Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 2 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Thorbjørn, hvis du har været medforfatter på en artikel, kan du så ikke skaffe et link til artiklen... Det er et MEGET interessant område, som måske savner lidt dokumentation! Alternativt, må du gerne faxe eller maile en kopi til mig!
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 1/19/2006 7:34:21 PM Forfatter: Thorbjørn

Hej igen Bent.

Jeg kan godt mærke, at du ikke gør i off-shore-løsninger det har du fuldstændig ret i   og det er også ok, men du kommer altså med nogle forkerte antagelser som jeg bliver nød til at rette.
 
Du skriver f.eks.
'Når vi taler om selskaber udenfor EU som ikke er omfattet af moder/datterselskabsdirektivet så er man nødt til også lige at tage pågældende lands dobbeltbeskatningsoverenskomst eller i mangel heraf det pågældende lands nationale skattelovgivning i betragtning.'
Det du skiver her er forkert.  Som jeg også tidligere har påpeget, så er et udenlandsk selskab, der bliver indregistreret i Danmark på baggrund af ledelsesn sæde her i landet 100 % dansk, og skal kun betale skat i Danmark - og ikke andre steder i verden. Du har jo lige medgivet mig at det ikke er korrekt. Selskabet er selskabsretligt hjemmehørende i et andet lando og bliver derved også skattepligtigt til dette andet land, hvis landet ikke følger princippet om ledelsens sæde.Vel at mærke hvis der er skat i det andet land og det er jo det der er kernen og kernen i de projekter du udbyder.
 
De off-shore selskaber som jeg sælger, er endvidere placeret i lande, hvor der slet ikke er nogen skat, så det er under alle omstændigheder et helt irrelevant probkompleks du fremfører. Ja pt. Ikke at jeg siger eller forventer at pågældende lande indfører skat, jeg maler bare fanden på væggen.
 
Prøv at få fat i Børsen fra i tirsdags af. Der var jeg medforfatter til en artikel, hvor også Amby fra Ligningsrådet udtaler sig.
Det geniale er jo, at man reelt kan tage et dansk selskab og så lade dette selskab underlægge nogen andre landes regler, for så vidt angår det selskabretlige. Helt enkelt og lige til - og uden besvær overhovedet. Jeg har såmænd set den. Jeg og et par andre kolleger i det nuværende firma grinte lidt af det og lagde den på hylden igen. 
 
 
Vi bliver nok ikke enige Thorbjørn og man driver sin virksomhed som man selv vil. Min holdning er klart at jeg som skatterådgiver ikke vil udbyde af prospekter o.l. og jeg stiller mig også skeptisk overfor prospekter og tiltag hvor fordelene ikke står mål med de risici man påtager sig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Link til artiklen som Thorbjørn nævnte http://ww.borsen.dk/arkiv/FOBO/donr?donr[]=1663054
 
Hvis jeg opretter et offshore selskab, som kommer til at eje mit danske driftsselskab så er jeg helt med på at jeg kan trække mit overskud opad efter jeg har betalt skat, og at det er de samme der gælder i den danske model.
 
Men hvad nu ved et eventuelt salg af mit driftselskab. Hvis jeg har et offshore selskab, så skal jeg vel ikke betale skat af salget ligesom jeg skal hvis jeg benytter mig af den danske model.
 
Hvis nu jeg om 5 år vælger at bosætte mig i Udlandet, vil et offshore selskab så ikke være mere fordelagtig frem for dobbelt beskatning?
 
Sidste spørgsmål. Hvis nu jeg ønsker at have et driftselskab samt investere nogle penge i aktier eller ligende, så kan jeg vel i et offshore selskab undgå at betale skat af eventuelle kursgevinster, så længe jeg ikke bruger pengene, altså lade dem vokse uden at bruge af dem.
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 1/19/2006 10:20:29 PM Forfatter: CeeKeD
Men hvad nu ved et eventuelt salg af mit driftselskab. Hvis jeg har et offshore selskab, så skal jeg vel ikke betale skat af salget ligesom jeg skal hvis jeg benytter mig af den danske model. Situationen er den samme hvad enten det er et dansk holdingselskab eller et offshore holdingselskab ledet fra Danmark, der sælger aktierne i datterselskabet. Aktierne kan sælges skattefrit efter 3 års ejertid. 
 
Hvis nu jeg om 5 år vælger at bosætte mig i Udlandet, vil et offshore selskab så ikke være mere fordelagtig frem for dobbelt beskatning? Du undgår ikke den danske fraflytterbeskatning på aktierne under alle omstændigheder, og selskabet vil i konsekvens af din fraflytning ikke længere blive betragtet som et dansk skattesubjekt.
 
