Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigende interesse for MLM

Side 12 ud af 14 (137 indlæg)
Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 13:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej jeg bruger ikke noget som helst der ikke er testet, og slet ikke et produkt hvor de ikke tør at lade det blive testet af en uafhængig kilde

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 13:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper72:

Nej jeg bruger ikke noget som helst der ikke er testet, og slet ikke et produkt hvor de ikke tør at lade det blive testet af en uafhængig kilde

 
Plastrene fra Lifewave er nok ufarlige, men det finnes en lang rekke "helseprodukter" som omsettes gjennom MLM-selskaper som har vist seg å være helseskadelige. Det er bl.a. rapportert om dødsfall knyttet til inntak av "kosttilskudd" fra Innerlight. Ting tyder også på at "mirakelvannet" fra Asea kan være helsefarlig, her har det norske tilsynet med alternativ behandling sendt bekymringsmelding til Mattilsynet. Norske myndigheter har også stanset distribusjonen av ulovlige kosttilskudd fra bl.a. Herbalife.
 
Altså: Filosofien om at det ikke skader å teste MLM-produktet er altså ikke særlig gjennomtenkt.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

4brooker:
Det er fullstendig korrekt, men for pasientene er det en mager trøst om de blir lurt med eller uten overlegg.

Hvad kalder du det så, når personer reelt får noget ud af en behandling?

Hvis en person med hold i nakken går til krystal-healing, og hans hold i nakken forsvinder - så er han jo ikke blevet fuppet. (i min optik!)

Jeg ved godt, at mange herinde er af en anden holdning - men det er jo lige præcis det, det er - en PERSONLIG HOLDNING.

Hvis du har betalt for at få fjernet dit hold i nakken - og det rent faktisk forsvinder - så mener jeg ikke man er blevet fuppet!

4brooker:
Her er du inne på noe veldig vesentlig. Altfor mange tar for gitt at alle som selger homeopatiske piller, himalaya-salt, jordingslaken og Lifewave-plaster lurer sine kunder med overlegg. Derfor føles kritikken svært urettferdig, fordi man selv kun har oppriktige planer om å hjelpe andre mennesker (og samtidig tjene litt penger). De har absolutt ingen intensjoner om å svindle eller lure noen og blir såret og fornærmet når noen forteller dem at de deltar i et pyramidespill. De som har vervet dem er gjerne også personlige venner eller familie, og de nekter å tro at disse kan ha svindlet dem.

Når jeg taler om MLM, så taler jeg som udgangspunkt om de "anerkendte" MLM-firmaer, der sælger almindelige produkter - såsom Tupperware, Oriflame, Nu Skin, Herbalife, Amway, LR, FLP - etc. Altså firmaer, der sælger produkter der er sammenlignelige med detailhandelen.

Her er det jo svært at fuppe en kunde, hvis de synes at prisen på en plasticskål, en ansigtscreme eller en vitaminpille er i orden.

4brooker:
En av metodene for å rettferdiggjøre det man er med på er å finne tilsvarende feil andre steder. Dette kan være konspirasjonsteorier om legemiddelindustrien, forestillinger om at alle bedrifter er bygget opp som pyramider, kritikken er kun misunnelse og jantelov, vitenskapen har tatt feil mange ganger før, eller at 95 % av all markedsføring er "fup".

Nu er det jo ikke kun MLM-branchen der kommer med disse udmeldinger - det er også pressen, lægerne selv m.m. - så din udmelding er præget af, at du ønsker at sætte hele konceptet i et dårligt lys, i stedet for at holde dig til de fakta du har om svindlerne.

Der er ikke BRANCHEN der svindler - det er de enkelte firmaer - og de er jo så ikke en del af MLM-branchen, da MLM-konceptet er fuldt lovligt. Derfor giver det ikke mening at diskutere hele branchen på éen gang - da det ganske enkelt ikke er fyldestgørende. Man er nødt til at skelne mellem MLM, pyramide og scam. 

