Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg FOR kommerciel til brug af gratis billeder? Og hvornår må jeg sende uønskede emails til firmaer?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens S:
Den side er stærkt utroværdig, de linker direkte til folks billeder på flicker,

Bare fordi du ikke forstår det behøver det ikke betyde at det er farligt eller forbudt.

"Free" er i høj grad en holdbar business model, det ved alle og enhver som har været aktivinternettet de seneste par år. Igen er det fint nok at _du_ ikke forstår det, men så bør du heller ikke blande dig i debatten når overskriften er "gratis billeder".

Jeg er selv fotograf, og jeg kunne sagtens finde på at levere gratis billeder, og så længe der gives mig credits samt links er jeg _meget_ fleksibel med hvad mine billeder kan bruges ti.

Til Trådstarter:

"Er jeg FOR kommerciel til brug af gratis billeder" Hvis du i det hele tage er kommerciel så ér du kommerciel det kan ikke gradbøjes.

"Hvornår må du sende uønskede email til firmaer" Det må du når, og kun når, du er et politisk parti i Danmark. Ellers ikke!

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Bare fordi du ikke forstår det behøver det ikke betyde at det er farligt eller forbudt.

"Free" er i høj grad en holdbar business model, det ved alle og enhver som har været aktiv på internettet de seneste par år. Igen er det fint nok at _du_ ikke forstår det, men så bør du heller ikke blande dig i debatten når overskriften er "gratis billeder".

Jeg er selv fotograf, og jeg kunne sagtens finde på at levere gratis billeder, og så længe der gives mig credits samt links er jeg _meget_ fleksibel med hvad mine billeder kan bruges ti.

Gider du godt lade være at komme med personlige fornærmelser.

"Free" er en rigtig god businessmodel, når nogen vil tjene penge på andres arbejde. Hvad lever flicker af?

Du er selv fotograf. Og du er meget fleksibel, ja det er fint, indtil du skifter mening.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jens S:
Du er selv fotograf. Og du er meget fleksibel, ja det er fint, indtil du skifter mening.

Så må vi håbe at Mikkel ikke har frigivet sine ting under Creative Commons, for så kan han ikke fortryde http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:License_revocation ligesom jeg vil gætte på at de aftaler du laver med dine kunder, heller ikke er nogen du kan fortryde.

Nu syntes jeg tit, at Mikkel kan være lidt grov, men jeg må virkeligt give ham ret i at det ikke virker som om du forstår Creative Commons licensen. Den er netop lavet for at gøre det sikkert at bruge gratis materiale, og det gør den ret godt, sandsynligvis mindst ligeså godt som din standard aftale gør det sikkert for dine kunder, at bruge materiale de har købt af dig.

 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

sandsynligvis mindst ligeså godt som din standard aftale gør det sikkert for dine kunder, at bruge materiale de har købt af dig.

Jeg vil faktisk stole mere på Creative Commons, som har Lawrence Lessig i ryggen, og har været prøvet i retten op til flere gange.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger bare at man skal sikre sig dokumentation af den ene eller den anden licens.

Trådens udgangspunkt er jo for øvrigt netop, at man vil bruge gratis billeder for at tjene penge.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:
Trådens udgangspunkt er jo for øvrigt netop, at man vil bruge gratis billeder for at tjene penge.

Hvilket der heller ikke er noget galt i, så længe man bruger billeder frigivet under licenser der tillader det.

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 96
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de mange svar folkens! 

Min konklusion er, at jeg må finde nogle billeder med creative commons. Der er ikke snakke om de vildeste billeder, men bare nogle illustrationer til siden.

Jens S:

Jeg siger bare at man skal sikre sig dokumentation af den ene eller den anden licens.

Trådens udgangspunkt er jo for øvrigt netop, at man vil bruge gratis billeder for at tjene penge.

Siden tjener ikke penge PÅ billederne. Faktisk er den afdeling på siden med billederne ikke indtjenende.

Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jo fotograf, så min vinkel på tingene er selvfølgelig noget stejl hvad angår copyright. Andre har andre meninger. Det er Ok.

Du har så fået min vinkel, og konkluderer, at du vil sørge for at få billeder med creative common licens. Det er ok og fornuftigt.

Men hvad med at checke et billed agency. Der har virkelig gode billeder, og du kan få en licens til kommerciel brug for en dollar.

Check fx fotolia, de har alt, og de er billige, og du løfter dit site op til verdensklasse i stedet for at rode rundt blandt smølfer i andedammen:

http://eu.fotolia.com/

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

SXC står jo bare for Stock Exchange og så er hjemmesiden fra Ungarn.

Der er billeder med licens til at udgive offentligt og så er der licens til kommercielt brug, som koster penge.

Man ejer selvfølgelig stadig ikke billedet. Det gør ophavsmanden.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

@Frederik B.

Det er spam hvis du sender en mail til nogen, uden at have fået lov først.

Det er faktisk ulovligt, så vidt jeg ved.

Du kan ringe til gymnasierne og præsentere din hjemmeside for dem og spørge om du må sende dem en mail med flere oplysninger.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)