Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal Chargeback hjælp!

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sami Hådell:


Nu har det godt nok været med firmaets godkendelse, at jeg har påtaget mig at være en del af Amino samfundet. - Og årsagen til at jeg (med firmaet godkendelse) bruge logo og signatur, var for at der ikke skulle råde nogen tvivl om hvem jeg er, og hvor jeg er ansat...

Jeg ser hellere at man er "upfront" om sådanne ting, istedet for at gemme sig bag intet sigende bruger navne.

.

Hele denne tråd er jo kommet helt af sporet... Og det er slet ikke morsomt med ubehagelige beskeder hverken her på Amino, eller i mailen.

Obs, til dig som sendte mail tidligere i dag, så er den altså politianmeldt. - Jeg kan tage saglig kritik, men trusler kan jeg ikke acceptere.



Jeg vil gerne starte med at tage afstand fra, at nogen har sendt en mail med trusler. Det er absurt i en saglig debat.

Jeg vil også gerne sige, at jeg synes det er super, at Paypal har en aktiv person på Amino eller andre forums, som kan løse evt problemstillinger eller hjælpe med saglige råd.

Men der hvor det hele går skævt for mig, det er, når du kalder det en "personlig" bruger, som er plastret til i logoer, links, firmanavn og du kun deltager i tråde omkring Paypal stortset. Så må der altså være en forståelse fra din/jeres side, at det kan være ualmindeligt svært at skille firma og person fra hinanden. Deltog du i mange andre debatter, så var det ligegyldigt, for så ville det se mere naturligt og personligt ud...
Sami Hådell:

Nu er stjernerne vil til for, at man skal give hinandens svar en karrakter... Og da disse svar er lodret forkerte, valgte jeg at give dem 1 stjerne... Men jeg skal da gerne afholde mig fra at give yderligere kommentarer og stjerner, hvis det er til ulempe for andre.

Jeg vil en sidste gang anbefale at I kontakter VISA eller MC og hører nærmere om hvodan, I som sælger af digitale varer er sikret ved en chargeback direkte hos kreditkort selskabet. - At jeres indløser måske har andre regler er sagen totalt uvedkommende... Hvis kunden foretager en chargeback direkte hos kreditkort selskabet, så skal man kunne dokumentere at leverancen har fundet sted.

Det giver jo lidt sig selv... (set fra kundens perspektiv) at bevisbyrden ligger hos sælger for at varen er modtaget.. det er jo umuligt for en køber at dokumentere at en vare ikke er kommet frem.

Ja stjernerne er til for, at man kan give forkerte svar en dårlig rating. Men er de svar nu også så forkerte, eller er verden ik sort/hvid, som du angiver den til at være? For hvordan kan andre betalingsservices håndterer chargesbacks anderledes, hvis reglerne er så sort/hvid? Jeg har for sjov ringet til til andre betalingsservices, og her var holdningen en noget anden, end den du lægger for dagen. Hvis en kunde køber en service/elektronisk vare, så er der to måde at gøre det på.
1: Kunden skal selv kunne dokumenterer, at vedkommende har gjort firmaet opmærksom på den manglende service/vare. Drejer det sig f.eks om en E-bog eller en kode til WOW, så skal kunden altså selv starte med at tage ansvar, og ik blot trække chargeback kortet.
Kan kunden dokumenterer, at han/hun har haft fat i sælger, og at kunden stadig ik har fået varen, så bliver chargebacken oprettet, og først her drages sælger ind i sagen. Her skal sælger så bevise, at de har leveret den elektroniske vare.
2: Drejer det sig om tjenester, f.eks du laver min hjemmeside mod betaling eller lignende, så skal kunden igen påbevise, at han/hun har gjort sælger opmærksom på manglerne. Herefter drages sælger ind i sagen, og der træffes derefter en afgørelse ud fra de fakta der foreligger. Igen det er ingen garanti, at sagen falder ud til kundens fordel. Nu når andre services fortæller, at de håndterer det anderledes, så finder jeg det faktisk underligt, at vi igennem hele tråden skal have at vide, at verden er sort/hvid, fordi Paypals regler er sådan. Nu har vi altså fået sagerne fra mindst 4 andre services, som åbenbart gør tingene anderledes end Paypal, men stadigvæk overholder VISA/Mastercards regler. Og når verden nu tydeligvis ik er sort/hvid, hvorfor trækker du dig så fra både debatten og Amino? Hvis det skyldes en trussel, så forstår jeg dig godt, men hvis det er fordi, at vi i debatten ik er enige, så forstår jeg ingenting... Men det er selvfølgelig dit/Paypals valg...