De fleste af de reklamer jeg ser i fjernsynet lover ting der ikke holder - det har intet med MLM at gøre.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
Hvis en person med hold i nakken går til krystal-healing, og hans hold i nakken forsvinder - så er han jo ikke blevet fuppet. (i min optik!)

Ikke vær tåpelig. Selvfølgelig er det en "fup" dersom det ikke er en påviselig sammenheng mellom krystall-healingen og det at kinket i nakken forsvinner. Det blir ikke mindre "fup" av at den som blir lurt ikke skjønner det selv.

Dersom du får influensa og jeg overtaler deg til å betale meg 1.000 kr for en liter mirakelvann med løfte om å bli frisk, og du faktisk blir frisk etter en uke, betyr det at du ikke kan ha blitt svindlet? Selvfølgelig ikke. Det aller meste av markedsføring av alternative mirakelkurer gjelder plager som går over av seg selv, med den hensikt at når pasientene opplever å bli friske, så var det på grunn av denne mirakelkuren. Det er derfor så mange opplever at homeopati, naprapati, kiropraktikk og akupunktur hjelper mot spedbarnskolikk, fordi dette stort sett alltid går over av seg selv. I disse tilfellene blir foreldrene kjempefornøyde, men de har fortsatt blitt "fuppet".

Allan I:
Der er ikke BRANCHEN der svindler - det er de enkelte firmaer

Det er for så vidt riktig, men siden minst 95 % av alle MLM-selskaper driver med svært tvilsom forretning har MLM-bransjen et kjempeproblem. Eller mener du det blir feil å si at sykkelsporten har hatt et dopingproblem på 90- og 2000-tallet fordi det finnes mange syklister som ikke har dopet seg?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Ikke vær tåpelig. Selvfølgelig er det en "fup" dersom det ikke er en påviselig sammenheng mellom krystall-healingen og det at kinket i nakken forsvinner. Det blir ikke mindre "fup" av at den som blir lurt ikke skjønner det selv.

Nu brugte jeg med vilje et yderst alternativt eksempel for at lave et statement - det forstod du så ikke. Fair nok. 

4brooker:
Dersom du får influensa og jeg overtaler deg til å betale meg 1.000 kr for en liter mirakelvann med løfte om å bli frisk, og du faktisk blir frisk etter en uke, betyr det at du ikke kan ha blitt svindlet?

Dine konstruerede eksempler er simpelthen for langt ude! SELVFØLGELIG taler jeg IKKE om en behandling der "mirakuløst" virker efter en uge. 

Jeg taler f.eks. om folk der går til akupunktur - og MED DET SAMME føler øget velvære eller velbehag efter behandlingen.

Hvis de føler, at det er pengene værd - så mener jeg ikke man kan tale om fup. 

Hvis man derimod går til en clairvoyant, som hævder at have en besked fra din afdøde farmor - så vil jeg også selv personligt mene, at der er tale om fup, men jeg kan jo ikke bevise det - og derfor kalder jeg ikke de clairvoyante for svindlere - jeg undlader bare at benytte deres "services". 

På samme måde kan samtlige af de ting du nævner som fup i MLM-branchen også henledes på andre firmaer uden for branchen. 

Derfor er det intet mindre end regulær hetz, stråmænd og falske udsagn - med undtagelse af de tilfælde, hvor der er regulære beviser på svindel. 

Men her er det stadig ET FIRMA der har svindlet - IKKE en hel branche. 

Alt andet er direkte tåbeligt at påstå. 

4brooker:
Det er for så vidt riktig, men siden minst 95 % av alle MLM-selskaper driver med svært tvilsom forretning har MLM-bransjen et kjempeproblem.
 

Ifølge dig - ikke ifølge myndighederne og offentligheden generelt.

