Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende og nemme metoder at kende forskellen på MLM og pyramidespil

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:

Kender kun nogle få selskaber af dem du nævner, men Herbalife f.eks. er godkendt af DSA.org og disafo.dk til ikke at være pyramidespil og dem stoler jeg ret så meget på. Kyäni er på DSA.org, men lægger ikke på disafo.dk endnu, da de ligger til godkendelse i Danmark.

Jeg mener selv at virksomheder der ikke ansøger om at komme i DSA.org eller disafo.dk ER pyramidespil. DSA.org og disafo.dk har dygtige jusrister til at sidde og kigge alt igennem inden virksomhederne bare godkendes.

Du kjenner altså bare noen få av disse selskapene, men like fullt mener du at du vet hva som er forskjellen på MLM og pyramidespill. Du mener imidlertid at (MLM-)selskaper som ikke søker om medlemskap er pyramidespill, så da har du jo selv konkludert med at de fleste av selskapene jeg nevnte er pyramidespill.

For det første: DSA og tilsvarende er interesseorganisasjoner og ikke noe godkjenningsorgan. Det er også milevis forskjell på hva som på papiret er lovlig MLM og hva som er seriøs MLM. Når juristene hos DSA vurderer et selskap ser de på selskapets offisielle markedsføring. Når Kyäni uoffisielt velger å bruke ulovlig markedsføring i stor skala bryter dette med reglene til disse organisasjonene. I de fleste av MLM-selskapene som er medlem av disse organisasjonene er det mindre enn 1 % av distributørene som tjener penger.

Herbalife er av belgisk rett funnet å være et ulovlig pyramidespill, og i USA stormer det nå heftig rundt selskapet etter at Bill Ackmann offentliggjorde en rapport som etterlater svært liten tvil om at det dreier seg om nettopp pyramidespill. At de er store i Danmark betyr ikke at de er lovlige eller etiske. World Games var f.eks. mye, mye større i Norge enn Herbalife noen gang har vært.

Du skriver i et tidligere innlegg at vi bare skal vente noen dager, uker eller år, så skal man få se. Jeg kan fortelle deg allerede nå at om to år vil det være svært lite igjen av Kyänis nettverk i Danmark. Veksten har allerede flatet ut, og den dårlige medieomtalen som nå er kommet vil antagelig være triggeren for den endelige kollaps. I Norge skjedde dette med Xocai for ett år siden. Massiv negativ medieomtale gjorde at Norge gikk fra å være selskapets største marked internasjonalt til fullstendig kollaps i løpet av noen få uker.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Du skriver i et tidligere innlegg at vi bare skal vente noen dager, uker eller år, så skal man få se. Jeg kan fortelle deg allerede nå at om to år vil det være svært lite igjen av Kyänis nettverk i Danmark. Veksten har allerede flatet ut, og den dårlige medieomtalen som nå er kommet vil antagelig være triggeren for den endelige kollaps. I Norge skjedde dette med Xocai for ett år siden. Massiv negativ medieomtale gjorde at Norge gikk fra å være selskapets største marked internasjonalt til fullstendig kollaps i løpet av noen få uker.

Kan igen nævne Herbalife. De var ligeledes i dansk tv for efterhånden nogle år tilbage, men er i dag ret stærke på det danske marked. Jeg er sikker på at vi med vores produkter og med historier vi hører fra kunder når rigtig langt.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:
Kan igen nævne Herbalife. De var ligeledes i dansk tv for efterhånden nogle år tilbage, men er i dag ret stærke på det danske marked. Jeg er sikker på at vi med vores produkter og med historier vi hører fra kunder når rigtig langt.

Nå sitter jeg i motsetning til deg med detaljkunnskap om utviklingen i Sverige og Norge hvor Kyäni hadde sin voldsomme vekstperiode lenge før Danmark. I begge disse landene er Kyäni nå på vei ut av markedet, og det samme ville ha skjedd i Danmark også uten medieoppslagene.

Se for øvrig min artikkel om dette: http://4brooker.wordpress.com/2012/10/14/kyani-vervingen-stuper-i-norden/

Jeg skal prøve å få lagt inn en oppdatering av denne statistikken snarlig.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

Dani Eskelund:
Kan igen nævne Herbalife. De var ligeledes i dansk tv for efterhånden nogle år tilbage, men er i dag ret stærke på det danske marked. Jeg er sikker på at vi med vores produkter og med historier vi hører fra kunder når rigtig langt.

