Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går grænsen ... direct mail vs. spam ?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Søren,

Men folk har forskellige anskuelser af, hvad en seriøs henvendelse er. Så fordi i mener, at det er seriøst, kan jeg godt sidde og tænke "Hva' er nu det? Ej hold nu op". Det vil - også hos mig - føre til en anmeldelse for spam.

Jeg har lige fået en lignende henvendelse fra et firma i Silkeborg, som egentlig havde noget relevant at tilbyde, men spam er spam, og det er min overbevisning, at man netop på det område er nødt til at følge reglerne, da det ellers ender med, at e-mail bliver et utroværdigt medie.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Søren Damsgaard:

Vi har en stor målgruppe, og vi ønsker at ramme dem alle på én gang, hvis det er muligt [selvfølgelig]. Vores henvendelse er egentlig blot en henvisning til vores landingpage, hvorfra den videre behandling og profiloprettelse vil foregå. Så det er pr. automatik, og vi vil ikke kommunikere direkte med hver af disse virksomheder.

De skal blot henvises til vores landing page, og så vil alt derfra være pr. automatik.

Vi har forstået, at du gerne vil ud til at på én gang. Men hvorfor?

Jeg kan kun komme i tanke om en grund til, hvorfor det skulle være: produkt/service der består hovedsageligt/udelukkende af netværksværdi, hvorfor produktet/servicen ikke har nogen værdi før et stort antal brugere er tilmeldt. Men selv her kan man jo fokusere på et lokalt område først eller på enkelte kategorier og stadig sætte netværkseffekter igang.

Hvorfor er det så vigtigt, at du når ud til alle på én gang?

Jeg tror i øvrigt du undervurdere folks stærke modvilje mod spam. Vil du virkelig risikere, at stå med en om spam, som du skal spilde tid på samtidig med opstart af din idé?

En ting er også at du kommer ud med en besked til 250.000 virksomheder. Men hvad nytter det, hvis de ikke læser den?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Søren Damsgaard:
Har du også en metode for at anmelde personer, som eventuelt ringer uopfordret til dig?

En vigtig forskel er jo, at det er lovligt at ringe uopfordret.

Nu ved du i hvert fald, at vi er mange, der ikke bryder os om salgsmails/spam og at der også vil være nogle, der anmelder dig.
Jeg synes ikke, du kan være utilfreds med det resultat.
- Medmindre du gerne ville have haft os til at sige det, du helst ville høre: At hvis bare dit firma og dit ærinde var seriøst, så syntes vi, at det var ok og en god ide at bryde loven.

Men det er vi så altså mange, der ikke synes. Sorry, men sådan er det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:
En vigtig forskel er jo, at det er lovligt at ringe uopfordret.

Dog kun ved B2B, og ikke B2C (Med enkelte undtagelser).

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Dog kun ved B2B, og ikke B2C (Med enkelte undtagelser).

Enig Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:
At hvis bare dit firma og dit ærinde var seriøst, så syntes vi, at det var ok og en god ide at bryde loven.

Og selv hvis vi (og det gør vi ikke) synes at det er ok at tage chancen, hvis gevinsten bare er stor nok, så kan det ikke anbefales. 

Sender man til så stor en gruppe, vil det være et mindre mirakel hvis man slipper for at ende med en bøde. Og selvom det ikke kan bevises at der er sendt 250.000 mails, er jeg forholdsvis sikker på at det vil kunne sandsynliggøres at mængden er så stor, at det bliver en bøde i millionklassen.

Så selv hvis man lægger moralen væk et kort øjeblik, siger fornuften at det er usandsynligt at det vil kunne svare sig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 05:33
Hvor mange stjerner giver du? :
send dem et normalt brev.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Damsgaard:

Sådan er vi jo så forskellige ...

Jeg skal ikke retfærdiggøre for noget for helst ... kald det hvad du vil, men "spam" er en risiko jeg gerne vil overveje for at nå ud med mit budskab. Det er jo heldigvis ikke alle, som ligefrem har en metode for at anmelde "seriøse henvendelser"

Har du også en metode for at anmelde personer, som eventuelt ringer uopfordret til dig?

Nej, jeg anmelder ikke lovlig markedsføring!

Telemarketing koster iøvrigt afhængig af hvordan det er gjort 2-4 gange så meget som det koster at sende et brev med snail mail.

Hvis din overvejelse resulterer i at du trodser lovgivningen og generere 250000 virksomheder med junk emails, så håber jeg at du får lov at betale lærepenge for det!

Jeg vil dog garantere dig at der er relativt få blandt 250000 virksomheder der synes at den spam du gerne vil sende er seriøs!

mvh 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også se tingene på denne måde. Hvad vil du helst?

1) Får lad os se 100 kunder i første omgang?

2)Have flere tusinde kunder om et års tid?

Ved godt det er langt skud men bare for at forklare min pointe. Tingene tager tid og der er ikke nogen genvej. Amino er et godt eksempel. Det tager tid at opbygge et online site eller portal

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)