4brooker:
Eller mener du det blir feil å si at sykkelsporten har hatt et dopingproblem på 90- og 2000-tallet fordi det finnes mange syklister som ikke har dopet seg?

Du skyder dig selv i foden igen!

Hvis problematikken skulle være direkte sammenlignelig med jeres udtalelser om MLM - så skulle påstanden hedde, at Cykelbranchen har et dopingproblem - men det har den ikke! CykelSPORTEN har et problem! Lige så vel som MLM-branchen ikke har et problem, for det er jo den lovlige del af branchen, Pyramide- og Scam-"BRANCHERNE" har et problem - og her vil jeg hellere end gerne være med til at rydde ud og udstille de kriminelle - men gammeldags heksejagt på firmaer der driver reel business gider jeg til gengæld ikke være med til. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 19:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Allan I:
Men her er det stadig ET FIRMA der har svindlet - IKKE en hel branche.

OK, jeg tror jeg har funnet det ene firma som du tenker på.

Det ble i 2006 stoppet av norske myndigheter for ulovlig import av kosttilskudd.
Det behandler sine distributører svært dårlig.
De bruker mafiametoder for å skremme sine kritikere.
Distributører lyver om omsetningstall.
De bruker verdiløse studier for å påvise effekt.
Distributører markedsfører et og samme produkt som immunstyrkende samtidig som det skal være effektivt mot autoimmune sykdommer, noe som er umulig.
Distributører hevder at man ikke får i seg tilstrekkelig med vitaminer og mineraler gjennom et normalt variert kosthold.
Distributører hevder at deres produkt forebygger kreft og også kan bekjempe kreft.
Distributører hevder at deres produkt er et bedre alternativ enn vaksiner og bekjemper Alzheimers sykdom.
Distributører bløffer om konsulentrabatt.

Mener du at alle andre MLM-selskap ikke driver med slikt? Eller kan det være snakk om flere selskaper?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
OK, jeg tror jeg har funnet det ene firma som du tenker på.

You gotta be kiddin' me!!! Surprise

Du anklager MLM firmaerne for at benytte pseudovidenskab, og så bruger du selv pseudojournalistik til at bevise dine pointer?

Jeg nægter at tro på, at du anser disse artikler for at være bare tilnærmelsesvis troværdige, især når man sammenligner med den mængde research og kildekritik du benytter på din egen blog. Og stort set samtlige af de artikler du linker til, har komplet mangel på begge dele.  

Vil du selv bruge 5 minutter på at finde alle fejlene - eller skal jeg virkelig udstille både dig og journalisterne i offentligt forum!?!?!?

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 21:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Vil du selv bruge 5 minutter på at finde alle fejlene - eller skal jeg virkelig udstille både dig og journalisterne i offentligt forum!?!?!?

Ja, gjør det endelig. Jeg vil imidlertid minne deg om at bare de tre første lenkene er avisartikler, den første av dem bruker også en svært pålitelig tredjepart som kilde.

Men hvis vi så bort fra disse, så er det utenom den dårlige studien kun igjen en lang rekke uttalelser fra LRs distributører. Dette er påstander som i henhold til selskapets regelverk er forbudt. Det hadde vært interessant å få vite hvor effektivt selskapet håndhever disse reglene.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 21:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har kun oplevet den form for forretning ved "vidundermidler" som ikke rigtig giver seriøse referencer at forholde sig til.

Kan godt være det her pludselig kastes ind men er næsten overbevist om det går i sig selv igen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4brooker:
Det ble i 2006 stoppet av norske myndigheter for ulovlig import av kosttilskudd.

Her er tale om produkter, som har fået omsætningsforbud - fordi de norske myndigheder betragter midlerne som lægemidler. 

Undskyld - men er det ikke præcis det omvendte der hævdes i denne tråd - at MLM produkter er virkningsløse fup-produkter?

Så denne artikel forstår jeg ikke, hvor du vil hen med?

4brooker:
Det behandler sine distributører svært dårlig.

