Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning fra Revisor,..blanco check?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tiden jeg frygter,kommer nu, nemlig den tiden for årlige regning fra min registrerede revisor.

Jeg har haft, og har lille Aps i et par år nu. Regningen er uspecifieret og stigende (og jeg har ikke ikke kontaktet revisionsfirmaet i årets løb), men været selvhjulpet med diverse momsregler (spurgt i SKAT).

Jeg overvejer at skifte revisor ved årsskiftet, ogå så få et tilbud fra en anden revisor, så jeg ved hvad der er med i prisen og og hvor meget jeg kan trække på revisionsfirmet i årets løb inden for det fastsatte beløb.

Hvornår er det bedst at foretage skiftet?

Mange hilsner

Finn

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Finn.

Jeg har for nyligt skiftet Revisor, ved brug af Agera.dk (hvor du kan få 3 gratis tilbud) og det gjorde jeg ved årsskiftet, så skal for første gang have lavet mit første regnskab fra min nye revisor, men der er ingen bekymringer, vi har aftalt en fast pris for mit arbejde, så heldigvis burde jeg ikke være bekymret for nogle store ekstra regninger.

Grunden til jeg skiftede, var nemlig at jeg pludselig skulle betale for 10 ekstra timer hos min tidligere revisor, som jeg ikke var blevet gjort opmærksom på og det er dyrt for mit lille firma :)

Men ja, ved årsskiftet synes jeg lyder fornuftigt.

Mvh
Martin

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke trækker på revisoren i løbet af året og det materiale du afleverer til ham er i orden, så bør det ikke være noget problem at lave en aftale om fast pris for review / revision.

Lad din nuværende revisor gøre det nuværende regnskab færdigt, se på prisen, og så skift forholdsvist hurtigt. Så har revisor god tid til at sætte sig ind i dit firma, I kan få indarbejdet rutiner mv., inden næste årsregnskab skal afleveres.

Skifter du først lige op til afleveringsfristen, så kan du være næsten sikker på at han giver dig en dobbelt pris eller de gode slet ikke vil have dig som kunde - der har revisorerne mere end rigeligt at lave!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FinnH:
Regningen er uspecifieret og stigende

Det er i sig selv grund til at skifte hurtigst muligt.
Jeg får hvert år i forbindelse med møde om årsrapport og skat en regning for det foregående år og et tilbud for bistanden det følgende år. I tilbuddet står der klart og tydeligt, hvad prisen - som godt nok er stigende, men ikke i urimelig grad - omfatter. Du bør kræve af din nye revisor, at du ved, hvad du betaler for.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo bare lave det selv. Det er langt fra raketvidenskab Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Finn

Du kan altid skifte revisor, når du bestemmer det - Derfor bør du gøre det allerede nu, når du har den opfattelse af samarbejdet.

M.h.t. honoraret kan du altid kræve et timeregnskab, som alle godkendte revisorer er pligtige til at føre.

Godkendte revisorer kan/må ikke som udgangspunkt indgå i fastpris aftaler, idet dette kan bevirke en begrænsning i revisorens udførelse af revision eller review (gennemgang) som afsluttes med en revisorerklæring med sikkerhed. Den godkendte revisor kan dog indgå i aftaler om honorarets størrelse, men skal følgelig meddele kunden straks, hvis det anslåede honorar ikke kan dække tidsforbruget, således kunden har mulighed for at vurdere det videre forløb og assistance.

Desværre er der alt for mange eksempler på, at der indgås aftaler om honoraret, som efter opgavens afslutning så er blevet væsentlig højere uden nogen nærmere begrundelse.

Derfor skift revisor med det samme - Brug eventuelt agera.dk eller anden eller endnu bedre forhøre dig i dit netværk og få nogle forslag til revisorer fra andres erfaringer.

Tonny

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,

Der er jo også løsnet for de tidligere krav se her:

http://www.revipoint.dk/Marts_Revipoint/Revision_udvidet_gennemgang_ReviPoint.pdf

Så du har god grund til at få dette ændret så du ikke behøver at finde dig i de høje regninger. Når du selv bogfører og har tal og bilag på plads så lad os tale om opgaven jeg hjælper dig gerne  - ring/skriv til mig før du sender det til mig  - så skal jeg se det igennem for dig! 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Finn,

Der er jo også løsnet for de tidligere krav se her:

http://www.revipoint.dk/Marts_Revipoint/Revision_udvidet_gennemgang_ReviPoint.pdf

Så du har god grund til at få dette ændret så du ikke behøver at finde dig i de høje regninger. Når du selv bogfører og har tal og bilag på plads så lad os tale om opgaven jeg hjælper dig gerne  - ring/skriv til mig før du sender det til mig  - så skal jeg se det igennem for dig! 

 

Hej John

Egentlig meget påfaldende, at du linker til endnu et "misfoster" af en lovgivning som den såkaldte "udvidet gennemgang", som også er en erklæring med sikkerhed. Dette er igen endnu et forsøg på at fastholde selskaber med en vis tilknytning til en godkendt revisor.

Ydermere kan jeg også oplyse, at der pr. 1. juli 2013 er blevet skærpet for, hvornår en godkendt revisor må nøjes med at afgive en assistanceerklæring (d.v.s. en erklæring uden sikkerhed), således man kan fastlåse den godkendte revisor. De skærpede regler fremgår ISRS 4410 (Internationale regnskabs standard), som kort fortalt bevirker, at en godkendt revisor i forbindelse med assistanceerklæring skal foretage visse undersøgelser omkring fejl og mangler i årsregnskabet. Konstaterer den godkendte revisor dette, så skal den godkendte revisor enten afstå fra opgaven eller revisorassistancen skal udvides til minimum et review (en gennemgang), som herefter vil udmunde i en reviewerklæring, som er en erklæring med sikkerhed og dermed også væsentlig dyrere for selskabet.

Man så mene hvad man vil om de nye skærpede regler, men en ting er helt sikkert - Det bliver væsentligt dyrere at få en revisorklæring med sikkerhed i fremtiden.

Tonny

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Lyder som om du ikke bryder dig om denne lovændring Tonny?

Tonny Skov Pedersen:
Egentlig meget påfaldende, at du linker til endnu et "misfoster" af en lovgivning
 

Tonny Skov Pedersen:
Man så mene hvad man vil om de nye skærpede regler, men en ting er helt sikkert - Det bliver væsentligt dyrere at få en revisorklæring med sikkerhed i fremtiden.

Det er muligt at denne lovændring vil medfører dette - men det er dog et forsøg på at lempe reglerne ikke! 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

FinnH:
Tiden jeg frygter,kommer nu, nemlig den tiden for årlige regning fra min registrerede revisor.

Banditter i habitter. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)