Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til tegnebræt...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen....

jeg har fået en god ide til en virksomhed som jeg gerne vil starte... men jeg er ikke helt sikker på alt det administrative ved at starte en virksomhed, så vil høre om der er nogle rare mennesker der ville hjælpe...

Hilsen Søren Olsson

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Her bliver du nok nødt til at være mere specifik om, hvad det er du ønsker hjælp til. Om det er bogføring, momsindberetning, de juridiske aspekter, virksomhedsform og hvad der ellers måtte ligge inden for kategorien "administrativt arbejde" :-)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nok mere, det med at hvad jeg skal være opmærksom på når jeg så starter virksomheden, så som jura, skat, CVR, osv.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det afhænger meget af hvilke aktiviteter du kommer til at have i din virksomhed og især hvilken virksomhedsform du vælger. Hvis du starter op med en simpel enkeltmandsvirksomhed uden at benytte dig af virksomhedsordningen, så er det som udgangspunkt let nok at gå til. Hvis du har en forventet omsætning på mindre end 50.000kr. om året til at starte med, vil du også kunne undlade at lade dig momsregistrere til at starte med. Det kan der være mange argumenter for og i mod for at gøre, bl.a. hvis du gerne vil gøre det let for dig selv og du ikke har nogle store udgifter hvor du gerne vil trække købsmomsen fra selv.

Mht. at betale skat så betaler du forskudsskat i 10 kvoter i løbet af året ud fra hvad du forskudsindberetter. Det er hermed som sædvanligt din egen opgave at holde styr på om du skal sætte penge af til at betale ekstra i skat hvis du har et højere overskud end indberettet eller om du kan forvente at få penge tilbage.

Det er svært at komme med et mere uddybet og/eller målrettet svar når vi ikke ved mere om hvilken type virksomhed du kunne tænke dig at starte op og hvilke helt konkrete spørgsmål du har. Generelt kan du jo sige at jo flere kunder og jo flere forskellige typer af indtægter og udgifter du får, jo mere komplekst vil dit regnskab også ende med at blive. Så om du vil kunne håndtere den del selv eller om du får brug for assistance er også svært at svare på, men der er rigtig mange der selv holder styr på regnskabet mens de starter op og når de så når en fornuftig omsætning og regnskabet derved også ofte bliver mere tidskrævende og komplekst så betaler de sig fra det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)