Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal Chargeback hjælp!

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


En stor kunde vil pludselig have alle sine penge tilbage for de produkter han har købt til mig. Det er en onlinetjeneste, og alle produkter er leveret hvilket der er bevis for. 
Paypal har trukket alle penge fra min konto(8.000 kr) og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Det er tydeligt at min kunde har brugt mig som "grossist" og videresolgt mine produkter til andre(Han har selv en side der laver det samme, og spurgte om vi skulle være partnere). 
Hvad gør man i sådan en situatuation? Han siger jeg ikke har haft tilladelse til at trække pengene fra hans betalingskort - men det er via. woocommerce og med paypal. Jeg har self. kvittering på alle ordre, samt bevis på denne onlineservice er sendt afsted til ham.

Hilsen Christian 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg har self. kvittering på alle ordre, samt bevis på denne onlineservice er sendt afsted til ham.

Har du sendt dette til PayPal så de kan grave i sagen ?

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i gang med det - problemet er bare at jeg sælger likes og followers på instagram og facebook. Ordrene overføres via. en robot fra et andet selskab, og tror du ikke dette kan give nogle problemer? Der er jo ingen direkte kvittering på at ordren er sendt afsted, men en robot der siger ordren er overført. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm, i princippet er produktet vel underordnet, det er jo selve betalingen den er gal med og kan du bevise at kunden rent faktisk har fået varen, accepteret dine vilkår og betingelser (hvis disse er korrekte og lver op til standarden) bør der ikke være problemer med at overbevise PayPal om det vil jeg mene.

Jeg har selv prøvet lignende sager, men har altid vundet dem overfor Paypal som så har frigivet pengene retur til mig, netop fordi jeg havde "papirerne" i orden :)

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt. Jeg håber det går. 
Tak for hjælpen og god dag :)  

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ked af at sige det, men medmindre du har års troskab til paypal og business konto osv, så holder paypal 99% af gangene med Køber. 

Og siden det er digitale produkter der ikke kan bevises direkte at det er leveret, ja så vinder din køber disputen :(

Du kan dog prøve at ringe til paypal. Jeg har solgt en del link bygning til udenlandske kunder, og jeg mistede altid de chargebacks. Indtil jeg ringede til dem, så gik "nogle" af dem ikke, men langt fra alle. 

Håber du vinder. 

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har desværre allerede tabt sagen. Er der mulighed for at sende en faktura til kunden og opkræve pengene? Udover købsbeløbet har jeg jo udgifter, som har kostet mig mange penge på de leverede ordrer.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

så holder paypal 99% af gangene med Køber.

Når der bliver lavet en paypal disclaim, så kan køber og sælger indgå et forlig, hvis dette ikke bliver gjort, eller man ikke bliver enige, så kan man eskalere den til paypal, og så er det jo så sælger og køber, der har rig mulighed for at oplyse beviser om de har modtaget produktet eller ej. - Så hvis sælger har beviser på at kundens disclaim er ugyldig, vil kunden tabe sagen.

Så hvis, at køber vinder 99% af gangene, så er det fordi at sælger ikke har givet nok beviser, eller faktisk ikke har leveret produktet.

Jesper Jørgensen:

Og siden det er digitale produkter der ikke kan bevises direkte at det er leveret, ja så vinder din køber disputen :(

Det kommer helt an på hvad 'digitalt produkt' det er, rigtig mange ting kan bevises at de har været leveret :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Paypal siger jeg skal vise jeg har sendt det med et certificeret shipping firma. Og leverer ordrene via en robot som paypal ikke forstår(no offense, forståelse for de ikke har tid til at sætte sig ind i det).
Bare irriterende.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Sådan er det med PayPal. De gør som de har lyst til.

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)