Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på onlinesalg til USA?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino-guys and gals - aka danske iværksættere - os som holder hjulene igang:)

Jeg kender godt momsreglerne: Når man sælger online (og offline) til lande indenfor EU, så skal der opkræves dansk moms 25% - med mindre der er tale om salg til en virksomhed, der giver giver sit VAT / moms-nr. hvorved de så bliver fritaget for at betale moms, jeg skal indberette det, etc etc.

Når der sælges til private og virksomheder udenfor EU, f.eks. USA, så skal der ikke moms på.

Det jeg er i tvivl om og gerne vil have svar på er:

Jeg vil så vidt muligt gerne bruge WordPress plugin'et Premise (getpremise.com) til at håndtere disse salg. MEN, Premise understøtter ikke ovenstående moms-scenarie.

Kan jeg komme ud over det problem, ved at opkræve moms på ALLE salg, inkl. dem som sker til lande udenfor EU - men på disse salg blot lade det indgå i prisen. Basically bliver det bare 25% dyrere end det ellers ville være blevet for dem som bor udenfor EU.

(og selvfølgelig for alle salg til dem indenfor EU indberette momsen til Told & Skat som lovgivningen foreskriver)

Dvs bogføringsmæssigt bare at bogføre salg til lande udenfor EU med momsen inkluderet i prisen (men ikke bogført som moms of course). 

Eller er det en dealbreaker?

=)

Vh Oliver

OBS: Jeg taler i ovenstående om salg af digitale varer. Ikke fysiske varer der skal forsendes.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)