Nå sitter jeg i motsetning til deg med detaljkunnskap om utviklingen i Sverige og Norge hvor Kyäni hadde sin voldsomme vekstperiode lenge før Danmark. I begge disse landene er Kyäni nå på vei ut av markedet, og det samme ville ha skjedd i Danmark også uten medieoppslagene.

Se for øvrig min artikkel om dette: http://4brooker.wordpress.com/2012/10/14/kyani-vervingen-stuper-i-norden/

Jeg skal prøve å få lagt inn en oppdatering av denne statistikken snarlig.

Hvor har du alle disse tal fra, når Kyäni selv har lagt ud at de vækster i Danmark, Sverige og Norge???

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men det er en diskussion jeg slet ikke vil have i denne tråd, da det ikke er det indlægget handler om - så skriv til mig privat evt.

Jeg er slut med at diskutere med dig på dette indlæg

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:
Hvor har du alle disse tal fra, når Kyäni selv har lagt ud at de vækster i Danmark, Sverige og Norge???

Dette er statistikk jeg generer ut fra Kyänis medlemsoversikt. Dersom Kyäni påstår at de vokser i Norge og Sverige så lyver de ganske enkelt.

Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person
Charly Olsen:
At kalde en juice til flere hundrede kroner for et produkt, der ikke er overpriced er jo bare til grin :) Men der er jo også derfor at produkterne ikke kan købes i dagligvarehandlen i DK


At du tror at en juice koster flere hundrede kroner, viser hvad folk har fået ud af operation x.

Jeg kan oplyse dig om at en juice koster 11-12 kr.
Det er lidt noget andet ikke? Men overdrivelse fremmer forståelsen siger man.

Nej det kan ikke købes i dagligvarehandlen i Danmark. Det er sådan set det hele network marketing går ud på.

Vil du venligst oplyse mig om i hvilken dagligvarebutik jeg kan købe Tubberware?

Kyani kan du købe på Kyani.net, så jeg må skuffe dig med at det ikke er så mystisk som du og andre tror.

Igen. Alle de postulater der kommer herinde, viser hvor dårligt arbejde operation x har gjort.

En debattør påstod at man skulle betale 18.000 kr. For Kyani.

En snakkede om Schweiz , hvilket heller ikke havde noget med Kyani at gøre.

Jow Jow da. Nu kender i virkelig sandheden om Kyani, efter Morten Spiegelhauers fantastiske jounalistik, hvor man jagter direktøren i det ene firma fordi han ikke vil udtale sig, og man nægter direktøren i det andet firma at deltage, fordi han rigtig gerne vil udtale sig
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

frøken K:

Jeg kan oplyse dig om at en juice koster 11-12 kr.

Prisen på juice opplyses normalt pr. liter. Kyäni-juice (sunrise) koster på den danske webshop 390 danske kroner for 30x30 ml. Det er en literpris på 433 kr.

frøken K:
Vil du venligst oplyse mig om i hvilken dagligvarebutik jeg kan købe Tubberware?

I vanlige butikker kan man kjøpe produkter som er sammenlignbare med Tupperware-produkter, og man kunne fint ha solgt Tupperware-produkter i en vanlig butikk. Skulle man ha solgt Kyäni-juice til 433 kr pr. liter i samme hylle som annen juice som koste alt fra 10 kr til 40 kr pr. liter, hvor mye juice hadde man da solgt?

Det er derfor Kyäni har valgt MLM som forretningsmodell, fordi man i muntlig markedsføring kan tillegge produktet så mange mirakuløse egenskaper for å forsvare den ekstreme overprisen.

Forresten, skulle den ikke ha blitt enda dyrere om den ble solgt i butikk? For MLM forsvares jo alltid med at man skal spare penger ved å kutte de fordyrende mellomleddene som vanlig detaljhandel sliter med.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

frøken K:
At du tror at en juice koster flere hundrede kroner, viser hvad folk har fået ud af operation x.

Jeg kan oplyse dig om at en juice koster 11-12 kr.
Det er lidt noget andet ikke? Men overdrivelse fremmer forståelsen siger man.

 

Kunne vi få et direkte link til juicen - og pris - så kan vi se hvad der er op og ned her ?

 

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 4 ud af 9 (84 indlæg)