Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende og nemme metoder at kende forskellen på MLM og pyramidespil

Side 3 ud af 9 (84 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:

Sjovt du nævner tupperware. Min mor har lagt hus til nogen tupperware parties, så jeg ved hvordan det virker, ud fra hvad jeg har set.

Man viser en masse ting frem, folk bestiller, og du får en kommission for salg. Job done.

Ud fra hvad der blev nævnt i det program, handler Kyäni om at få venner under sig. Så får du x% i kommission af de 4000 kroner de skyder ind i en papkasse med lidt produkter. Du tjener på at de opretholder et medlemsskab.

Nu vil jeg ik blande mig i jeres diskussion, men Tupperware er altså MLM. Man signer forhandlere op, som køber et startkit til xxxx kr, og derefter holdes der homeparties i stor stil. 

Men Tupperware er bare et godt eksempel på et MLM firma, som ik har MLM branchens ry og rygte, fordi de driver en fornuftig og anstændig forretning. Man kan diskuterer priserne, men det kan vi altid. Tupperware har bare ik alt muligt skjult fix fax ding dong crap...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:
Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest

 

Vi laver lige for sjov en opdateret og bedre version af dine "regler"

Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)

Synes du glemmer en helvedes masse faktorer her, som dem vi blandt andet så i TV...

Fordi disse MLM firmaer (hvis man endelig skulle kalde dem for dette) så lyver og bedrager de, dem som stiller op til tåbe forestillingen, de lyver og lover deres produkter kan kurerer kræft, blindhed, og forbedre ens livskvalitet, uden nogen form for bevis, derfor gør de netop dette via tåber som er dumme nok til at tro på dette, de kunne jo aldrig sælge deres lort på nettet eller i butikker, for så får disse såkaldte MLM Mongoler jo pludseligt et ansvar, det er så nemt at gennemskue hvis ikke man er 8 år eller har hovedet oppe i røven på et MLM hul...

Hilsen Johnny

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Nu vil jeg ik blande mig i jeres diskussion, men Tupperware er altså MLM. Man signer forhandlere op, som køber et startkit til xxxx kr, og derefter holdes der homeparties i stor stil. 

Men Tupperware er bare et godt eksempel på et MLM firma, som ik har MLM branchens ry og rygte, fordi de driver en fornuftig og anstændig forretning. Man kan diskuterer priserne, men det kan vi altid. Tupperware har bare ik alt muligt skjult fix fax ding dong crap...

Okay, dét var jeg så ikke klar over. Men som sagt har kun blot lagt hus til, så ved kun hvad jeg så. Men Tupperware har det vel også langt nemmere, fordi det ikke er et produkt du kan så tvivl om. En mætteboks eller plastikskål er hvad det er, et køkkenprodukt. Men så tror da pokker min mors veninde er så ivrig efter at sælge til alt med en puls, hvis hun selv skal købe varer hjem.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Andreasen:
Fordi disse MLM firmaer (hvis man endelig skulle kalde dem for dette) så lyver og bedrager de, dem som stiller op til tåbe forestillingen, de lyver og lover deres produkter kan kurerer kræft, blindhed, og forbedre ens livskvalitet, uden nogen form for bevis, derfor gør de netop dette via tåber som er dumme nok til at tro på dette, de kunne jo aldrig sælge deres lort på nettet eller i butikker, for så får disse såkaldte MLM Mongoler jo pludseligt et ansvar, det er så nemt at gennemskue hvis ikke man er 8 år eller har hovedet oppe i røven på et MLM hul...

Det vælger jeg ikke at kommentere på, da du åbenbart ikke er nok inde i MLM for at forstå det, men alligevel kort sagt: Det er stadig Network Marketing. Tilgengæld er det ulovligt at sige at et produkt kan kurere kræft osv., men det ændrer ikke på at virksomheden er lovlig.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:

Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest

MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 

I så tilfelle er Kyäni utvilsomt et pyramidespill. Varen er priset ca. 10 ganger sin egentlige verdi, og tidspunktet for når man kom inn har mye mere å si enn hvor mye man arbeider.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har det sådan set ved alle MLM-selskaber, men hvis du arbejder hårdt nok, så kan du sagtens tjene mere end den første, da du skal have ligevægt i dine to ben hos Kyäni eller 60/40 for at tjene på ens netværk. Kunder tjener man på om man bygger netværk eller ej.

