dels fordi der er ting jeg er meget bedre til. På samme måde har jeg også hyret en maler til at spartle og sætte glasvæv op, da det er bedre jeg bruger min tid på min forretning og tjener penge der.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Management regel nr 1:
Gør aldrig noget selv som andre til en lavere timeløn lige så godt kan gøre.

Det drejer sig om at vi som iværksættere også skal bruge de samme ledelses- og styrings-principper som de store organisationer ellers vokser vores virksomheder ikke.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså for mig er der også et eller andet fedt ved at være 100% stålsat på hvad man vil og derfor knokle masser af timer med alt det kedelige fordi man føler pengene er bedre givet ud et andet sted. Og overleve på stort set ingenting fordi pengene skal geninvesteres. Det er klart at når den opstartsfase er ovre så skal de "ikke-værdiskabende" opgaver løses af andre - eksternt eller internt.
 
Altså den gode gamle tommelfinger regel med 1 mill i omsætning pr. ansat tror jeg faktisk holder i mange virksomheders tilfælde...
 
Ang. regnskab så tror jeg f.eks. for mit vedkommende at der vil gå lisså meget arbejde med at sende oplysninger frem og tilbage til en bogholder som hvis jeg selv ordner det...
 
 
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Men min point gik netop på at man skulle fra lægge sig, de opgaver som dræner en for positiv energi.

Så dem der har det godt med at lave regnskab, eller føler sig bedre klædt på som iværksætter ved at sidde med hovedet begravet i bilag, så er det jo en fin løsning.

Men jeg ser bare mange som er den overbevisning at de sagtens selv kan lave regnskabet og samtidig regne med spare på den sidste tjente kr. Det tror jeg ikke er den rigtige løsning.

Men som Carsten rigtigt nok skriver er det som regel nemmeste som iværksætter at finde tid frem for penge. Men hvis nu man har tid ledig så burde man måske bruge tiden til finde ud af hvordan man får udvidet forretningen så man får booket sin tid op.

Jeg er også af den overbevisning at hvis man har den rigtige regnskabskonsulent tilknyttet sin virksomhed, så behøver man ikke sidde og sortere bilag, men derimod blive rådgivet og forklaret hvordan tingende hænger sammen.

Desværre ser jeg også mange som køber et regnskabsprogram og så tror de, nu kan de klare det hele selv. Altså bare taste bilag ind. Trykke på en knap så har vi den årsrapport som skal med selvangivelsen. Sådan fungere det bare ikke. Uden at det skal lyde problematisk så kunne der ligge en del fordele ved at der en anden der kigger det igennem.

Jeg har kunder som i starten, henvendte sig til mig og sagde ”Vi har lavet det hele – kan du ikke lige kigge det igennem – det skulle være ok” Så kigger man lidt på det og det første man opdager er en underlig kassebeholdning fordi man ikke lige viste hvor man skulle modpostere det. Så nogen gange må man på pæn måde forklare at det nok er billigere hvis de lader være. Men selvfølgelig har jeg også kunder som bare har styr på det, og der er stort set ikke andet arbejde end opstilling af årsrapport udfyldelse selvangivelse og skatteberegning.

 Hvis man gerne ville lave det selv ville jeg forslå at man køber de timer en regnskabskonsulent koster, og får hjælp til at gøre det rigtigt fra starten af.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)