Det er egentlig ret simpelt. Har afgivet tilbud på en større opgave, kunden har accepteret, opgaven er i gang, kunden er meget tilfreds, men undervejs finder de en billigere leverandør. De har skrevet det i en mail til mig, hvor de bedyrer, at de er meget tilfredse med mit arbejde, og vil betale for det jeg har lavet indtil videre. Og altså at de afbryder samarbejdet. Men er det virkelig i orden? Jeg har ryddet min kalender i august efter mundlig aftale med kunden, for at kunne levere det de har accepteret i tilbuddet. Hvad er praksis her? Hvad skal jeg skrive? For det synes jeg nemlig ikke er så simpelt. Har kigget i forummet her, og læst aftaleloven, men er ikke blevet klogere. Håber nogle kloge hoveder her kan hjælpe. |
det afhænger helt af aftalen. Mundligt skriver du , og det er jo lige så gældende som skriftligt men hulens besværligt at bevise.
Nej det er vel som udgangspunkt absolut ikke i orden at sætte ting i gang og love aftale og så ikke overholde, men hvis ikke du kan bevise at I har aftalt forløbet hele vejen gennem - og de så tilmed siger de ikke er tilfredse, så har du op ad bakke med at trække dem i retten på en ren mundtlig aftale. Der kan være email korrespondance og andet som du kan bruge som bevis, men mundtligt og udsagnet om utilfreds betyder problem i forhold til en aftale på skrift der beskrev hele forløbet sådan at de ikke bare kunne kalde sig utilfredse og skifte
Svarer et nok herfra, at næh - det lyder ikke i orden men heller ikke til at du har så let ved at gøre noget ved det når de betaler det du har lavet til nu - Det kunne du måske lade omfatte hele planlægningen af det totale arbejde?
vh