Kyänis produkter er det værd de koster - det kan man ikke personligt vurdere før man har prøvet dem :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
4brooker:

Dani Eskelund:


Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest


MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 



I så tilfelle er Kyäni utvilsomt et pyramidespill. Varen er priset ca. 10 ganger sin egentlige verdi, og tidspunktet for når man kom inn har mye mere å si enn hvor mye man arbeider.



Men i ovenstående indlæg har intet med Kyäni at gøre - det er generelt for MLM

Så hold venligst dig til emnet
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:

Men i ovenstående indlæg har intet med Kyäni at gøre - det er generelt for MLM

Så hold venligst dig til emnet

Jo, Kyäni er bare et eksempel på hvordan selskaper gjemmer seg bak den lovlige salgsformen MLM, men i virkeligheten bedriver pyramidespill. Jeg kunne nevne langt flere eksempler, f.eks. Lifewave, Asea, Lyoness, Xocai, iLiving, Herbalife, Agel, Geon, Fuel Freedom, Mary Kay, Morinda Bioactives, Xango, Monavie, Synergy, Talk Fusion, Vemma, iWowwe, Nu Skin, World Ventures, KB Edelmetall, Innerlight, Cooking With Monkey, Leaf International, Goldmine International eller Bidify.

Det er ytterligere ca. 400 nettverksselskaper som er aktive i Skandinavia. De fleste av dem er grove pyramidespill eller ponzi-svindler som f.eks. denne: http://bannerpillar.com/, men målt i antall kroner som går tapt er det de store MLM-selskapene som Kyäni som bidrar mest.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4brooker:

Dani Eskelund:

Men i ovenstående indlæg har intet med Kyäni at gøre - det er generelt for MLM

Så hold venligst dig til emnet

Jo, Kyäni er bare et eksempel på hvordan selskaper gjemmer seg bak den lovlige salgsformen MLM, men i virkeligheten bedriver pyramidespill. Jeg kunne nevne langt flere eksempler, f.eks. Lifewave, Asea, Lyoness, Xocai, iLiving, Herbalife, Agel, Geon, Fuel Freedom, Mary Kay, Morinda Bioactives, Xango, Monavie, Synergy, Talk Fusion, Vemma, iWowwe, Nu Skin, World Ventures, KB Edelmetall, Innerlight, Cooking With Monkey, Leaf International, Goldmine International eller Bidify.

Det er ytterligere ca. 400 nettverksselskaper som er aktive i Skandinavia. De fleste av dem er grove pyramidespill eller ponzi-svindler som f.eks. denne: http://bannerpillar.com/, men målt i antall kroner som går tapt er det de store MLM-selskapene som Kyäni som bidrar mest.

Kender kun nogle få selskaber af dem du nævner, men Herbalife f.eks. er godkendt af DSA.org og disafo.dk til ikke at være pyramidespil og dem stoler jeg ret så meget på. Kyäni er på DSA.org, men lægger ikke på disafo.dk endnu, da de ligger til godkendelse i Danmark.

Jeg mener selv at virksomheder der ikke ansøger om at komme i DSA.org eller disafo.dk ER pyramidespil. DSA.org og disafo.dk har dygtige jusrister til at sidde og kigge alt igennem inden virksomhederne bare godkendes.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sikke et fantastisk behov du har for at forsvare mlm og pyramidespil. At kalde en juice til flere hundrede kroner for et produkt, der ikke er overpriced er jo bare til grin :) Men der er jo også derfor at produkterne ikke kan købes i dagligvarehandlen i DK - der skal en hulens masse salgsgas og falske håb til at sælge sådan noget bras.

Hvis du selv mener at du har et godt produkt og en moralsk forretningsmetode, burde du så ikke kunne være ligeglad med hvad brugerne af et onlineforum mener?

Side 3 ud af 9 (84 indlæg)