"Noen klarer sekssifrede månedsbonuser. Dessverre spises pengene raskt opp av kostnadene. MLM-ere må i de fleste tilfeller dekke markedsførings- og reisekostnader av egen lomme."

Ja, ligesom ALLE ANDRE selvstændigt erhvervsdrivende skal dække markedsføring og rejseomkostninger af egen lomme. Altså et kikset forsøg på miskreditering af MLM-branchen, selvom det er gældende for samtlige brancher. Og MLM-forhandleres omkostninger er i langt de fleste tilfælde væsentlig lavere end hvis man skal starte som forhandler i andre brancher - så her er journalistens research lig med 0. 

Ifølge artiklen er forhandlerne blevet narret af en smart sælger i en blank Mercedes - en Mercedes han vel og mærke selv har optjent ved at arbejde med firmaet - og begge de i artiklen nævnte personer OPTJENER FAKTISK RET TIL DERES MERCEDES!

At de så ender med en ekstraudgift, fordi de ikke har forstået leasing-kontrakten er jo piv-ærgerligt - men artiklen slutter med, at de stadig er glade for MLM - bare ikke for kontrakter. 

4brooker:
De bruker mafiametoder for å skremme sine kritikere.

Godt så - tror du selv på den. Og sagen er jo ikke opklaret, så du kan jo ikke udtale dig om at "de" bruger mafiametoder, når vi ikke ved hvem "de" er. 

4brooker:
Distributører lyver om omsetningstall.

Det er selvfølgelig på ingen måde i orden - men det sker i alle brancher - og kan derfor HELLER IKKE klassificeres som en "MLM-tendens". 

I øvrigt tænker jeg, at der her er tale om en skrivefejl, hvis det er de 22 milliarder du tænker på?

4brooker:
De bruker verdiløse studier for å påvise effekt.

Jeg er ikke med på, hvorfor studiet er værdiløst - her er der jo netop brugt en anerkendt og uafhængig 3. part, som også tester detailprodukter og som bl.a. er TÜV godkendt.

4brooker:
Distributører markedsfører et og samme produkt som immunstyrkende samtidig som det skal være effektivt mot autoimmune sykdommer, noe som er umulig.
 

Danmarks tidligere TV-doktor, praktiserende læge, lektor og kursusleder i praktiserende lægers centraliserede efteruddannelse, bestyrelsesmedlem i Dansk Selskab for almen Medicin, præsident for SIMG – det internationale selskab for almen medicin er uenig med dig:

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3574/sprog=1/grp=8/menu=3/

Hvad er din lægevidenskabelige baggrund egentlig?

4brooker:
Distributører hevder at man ikke får i seg tilstrekkelig med vitaminer og mineraler gjennom et normalt variert kosthold.

Det gør sjovt nok alle producenter af kosttilskud og vitaminer - og flere ernæringseksperter mener, at det er korrekt, specielt når man tager i betragtning, at frugt og grønt er "udsultet" og ikke indeholder lige så mange vitaminer som hidtil:

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4651/sprog=1/grp=9/menu=13/

4brooker:
Distributører hevder at deres produkt forebygger kreft og også kan bekjempe kreft.

Ja - det er ulovligt, men er det et decideret MLM-fænomen?

http://taenk.dk/dokumentation/breve/anmeldelse-af-matas-til-foedevareregion-nordoestsjaelland

Og så kunne jeg også kaste alle linksne ind med supermarkeder der fusker med gammelt kød, elektronikkæder der fusker med tilbudpriser, detailforretninger der kommer med ulovlige anprisninger, TV-reklamer med udokumenterede påstande, regnskabsfusk, konkursrytteri etc. etc. etc. - og så kunne vi alle sætte os i rundkreds og blive enige om, at hele verden er et stort fup- og svindelnummer...

Jeg kan bare ikke rigtig se at det kan bruges til noget som helst. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 12 ud af 14 (137 indlæg)