Selvfølgelig har sælger et ansvar, men hvis en betalingsservice er skruet sådan sammen, at den direkte kan misbruges ved ikke fysiske varer, så vil jeg ik længere mene, at det er sælger der har et ansvar, men mere at det er betalingsservicesen, som er mangelfuld. Og du skriver selv direkte i debatten, at Paypal let kan misbruges til køb af elektroniske varer og services. Ergo ved du også godt selv, at der er et hul...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sami Hådell:

Hele denne tråd er jo kommet helt af sporet... Og det er slet ikke morsomt med ubehagelige beskeder hverken her på Amino, eller i mailen. 

Obs, til dig som sendte mail tidligere i dag, så er den altså politianmeldt. - Jeg kan tage saglig kritik, men trusler kan jeg ikke acceptere.

Du skal nok hellere specificire at det hverken er Carsten eller jeg, som har sendt denne trussel, da det, sådan taget ud i det blå godt kan se sådan ud.

Sådanne ubehageligheder er naturligvis ikke acceptable, uanset om man er enige eller ej.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige tage en sidste post her, og så lader vi verden gå sin glade gang.

Fashion-Seller:
Nu har vi altså fået sagerne fra mindst 4 andre services, som åbenbart gør tingene anderledes end Paypal, men stadigvæk overholder VISA/Mastercards regler.

Jeg kan kun (og hvis du læser mine tidlige poster har hele tiden) forholde mig til chargeback reglerne for kreditkort selskaberne. - Hvordan indløsere, og betalingsservices forholder sig er som sådan sagen uvedkommende da det i specielt england er udbredt at slutkunderne klager direkte til deres kreditkort selskab.

.

Fashion-Seller:
Og når verden nu tydeligvis ik er sort/hvid, hvorfor trækker du dig så fra både debatten og Amino? Hvis det skyldes en trussel, så forstår jeg dig godt, men hvis det er fordi, at vi i debatten ik er enige, så forstår jeg ingenting... Men det er selvfølgelig dit/Paypals valg...

Det har bestemt ikke noget med debatten at gøre... Men at foretage Google søgninger og finde frem til min private mail, og der igennem fremsende trusler mod mig og mine børn... Der går grænsen altså for hvad jeg vil tage.. Det håber jeg selvfølgelig at I forstår.

.

Ha en god sommer :-)

.

vh, Sami.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:
Du skal nok hellere specificire at det hverken er Carsten eller jeg, som har sendt denne trussel

Selvfølgelig Michael... Beklager hvis det blev opfattet på den måde..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sami Hådell:

Det har bestemt ikke noget med debatten at gøre... Men at foretage Google søgninger og finde frem til min private mail, og der igennem fremsende trusler mod mig og mine børn... Der går grænsen altså for hvad jeg vil tage.. Det håber jeg selvfølgelig at I forstår.

.

Ha en god sommer :-)

.

vh, Sami.

Ja det er helt hen i vejret. Håber politiet tager sagen alvorligt og håber fandme ikke det er en fra amino, for jeg må indrømme jeg har en helt anden forventning til brugerne på amino end det da :-)

God sommer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sami Hådell:

Lad mig lige tage en sidste post her, og så lader vi verden gå sin glade gang.

Fashion-Seller:
Nu har vi altså fået sagerne fra mindst 4 andre services, som åbenbart gør tingene anderledes end Paypal, men stadigvæk overholder VISA/Mastercards regler.

Jeg kan kun (og hvis du læser mine tidlige poster har hele tiden) forholde mig til chargeback reglerne for kreditkort selskaberne. - Hvordan indløsere, og betalingsservices forholder sig er som sådan sagen uvedkommende da det i specielt england er udbredt at slutkunderne klager direkte til deres kreditkort selskab.

