Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første SEO forsøg - Helt forkert, eller er der håb ? :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Skal igang med mit første forsøg på SEO nogensinde og vil godt vide om jeg er helt på afveje. Min side er:

http://kameravalg.dk/

Den består af en række "statiske" artikler der ligger oppe i min hovedmenu, og så kommer der ellers dagligt nyheder der bliver vist på forsiden. Har installeret dette Plugin som jeg har set mange anbefale.:

"WordPress SEO af Yoast"

Prøver lige at tage udgangspunkt i en af nyhederne, så kan man måske nemmere vurdere om jeg har misforstået noget helt:

http://kameravalg.dk/panasonic-dmc-gx7-dmc-fz72-danske-priser/

Til at starte med er jeg begyndt at læse lidt omkring at smide links til ens egen side. I dette tilfælde har jeg skrevet om det bestemte kamera tidligere, og linker derfor til den nyhed:

Der er også nogle gange hvor jeg skriver "kompakt kamera", "system kamera" eller lign og her kan jeg også linke til egne artikler - Så vidt jeg kan læse mig frem til er det med til at Google bedre kan finde rundt på min side, er det helt siden af ?

Så kommer vi til det SEO plugin som jeg stadig er igang med at forstå helt, sådan her ser det fx ud på overstående nyhed:

Er igang med at læse omkring dette, men indtil videre har jeg valgt et ord fra overskriften, samt nogle fra teksten og sat ind som Meta beskrivelse. Dog er jeg ikke nået frem til om jeg også skal sætte ord ind der gælder for hele siden fx, "digital kamera" "kamera valg" osv.

Har fået hentet SEO-LEX Light som jeg dog ikke er nået igennem, så der står helt sikkert en række ting der kan hjælpe.

Dette er hvor jeg er kommet til indtil videre, er jeg HELT på afveje med mit første forsøg eller er der håb ? ....

Takker på forhånd.

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er da rigtig godt gået af et første forsøg. Thumbs up!

Der kommer helt sikkert en masse kommentarer om metaer, og hvis der ikke gør så skal jeg nok lige give dig et par bud på hvordan din onpage SEO kan forbedres, når jeg får tid i aften. Men indtil da - super godt første skud!

Mvh

Laust

Partner - KH-Online.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kigger på dit snippet preview:

- så er seo titel overskriften med blå. Denne bør være op til 70 tegn og indeholde dit keyword for siden. Skriv teksten til brugeren ikke søgemaskinerne.

- Meta description er teksten under linket. Denne tekst har ikke indflydelse på sidens rank, men har stor indvirkning på hvor mange der klikker på linket i f.eks. google. Derfor bør det være en sælgende tekst.

---

På dine sider vil det være en god idé at bruge h2, h3 overskrifter til dine afsnit. Nogle af disse overskrifter bør indeholde keyword.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik !

Tillykke med første SEO forsøg.

Du er hermed på vej ind i et spændende område, som du aldrig bliver færdig med.

Ja som en af dem i tråden er inde på er title meget vigtig. Der er plads til omkring 65-70 karakter. Det kan du se i dit CMS system. Her må du meget gerne skrive dine søgeord/fraser/sætninger ind i.

 

1.  Din ene side :<title>Kameravalg.dk - Få hjælp til det næste køb og de seneste kamera nyheder</title>

 

2.  En anden af dine sider: title>Om siden - Kameravalg.dk</title> I denne kunne du måske i stedet med ”succes” havde skrevet følgende:

 

Valg af kamera? Her kan du finde din bedste løsninger indenfor kameraer! m.m.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svarene indtil videre, og rart at høre at det ikke er helt en håbløs start :-) ...

"SEO titel:" troede jeg egentligt skulle være den samme som overskriften på selve nyheden, men det er måske forkert.

Prøver lige at søge lidt på de ting der er blevet nævnt så jeg kan ændre tingene og få set på om det er forstået rigtigt.

Tak til alle ihvertfald Yes

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke lige hvorfor denne tråd er flyttet ind under " Giv mig feedback på mit website/webshop", den lå trods alt ganske korrekt under "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd" ... 

Prøver lige at få den flyttet tilbage.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

Ved ikke lige hvorfor denne tråd er flyttet ind under " Giv mig feedback på mit website/webshop", den lå trods alt ganske korrekt under "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd" ... 

Prøver lige at få den flyttet tilbage.

Wink det er rettet nu

"Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd" ...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nopes, du har rettet min overskrift til noget forkert, ikke flyttet tråden Wink

Har rettet min overskrift tilbage nu samt spurgt omkring grunden, så ikke nødvendigt at gøre mere Smile ...

Får set på de forslag der er kommet lidt mere imorgen når der er tid, så man kan komme frem på Google Smile

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Sig mig hvor tjener du egentlig dine penge.

Se nøje på dette link fra din side, og se at Pricerunner får affiliate kommision på et link som du sender.

Denne kommision skulle du da have - så gå i kødet på elgiganten og få din kommision.

http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/digitalkamera-vandtat-kamera/JX700BLK/fujifilm-finepix-jx700-kompaktkamera-sort?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK -

Når det er sagt så kunne du lave meget mere SEO - alene på dine egne artikler / blog posts kunne du starte meget bedre og få meget mere traffik

Eksempel

"Fujifilm JX700 – Tilbud til 350 kr"
Posted on august 18, 2013 by Henrik Kristensen Posted in Nyheder    

En søndag uden de store nyheder, men derimod et godt tilbud fra Elgiganten......osv.

---

I stedet skal du skrive om dette kamera og hvad det udmærker sig ved og alle dets fordele.

Så ville Google skrive det i søgningen, i stedet for at reklamere for Elgiganten

Blot endnu et tip der kunne give mere salg.

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)