Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går grænsen ... direct mail vs. spam ?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Damsgaard:

Jeg lancerer snart en ambitiøst networking platform, og skal i den forbindelse have buskabet ud til alle landets forretninger [de forretninger som er en del af bylivet, herunder restauranter, caféer, barer, teatre, butikker, shopping, hoteller, kulturelle steder, etc.]

Jeg er udmærket bekendt med, at vi ikke må spame folk til, og kun sende til de personer/virksomheder som har accepteret vores henvendelse.

Men hvor går grænsen, og hvad er konsekvensen? Hvis vi nu sender én stor direct mail kampagne ud til dem alle sammen. Så vil der helt sikkert være personer som reagerer negativt. Men hvad kan konsekvensen være ved dette?

Vi vil ikke fortsætte vores direct mail kampagner yderligere ... én udsending, that's it.

Hvor langt kan man gå, og hvor krydser man stregen, hvor det får "alvorlige" eller økonomiske konsekvenser?

Du skriver at du vil sende DIRECT MAIL.

Alle svar her handler om E-mail, men det er lovligt at sende alt det snail mail du vil.

Reglerne for fax er de samme som for e-mail

Basalt må du sende mail med tilbud til folk du har solgt lignende produkter til eller som selv har bedt om det, ellers er det labberne væk!

 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Husk nu at du kun må sende e-mails til kunder med tilbud om lignende produkter, hvis de har haft mulighed for at sige "nej tak" i forbindelse med afgivelse af e-mail.
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sende dem et brev, det må man gerne :)

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Møller:

Du kan sende dem et brev, det må man gerne :)

Også hvis modtageren (virksomheden) har reklamebeskyttelse på CVR?  Det er jo ikke sikkert man altid lige er klar over de har det, hvis man som afsender kun går ind på modtagerens hjemmeside for at finde deres fysiske adresse, men så kan man jo sige at det er afsenderens ansvar at tjekke om der evt. er reklamebeskyttelse (hvis den slags da også dækker over direct snail mail).
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er kun data der er leveret fra cvr registeret der er reklamebeskyttet.
Finder du kontaktdata på virksomhedens egen hjemmeside er der frit slag til at sende breve. Med andre ord: Reklamebeskyttelse er ikke fem potter pis værd.
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske Direct Mail virkeligt er den bedste løsning for jer? Altså den gode gamle slags sendt via snail mail. Jeg ved at min bedre halvdel har haft rimeligt god succes med det, meget mod min forventning, så noget kunne tyde på det virker og jeg tror specielt punkt 2 på nedenstående link er en af de væsentligste årsager. Der bliver jo sent et utal af mails, så hvorfor ikke skille sig lidt ud? :) Og som en siger her, så melder ham spam mails hver gang så I risikerer at få en ordentlig kindhest, og hvorfor løbe den risiko? :)

http://www.klartsprog.com/10-grunde-til-at-genoplive-direct-mails/


EDIT: Og så tror jeg at langt flere opdager et salgsbrev frem for en mail. Måske eksisterer den mail i finder til en butik ikke længere, eller også bliver den ikke tjekket jævnligt. Der må man jo formode at folk tjekker deres snail mail hver eneste dag - trods alt ;)

 

Fra København
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet opstår hvis man gerne vil sende et enkelt budskab til 250.000 virksomheder, og guide dem til en landing page. Med direct mail tænker jeg selvfølgelig på en simpel e-mail. Data kan jo let trækkes fra eksempelvis Experian [KOB] eller lignende.

De traditionelle metode er ganske enkelt umulig med den ønskede målgruppe. 250.000 x 8 kroner = not going to happen.

Så hvordan når man ellers ud til 250.000 virksomheder med en link til en landing page?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan få en aftale med Post Danmark, men nej med den mængde så er det ikke en realistisk løsning for dig :) Men måske du kunne finde personer der vil gå rundt med dem i de større byer for ikke ret mange penge. Studerende kan tit bestikkes med cola og pizza, eller en lidt billigere timeløn. At få printet salgsbrevene er jo ikke en vildt dyr fornøjelse og tager du den i etaper, så kan du måske nå at tjene nogle penge inden bølge 3, 4 osv går i gang. Du må også kunne få noget mængderabat.

Du må ikke sende mails ud, uden accept og i sidste ende kan det jo koste dig rigtig rigtig mange penge, specielt hvis du sender 250.000 ud, for det ville kunne spores.

Så du skal se i øjnene, at du ikke kommer uden om en udgift af den ene eller anden størrelse, med mindre du vil bryde loven :)

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Søren Damsgaard:
Så hvordan når man ellers ud til 250.000 virksomheder med en link til en landing page?

Hvis vi taler om traditionel snailmail gælder det vel om at finde de f.eks. 10.000 mest lovende kandidater og sende ud til dem. Ud fra den målte effekt fortsætter man så med den næste 10.000 eller omlægger sin strategi.

En anden metode er jo annoncering. Lav en brainstorm her på Amino og i andre fora for at finde egnede steder for reklamer. Nettet må jo være det egnede sted at reklamere for noget, der foregår på nettet. Lav evt. en viral reklame på YouTube.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Damsgaard:
Så hvordan når man ellers ud til 250.000 virksomheder med en link til en landing page?

Med 250.000 modtagere, er du ret sikker på at der vil være nogen der anmelder dig. Også så mange, at det vil blive taget op. Det kan der ikke være meget tvivl om. Ligesom bøden sandsynligvis vil have potentiale til at blive den største nogensinde. Så hvis du ikke allerede har opgivet ideen om at sende dem en mail, synes jeg du skal skynde dig at gøre det :o)

250.000 er også at skyde meget bredt. Hvis det var mig ville jeg nok bryde det op i mindre portioner, og starte med at segmentere efter de mest interessante 1.000 - 5.000 stk, og sende traditionelle salgsbreve. Alternativt, eller som supplement, sætte et call center til at kontakte de absolut mest interessante. Om det er 500 eller 5.000 afhænger naturligvis af hvad du vil tilbyde.

I første omgang tror jeg det går ud på at skabe så mange ambassadører for dit produkt som muligt, og så kan du evt. finde en form for bonus eller belønning, for at de spreder budskabet i deres netværk. Eftersom det er en networking platform, giver det god mening at det er sådan budskabet spredes.

Under alle omstændigheder kommer du ikke udenom, at det koster penge at markedsføre din service / dit produkt. Og jo flere du vil markedsføre den/det for, jo dyrere bliver det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)