Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billys Billing eller bogføringsservice til ikke-regnskabskyndig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er ved at starte en webshop på hobbyniveau, og har i den forbindelse et par spørgsmål vedr. bogføring og regnskab. Har læst en del tråde igennem, men kunne godt tænke mig jeres input til min specifikke situation.

Jeg sælger kun to-tre produkter i forskellige varianter, dvs. nogle i rød, gul, sort osv. + nogle i træ, som jeg selv maler og derved har omkostninger til maling, sprøjtepistol osv.

Jeg indkøber fortrinligvis produkterne i Tyskland eller Danmark, og sælger varerne i hele verden.

Med disse oplysninger på plads kommer mit spørgsmål:

Kan jeg selv stå for bogføring af indkøb og salg i f. eks Billys Billing, selvom jeg ikke er regnskabskyndig? Jeg tænker jo, at der er tale om nogle få faste procedurer, som ikke er vanvittigt komplicerede?!

Dvs.

- Registrering af faktura fra leverandør

- Registrering af faktura fra køber

- Registrering af porto

- Registrering af køb af diverse hjælpemidler (maling, sprøjtepistol, masker osv).

Eller,

Bør jeg i stedet kontakte en bogføringsservice virksomhed, der kan ordne reg. af bilag på timebasis?

Vedr. Billys Billing kan jeg se der står at de yder gratis support - gælder det også regnskabstekniske spørgsmål? Altså f. eks hvilken konti en given ting skal bogføres ind på?

/Thomas

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

Med Billy's Billing kan du helt gratis få alt den support du har brug for - hvad enten det er spørgsmål til programmet eller mere regnskabstekniske spørgsmål.

Vores revisor/supporter er klar både på telefonen 70 23 83 80 (fra 9-17 på hverdage) og på mailen support@billysbilling.dk

Mange hilsner
Toke
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Kruse:
Hej Thomas,

Med Billy's Billing kan du helt gratis få alt den support du har brug for - hvad enten det er spørgsmål til programmet eller mere regnskabstekniske spørgsmål.

Vores revisor/supporter er klar både på telefonen 70 23 83 80 (fra 9-17 på hverdage) og på mailen support@billysbilling.dk

Mange hilsner
Toke

Det ville være rigtig fedt, hvis i gav en gratis API adgang istedet for det koster ekstra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

tror da også bb er fint for mange og supporten god. Jeg vil dog godt tilføje at problemet jo vil kunne være, at man ikke ved man skulle ha spurgt. Kunne jeg fratrække momsen på den parkeringsbillet jeg har fået fra europark for min hvidplade bil? - hvor meget af momsen må jeg fratrække på et hotelophold - det var med morgenmad?
Masser af den type spørgsmål ved man slet ikke man skal stille og man får i stedet besked på at parkering er konto xxxx og hotel xxx og får ikke fat i om der var forskel når det er med og uden morgenmad - dette er bare fjolle eksempler, men der er masser af regler
Så er der porto - kører man udlægsordningen - (som generelt vil spare en masse i forhold til moms), ved Martin Jensen en gang beskrev han som økonomifunktion havde en som det havde kostet meget ikke at kende ordningen godt)

Mit point er, at de fleste bogføringsprogrammer er til at finde ud af og BB måske for mange et af de letteste og med support - men en ekstern bogfører kan lave rigtigt meget på 1 time til 250-350 kr - i mange fald en gang om måneden eller sågar længere mellemrum, og hurtigt indberette moms og alt.

Hvis man selv føler sig helt blank synes jeg man gør sig selv en tjeneste ved at f.eks. i www.agera.dk få 3 gratis uforpligtende tilbud på ekstern bogføring ved at sende scan af bilag - nævn hvor mange om måneden ca - og så har du en pris for det - at holde op mod et bogføringsprogram - og kombinationen af de to ting

Du kan også evt nøjes med hjælp til at checke det du har bogført ex i BB en gang i kvartalet - et check af at alt er OK til moms osv - indtil du føler dig sikker
just my 5 penny og nej - jeg bogfører ikke eksternt :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)