Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af privat bil til firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  Didriksen Byg Moderne Energi Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal have overført min private varevogn til mit enkeltmandsfirma. Har vist styr på hvordan det foregår, med at debitere på en konto og kreditere på en anden. Og selv fastsætte en realistisk værdi.

Mit spørgsmål mål er så, om man får skattemæssigt fradrag ved den handling, eller hvordan?

På forhånd tak.

Mvh Jakob

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det er alt afhængig af købesummen. Der er en småanskaffelsessum på 12.300 skattemæssigt. Hvis den er under må du straksafskrive (ja så for du skattemæssig fradrag), hvis den er over må du afskrive med 25% hvert år.

Vær opmærksom på benyttelsen af denne. SKAT er blevet super opmærksomme på hvor meget en sådan vil bliver brugt privat. Hvis du kun skal benytte den erhvervsmæssigt, er det ingen problem, ellers må du skrive, så kan jeg lige hjælpe dig med opgørelsen !

Håber det kunne bruges.

 

Vh Patrick Pedersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

overordnet set, hvis det er en hvidplade bil/momset bil og du driver virksomhed hjemmefra og den befinder sig ude foran hjemmet - vil skat lægge til grund at den er til rådighed og du vil normalt skulle skatte af fri bil. Står den aldrig ved hjemmet og ikke bruges fra hjem til arbejde, så ser det lettere ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Fra  Didriksen Byg Moderne Energi Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig tømrer, så det er en værktøjsbil. Den holder udenfor hjemmet, men er jo en nødvendighed.

Men jeg vil bare gerne vide om det giver fradrag af nogen slags, når jeg laver den "interne" handel?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre kørebog så du kan dokumentere at det kun er erhverv og så afskrive skattemæssigt (altså tage fradrag for 25% af salgssummen) hver år.

100% erhvervsmæssigt.

Anskaffelsessum 100.000
Afskrivning (25%) 25.000

altså i anskaffelsesåret vil du få fradrag for 25.000 ved en anskaffelsessum på 100.000.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)