Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eKvittering erhverv

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som virksomhedsejer/selvstændig kender vi nok alle til kvitteirnger (udgiftsbilag) der hober sig op på skrivebordet, førend vi får taget os sammen til at bogfører dem. Det vil vi gerne ændre på, så derfor er vi igang med at udvikle ekvittering til erhvervsvirksomheder og i den anledning ville vi gerne have besvaret vores spørgeskema, for at belyse behovet for ekvitering erhverv.

Du finder spørgeskemaet her: www.ekvittering.dk/sporgeskema


På forhånd tak.

Mads 

eKvittering
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tog lige kort jeres spørgeskema, men jeg synes det halter lidt. Jeg aner da ikke hvad jeg vil give for en service jeg ikke ved hvad gør. Udover du skriver her i indlægget at vi kender det med bilag på skrivebordet så skriver du på ingen måde hvad det egentlig er i tilbyder.

Så det kunne være rart hvis du lige ville starte med at belyse hvad det reelt er i har tænkt jer at tilbyde :)

Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret - det får jeg ændret på. 

For god ordens skyld, så er ekvittering-erhverv en service hvor erhvervsdrivende kan få deres kvitteringer i deres personlige indbakke på ekvittering.dk - blot betalingskortet er tilmeldt hos os.
Dvs. at  hver gang der handles benzin, køres over broen, købes cola eller man tager en overnatning så bliver det muligt at få en elektronisk kvittering - Derved slipper man for besværet.

 Mads
 

eKvittering
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

 Jeg har været inde på jeres hjemmeside oprindeligt fordi jeg så et indlæg i Amino bestyrelsesbørs.

 Jeg er meget interesseret i konceptet, bl.a. fordi jeg har haft en lignende ide. Dog har jeg en tilføjelse, som vil gøre det endnu mere interessant.

 Før jeg opgiver min mail-adresse til ekvittering.dk må sitet imidlertid indgyde noget mere tillid. To sider hvor man kan indtaste mailadresse på den ene, lugter for meget af skumle bagtanker. Dog giver dine indlæg her på Amino lidt mere tillid. Men hvis Ekvittering er seriøst, så skal der være lidt mere om hvem der står bag osv. Hvordan har I tænkt jer at få forretningerne til at tilslutte sig f.eks.? Argumenteren som ligger under butik i øjeblikket giver ikke mig som forbruger tillid til at min tilmelding også kan bruges til noget. Der er andre tjenester som ligner lidt, der har haft meget svært ved at komme igennem til erhvervslivet.

 Et negativt pip, men afgivet i den bedste mening.

Jeg er spændt på at høre fra dig. Held og lykke med den (trods alt) gode ide.

/Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville udfylde jeres spørgeskema og undskyld mig, men jeg forstår dte ikke helt..

Altså, man kan tilmelde et betalingskort, fx mit firmadankort, og i stedet for at jeg skal gemme kvitteringen for at have brugt dankortet, bliver det gemt på jeres hjemmeisde eller et sted hvor jeg kan hente dem senere?

Hvis det er sådan det hænger sammen, ville vi nok ikke rigtig have så meget brug for det - Vi bruger det ikke så tit og hvis jeg fx købte for 200 kr ting i brugsen, ville jeg alligevel skulle gemme kvitteringen/fakturaen fra butikken, hvorpå der står, hvad jeg har købt - For det vil vel ikke stå på jeres side? Hvis jeg kom til at smide dankort kvitteringen væk, ville det ikke være værre end at jeg kunne gå ind på kontoen og se hvor stort beløbet der blev trukket var og se om det stemte med kvitteringen fra butikken..
De fleste steder får vi en samlet faktura en gang om måneden, fx når vi køber benzin/bro-penge osv., og det er nemmere at bogføre forbruget for en måned fremfor forbruget hver gang vi har tanket..

Beklager, men jeg synes ikke det lyder specielt tidsbesparende.. Og så forstår jeg ikke hvorfor i har en sko-butik med i jeres spørgskema.. Hvilke virksomheder køber sko på firmakontoen? Der vil jeg gerne have job ;-)

Privat kunne jeg måske der i mod godt finde på at melde mig til sådan noget, hvis det var billigt og hvis man kunne se statistik over hvor meget man har brugt i de forskellige butikker, det kunne da være meget sjovt at se

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Mads

 

Det er en rigtig god ide det I er kommet på.

Jeg frygter bare ikke I får den ført ud i livet med mindre i har rigtig mange penge på kontoen og er ekstrem dygtige til at overbevise hel flok mennesker hvor de fleste ikke sidder i Danmark.

Hvorfor siger jeg så som jeg gør:

1.      Hvis I skal opbevare kort oplysninger så skal I igennem den fulde PCI certificering. Den koster omkring DKK 1.300.000 pr. år.

2.      Kortholderne skal acceptere at I ligger inde med Deres kortoplysninger.

3.      Der spærres og udskiftes dagligt ekstrem mange kort.

4.      I skal ha’ adgang til transaktions data fra PBS

5.      I skal ha’ adgang til data fra terminalleverandørerne (De fleste terminalleverandører står i dag for salget af det papir der i dag printes kvitteringer ud på)

6.      I skal ha’ tilladelse fra PBS, VISA, MasterCard, Amercian Express og Diners.

 

Jeg håber I allerede har været i dialog med PBS så I ikke spilder Jeres tid.

 

Jeg håber selvfølgelig for Jer at I får projektet ført ud i livet.

 

 

Med venlig hilsen

 

Mikael 

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover skal udviklere af POS systemer vel også ændre i deres DK Driver og herefter have den certificeret igen og det koster vist 25k pr. gang.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det glæder mig at du kan lide konceptet. 

Du har ret i at eKvittering.dk ikke er det mest ophidsende site, men vi mener den fortæller de vigtigste informationer om konceptet, enkelt og nemt. Dog må du må uddybe det med skumle bagtanker, hvilke tanker er det? Mht indholdet på sitet er det noget vi løbende revurdere, og dette er måske blevet forsømt på det sidste.

Jeg takker for din kritik, og vil tage den op til efterretning i vores arbejde.

Mads

 

PS. Jeg vil meget gerne høre mere til din ekstra tilføjelse, du kan sende mig en mail på mp@invoyz.com  

eKvittering
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael 

 

Tak for dit indspark. 

Vi er løbende i dialog med PBS omkring eKvittering, og har fundet en løsning der ligger indenfor love og krav fra alle, der har noget at skulle have sagt. Dog er det, som du nævner, en lang proces som kræver mange penge og meget optimisme. 

Har du DIBS, siden du ved så meget om PCI og PBS?

 

Mads  

eKvittering
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Der mangler informationer om hvem der står bag. Der er ingen mulighed for at kontrollere om butikken rent faktisk findes, når der ingen fysiske kontaktinformationer er såsom adresse og telefonnummer. Det eneste er stort set en mulighed for at indtaste mailadresse, så jeg bliver lidt bekymret (er det dog ikke mere).

 Når jeg googler ekvittering finder jeg kun henvisninger fra gratissider og en blog hos TV2. Ingen pressemeddelelser eller omtaler på itsider eller iværksætterhjemmesider.

 Lagrer i informationerne i OIOXML så de bliver mulige at fremvise i andre programmer, og viderebehandle?

 Med venlig hilsen

Michael Kring

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)