Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan man trække noget fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen kan hjælpe mig med at forstår om udstyr der kan bruges privat også er en firma udgift eller privat udgift, og dermed om det er mit firma eller mig selv privat der skal betale.  

1. Internet - Jeg har et fullrate internet abonnement med telefoni på ca. 260 kr. per måned. Mit firma betaler hele udgiften da jeg driver et IT forretning og dermed er afhængigt af internet. Samtidig har jeg en server som kører i døgndrift og dermed har jeg vurderet at firmaet skal betale hele internet og telefoni abonnement.

2. Jeg overvejer at købe en GPS navigation, til ca. 1000 kr. Jeg har af og til behov for at køre ud til kunder, og i den sammenhæng skal jeg bruge navigation. Privat kan jeg også bruge, men hvis vi antager at jeg kun bruger den i forbindelse med firma. Her vil jeg lade firmaet betale hele udgiften. 

 Er det korrekt antaget?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg antager, at du driver en enkeltmandsvirksomhed.

1) du kan trække al internet/telefoni i husstanden fra, og så blot køre 2.500kr som privat andel. Altså får du fradrag for det resterende over 2.500kr.

2) bruger du kun gps'en erhvervsmæssigt, og den er en forudsætning for at opnå eller vedligeholde indtægt, så kan du naturligvis godt trække den fra :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at jeg driver en enkeltmandsfirma. 

Vil det sige at min årlig udgift på internet og telefoni som er 3120, så kan kun trække 620 fra? De første 2500 regnes som en privat udgift?

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

badal:

1. Internet - Jeg har et fullrate internet abonnement med telefoni på ca. 260 kr. per måned. Mit firma betaler hele udgiften da jeg driver et IT forretning og dermed er afhængigt af internet. Samtidig har jeg en server som kører i døgndrift og dermed har jeg vurderet at firmaet skal betale hele internet og telefoni abonnement.

2. Jeg overvejer at købe en GPS navigation, til ca. 1000 kr. Jeg har af og til behov for at køre ud til kunder, og i den sammenhæng skal jeg bruge navigation. Privat kan jeg også bruge, men hvis vi antager at jeg kun bruger den i forbindelse med firma. Her vil jeg lade firmaet betale hele udgiften. 

1: Du bliver beskattet af kr. 2500 om året for fri telefon. Herudover kan alle udgifterne fratrækkes i regnskabet. Hvis du er momsregistreret, skal momsen deles forholdsmæssigt, således får du ikke den private andel af momsen tilbage. Den kan dog fratrækkes i driften som en udgift. Teknisk er det nemmest, at bogføre som en udgift i driften løbende gennem året og til slut, tage kr. 2500 som indtægt (for fri telefon).

2: Såfremt GPS'en udelukkende bruges i firmaet, kan hele beløbet fra trækkes og momsen indgå i momsregnskabet. Skal GPS'en deles erhverv/privat, så skal udgiften det også.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Glud Elbek:

2: Såfremt GPS'en udelukkende bruges i firmaet, kan hele beløbet fra trækkes og momsen indgå i momsregnskabet. Skal GPS'en deles erhverv/privat, så skal udgiften det også.

Som tillæg til det gode indlæg.

Fordeling på privat/erhverv på GPS'en håndteres næsten som med telefonen, dog kan du ikke fradrage den private andel af momsen i skatten på GPS'en (som du jo kan med telefonen), og det samme gælder for den skattemæssige andel.

Til gengæld bliver du så ikke beskattet af fri GPS, som du jo bliver med fri telefon (skatten af 2.500 kr. årligt).

Fordelingen på GPS'en kan evt. gøres efter kørebogen, som du jo alligevel opgør med antallet af kørte kilometer privat/erhverv.

Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er SKATTE reglerne hvis man som privat i firmaet lægge egen bil til og får kørerpenge af firmaet, er det så også muligt at lave 50/50 eller 25/75 (25% privat og 75% firma betaling) på GPS Navigation køb?

Jeg står nemlig at skulle købe dette og jeg bruger det stort set altid i arbejdstiden også.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)