Jeg vil gerne starte med at tage afstand fra, at nogen har sendt en mail med trusler. Det er absurt i en saglig debat. Jeg vil også gerne sige, at jeg synes det er super, at Paypal har en aktiv person på Amino eller andre forums, som kan løse evt problemstillinger eller hjælpe med saglige råd. Men der hvor det hele går skævt for mig, det er, når du kalder det en "personlig" bruger, som er plastret til i logoer, links, firmanavn og du kun deltager i tråde omkring Paypal stortset. Så må der altså være en forståelse fra din/jeres side, at det kan være ualmindeligt svært at skille firma og person fra hinanden. Deltog du i mange andre debatter, så var det ligegyldigt, for så ville det se mere naturligt og personligt ud... Ja stjernerne er til for, at man kan give forkerte svar en dårlig rating. Men er de svar nu også så forkerte, eller er verden ik sort/hvid, som du angiver den til at være? For hvordan kan andre betalingsservices håndterer chargesbacks anderledes, hvis reglerne er så sort/hvid? Jeg har for sjov ringet til til andre betalingsservices, og her var holdningen en noget anden, end den du lægger for dagen. Hvis en kunde køber en service/elektronisk vare, så er der to måde at gøre det på. 1: Kunden skal selv kunne dokumenterer, at vedkommende har gjort firmaet opmærksom på den manglende service/vare. Drejer det sig f.eks om en E-bog eller en kode til WOW, så skal kunden altså selv starte med at tage ansvar, og ik blot trække chargeback kortet. Kan kunden dokumenterer, at han/hun har haft fat i sælger, og at kunden stadig ik har fået varen, så bliver chargebacken oprettet, og først her drages sælger ind i sagen. Her skal sælger så bevise, at de har leveret den elektroniske vare. 2: Drejer det sig om tjenester, f.eks du laver min hjemmeside mod betaling eller lignende, så skal kunden igen påbevise, at han/hun har gjort sælger opmærksom på manglerne. Herefter drages sælger ind i sagen, og der træffes derefter en afgørelse ud fra de fakta der foreligger. Igen det er ingen garanti, at sagen falder ud til kundens fordel. Nu når andre services fortæller, at de håndterer det anderledes, så finder jeg det faktisk underligt, at vi igennem hele tråden skal have at vide, at verden er sort/hvid, fordi Paypals regler er sådan. Nu har vi altså fået sagerne fra mindst 4 andre services, som åbenbart gør tingene anderledes end Paypal, men stadigvæk overholder VISA/Mastercards regler. Og når verden nu tydeligvis ik er sort/hvid, hvorfor trækker du dig så fra både debatten og Amino? Hvis det skyldes en trussel, så forstår jeg dig godt, men hvis det er fordi, at vi i debatten ik er enige, så forstår jeg ingenting... Men det er selvfølgelig dit/Paypals valg... Selvfølgelig har sælger et ansvar, men hvis en betalingsservice er skruet sådan sammen, at den direkte kan misbruges ved ikke fysiske varer, så vil jeg ik længere mene, at det er sælger der har et ansvar, men mere at det er betalingsservicesen, som er mangelfuld. Og du skriver selv direkte i debatten, at Paypal let kan misbruges til køb af elektroniske varer og services. Ergo ved du også godt selv, at der er et hul... |
Sami Hådell:
Du skal nok hellere specificire at det hverken er Carsten eller jeg, som har sendt denne trussel, da det, sådan taget ud i det blå godt kan se sådan ud.
Sådanne ubehageligheder er naturligvis ikke acceptable, uanset om man er enige eller ej.