Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Der er plads til forbedringer.

Hvem vil være med til at stifte en ny iværksætterforening.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ronni Larsen:
Der er plads til forbedringer.

Hvem vil være med til at stifte en ny iværksætterforening.
Vi trækker os nu ud af Afghanistan og så er der jo ledig ildkraft til at starte en krig et nyt sted.

Hvem har lyst til at komme på udflugt med foreningen »Rejs ud i verden, træf nye mennesker ... og slå dem ihjel«?

P.S. Hvad er dine visioner? Hvad skal være de tre vigtigste ting, som en sådan iværksætterforening bør arbejde for? Det vil jeg da gerne vide før jeg melder mig ind.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke helt jeg forstår dit indlæg her? Hvad har det med min tråd at gøre?


Iværksætterforeningen skal arbejde for iværksætterne og etablere tiltag som kan gavne iværksætterne.
ikke udelukkende kun diskutere politik. Foreningen skal selv skabe ting som kan gavne iværksætterne.
Mindre politiske diskutioner og mere handling.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De to første afsnit er udformet som noget der, med et fint ord, hedder sarkasme. Jeg gør mig lystig over ind- og oplæggets totale mangel på indhold. "Hvem vil være med til at stifte en forening" kan man jo ikke tage stilling til, hvis du ikke (som jeg mere seriøst pointerer i afsnit 3) fortæller noget om hvad din idé går ud på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt være interesseret i at være medstifter og aktiv deltager i en sådan forening Ronni. Du kan evt skrive til mig på mail mm@mooreinvest.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror noget af det svære vil være at få opstillet nogle mål for hvad der skal arbejdes for. Bare se hvilke forskelle der kan være mellem nogle der mener banken er skyld i det meste og andre med en opfattelse af at det nok ikke kan være så meget anderledes, nogen der mener man burde kunne starte på dagpenge meget lettere/iværksætter ydelser, andre der mener det er konkurrence forvridende og at vi har offentlige omkostninger nok - og mange andre spørgsmål
Læg dertil de meget forskellige behov der kan være mellem en der starter webshop og evt affiliateSU i VSO og en der er et skridt længere, med 5 ansatte og måske helt andre betingelser

Jeg tror derfor det vigtige er at se om man kan få formuleret et stærkt fælles grundlag, som dækker bredt iværksætteri - hvis ikke man skal ende med en forening der er for en lille speciel gruppe iværksættere.

Jeg tror også I skal finde et niveau for hvad det må og skal koste at være med.

Kunne det ske Amino regi eller stærkt samarbejde med Amino tror jeg heller ikke det var så dumt - men alle initiativer er velkomne, tror bare det er svært at finde et godt, let forståeligt fælles grundlag der dækker alle og ikke opleves som en omkostning der ikke giver value for money, for der tror jeg mange nye iværksættere let hopper af.
God vind med projektet i alle fald
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni.

Desværre fortsat negativ overfor en forening for iværksættere - for vi har som iværksættere ikke nogen fælles dagsorden og uden en sådan, så vil en fagforening stå svagt.

Kan give et eksempel. Hvis du har astma, så kan du melde dig ind i astma & allergi forbundet. Har du KOL kan du melde dig ind i Lungeforeningen osv. Fællesnævneren er en sygdom, hvor det er vigtigt at kunne påvirke politikeren - med forslag, analyser, dagsordener til at styrke de enkelte behandlingsområder osv.

For nogle år siden var jeg involveret i at arbejde med Danmarks Kiropraktik forening - men det er enormt svært, for det er ikke en patientforening, for medlemmerne har ikke en fælles sygdom eller dagsorden - de har "bare" en fælles behandlingsform - og det er præcis det, som jeg vil være nervøs for, med en iværksætterforening - for vi har intet andet til fælles end at være iværksættere.

Da jeg i tråden fra igår, skrev, at jeg meget hellere vil have en professionel forening, som kigger bredt på små/mellemstore virksomheders generelle udfordringer, så er det netop fordi vi som virksomheder kan have mange ens udfordringer - men det er uanset om man er helt ny eller helt gammel..

At tage udfordringerne op for helt almindelige små/mellemstore virksomheder koster penge - mange penge. Det handler om at udarbejde analyser, komme med i høringsudvalg - altså noget, som kræver at man har mange penge. Derfor sagde jeg også i går, at skal man lave en forening, som overhovedet skal kunne det - så bliver man nødt til at være klar til at betale et seriøst kontingent.. Her på Amino er der så mange amatører, at når man først begynder at diskutere kontingenter hvor det årlige kontingent er mere end 10.000 kr. årligt, så er der INGEN som tør være med og jeg er ked af at sige det - man får bare ikke kvalitet uden at det koster..

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Hellerup
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk Rengøring vil gerne være med, Men hvad med at lave et netværksgruppe i stedet??

- vores fælles mål er vel at tjene penge på det vi elsker at lave

- Med et netværksgruppe kan vi anbefale hinanden og bruge hinden for at få større indtjenings muligheder.

- dele erfaring med hinanden.

- opret kontingent for medlemmer fx. 2-500 kr. om mdr. ( det skal bruges til at udbygge netværksgruppen)

- sende 1 magasin hver mdr. med tilbud fra de forskellige virksomheder i netværksgruppen??

- o.s.v

Hvordan lyder denne ide?? For det er nok mere det mange virksomheder har brug for end en forening. Noget hvor de kan mødes og skabe netværk, øge deres salg og meget mere i den retning.

Hvis der er andre der er frisk på at lave sådan et netværkgruppen her på Sjælland er i velkommen til at ringe til os på + 45 71 99 43 43

Dansk Rengøring- rengøring med omtanke

www.danskrengoring.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja... Det er jo en netværksgruppe du gerne vil ha' :-)

Kunne evt overveje BNI...

Men det er præcis det jeg ikke vil - så nej tak, men held og lykke.

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg ønsker ikke en direkte netværksgruppe.

Men en forening har jo også netværk i sig.
Det jeg ønsker at at iværksætte tiltag som kan gavne iværksætterne.
Søge midler, afholde iværksætterfremmende arrangementer og gøre alt det som ikke bliver gjort og mangler. Mindre politik og snak og mere handling.

Selvfølgelig kan man sammensætte betingelser og mærkesager op. Det burde ikke være så svært.
Side 1 ud af 10 (91 indlæg)