.

Fashion-Seller:
Og når verden nu tydeligvis ik er sort/hvid, hvorfor trækker du dig så fra både debatten og Amino? Hvis det skyldes en trussel, så forstår jeg dig godt, men hvis det er fordi, at vi i debatten ik er enige, så forstår jeg ingenting... Men det er selvfølgelig dit/Paypals valg...

Det har bestemt ikke noget med debatten at gøre... Men at foretage Google søgninger og finde frem til min private mail, og der igennem fremsende trusler mod mig og mine børn... Der går grænsen altså for hvad jeg vil tage.. Det håber jeg selvfølgelig at I forstår.

Nu er England et ud af 206 lande/stater (korrekt me hvis der er flere/færre) i verden, og derfor kan man vel ik benytte England som den eneste reference i en generelt debat... 

Jeg ved ik, hva vedkommende har tænkt på, men jeg håber virkelig, at selv samme person sender en undskyldning... Det her har været en saglig debat, hvor vi dog ik er enige, men at sende den mail, det er langt over stregen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er så stort et problem, med hvad paypal gør og hvad de ikke gør, ville det så ikke være en idé at finde en anden betalingsgateway, som har bedre vilkår for sælgeren?

Hvis produktet Paypal levere ikke er godt nok, så stop sku da med at være kunder hos dem :)

Det er dyrt at være fattig Smile

Jeg har brugt paypal i en lang periode, har aldrig haft nogle problemer, og syntes altid de har været fair med deres beslutninger, så jeg er egentligt tilfreds med dem, men hvis i andre ikke er tilfreds, så behøves i vel heller ikke bruge dem :D

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Lucas.

Det står - alt andet lige - sælger frit for at vælge en anden betalingsudbyder, hvis man er utilfreds med sin nuværende. Har man ikke råd, kan man jo altid gå over til bank-overførsler og håbe på man har nemmere ved at både tjene og holde på pengene på den måde.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dan Storm:
Det står - alt andet lige - sælger frit for at vælge en anden betalingsudbyder, hvis man er utilfreds med sin nuværende. Har man ikke råd, kan man jo altid gå over til bank-overførsler og håbe på man har nemmere ved at både tjene og holde på pengene på den måde.

Jeg er enig i at det står folk frit for at skifte indløser, hvis man ikke er tilfreds. Og det bør man naturligvis også gøre.

Jeres nedladende kommentarer om folks økonomiske formåen, deler jeg til gengæld ikke. Men hvis I får det bedre med jer selv af den slags, så god fornøjelse.

Sami Hådell:
Det har bestemt ikke noget med debatten at gøre... Men at foretage Google søgninger og finde frem til min private mail, og der igennem fremsende trusler mod mig og mine børn... Der går grænsen altså for hvad jeg vil tage.. Det håber jeg selvfølgelig at I forstår.

Heldigvis (eller desværre, afhængig af hvordan man ser på det) har de folk der sender anonyme trusler, sjældent klodser nok til rent faktisk at møde op til dansen, så det ville jeg ikke tage så tungt hvis det var mig. Men jeg har heller ikke børn, så jeg ved ikke om man reagerer anderledes i den situation, Uanset hvad man måtte mene om PayPal, er det selvfølgelig uacceptabelt at sende trusler pga. en debat.

Det giver ikke mening at grave dybere i hvad jeg mener om at PayPal ikke forholder sig til at nethandel i dag er andet en fysiske varer, og at jeg som kunde hos en indløser principielt er ligeglad med hvad denne indløser har af aftaler med kortudstederne. Men vi er ikke enige. Og tak for stjernen i øvrigt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Jeres nedladende kommentarer om folks økonomiske formåen, deler jeg til gengæld ikke. Men hvis I får det bedre med jer selv af den slags, så god fornøjelse.

Nu er det ikke 'økonomisk formåen' at sige at det er dyrt at være fattig :) Det betyder egentligt bare, at man kunne investere i en gateway etc, og så ikke komme ud i de problemer :)

Sådan er det med mange ting - der er også mange ting jeg i det lange løb kunne have købt som jeg ikke har gjort :D, som sikkert have sparet mig for en hovedpine eller 2 ;)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)