Sidste spørgsmål. Hvis nu jeg ønsker at have et driftselskab samt investere nogle penge i aktier eller ligende, så kan jeg vel i et offshore selskab undgå at betale skat af eventuelle kursgevinster, så længe jeg ikke bruger pengene, altså lade dem vokse uden at bruge af dem. Selskabet er som anført ovenfor underlagt dansk beskatning under alle omstændigheder og bliver derved skattepligtig af kursgevinsterne. Er der tale om aktieinvesteringer vil gevinsten være skattefri efter 3 års ejertid. 
 
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Tak for svarerne Bent.
 
Spørgsmål har jeg nok af så her er et mere.
 
Er det på en eller anden måde muligt at oprette et firma (holdingselskab eller ligende) som ikke betaler SKAT, mens jeg bor i DK? Altså på en lovlig måde, vi snakker ikke om at jeg skal have pengene eller bruge dem, men snare at de bliver i firmaet. Og det er også fint nok at jeg bliver beskattet når jeg trækker noget ud af firmaet, men så længe de bliver i firmaet skal der være 0 % skat.
 
Eller er det kun muligt, hvis forlader Danmark og bosætter mig i et land uden skat?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Det er ikke svært at oprette et holdingselskab som ikke betaler skat. De fleste holdingselskaber betaler ikke skat af betydning, da deres eneste funktion er at eje aktier i et eller flere underliggende datterselskaber hvor driften og dermed skatten ligger. Spøg til side - Jeg forstår hvad du mener   
 
Som jeg ser det er der ikke en sådan måde. Så langt rækker min fantasi ikke Naturligvis kan man have et underskudsselskab hvor man måske med visse begrænsninger  kan udnytte underskuddet i forbindelse med sambeskatning, eller man kan forestille sig et driftsselskab indskyde midler på en ratepension hvorved selskabsindkomsten nedbringes, men her taler vi ikke om egentlige skattereduktioner, men hhv. udnyttelse af en skatteværdi af et underskud og en skatteudskydelse.
 
Men er den danske selskabsskat på 28% så slem. Den "rigtige" skat undgår man jo frem til den dag man personligt hæver pengene i selskabsøkonomien.   
  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Dato: 1/19/2006 11:04:20 PM Forfatter: SKATTEKONSULENTERNE.DK

Men er den danske selskabsskat på 28% så slem. Den ''rigtige'' skat undgår man jo frem til den dag man personligt hæver pengene i selskabsøkonomien. 
 
 
Hvis nu jeg opretter et dansk holdingselskab, hvad sker der så om 10 år, når der f.eks er en million i holdingselskab og jeg vælger at flytte til et andet land f.eks USA. Kan jeg så tage hele min million med til udlandet, og vælge f.eks efter et år at lukke firmaet og give mig selv en løn check på  1 milllion, og kun betale amerikansk skat? Eller skal jeg betale skat af min million inden jeg forlader DK?
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Hvis nu jeg opretter et dansk holdingselskab, hvad sker der så om 10 år, når der f.eks er en million i holdingselskab og jeg vælger at flytte til et andet land f.eks USA. Kan jeg så tage hele min million med til udlandet, og vælge f.eks efter et år at lukke firmaet og give mig selv en løn check på  1 milllion, og kun betale amerikansk skat? Eller skal jeg betale skat af min million inden jeg forlader DK?
 
Det er "enkelt nok". Den dag du fraflytter Danmark betragtes dine anparter i holdingselskabet som solgt, og du bliver avancebeskattet. Lad os sige at holdingselskabet er 500.00 værd når du flytter og du har købt dem/stiftet for 125.000 kr. Så fremkommer der en avance på 375.000 som du bliver beskattet af. Du kan dog få henstand, hvad du selvfølgelig vælger.
 
Når du så sælger eller lukker holdingselskabet kan du vælge en af to ting: At lade den allerede pålignede avanceskat blive endelig (og betale den), eller få omberegnet avancen i forhold til den faktiske salgssum.
 
Hvis du sælger eller likviderer holdingselskabet med en værdi på 1.000.000 vælger du selvfølgelig at lade den danske fraflytterskat blive endelig så du kun betaler dansk skat i forhold til de 500.000. De sidste 500.000 er et amerikansk anliggende.
 
Har du derimod tømt holdingselskabet i form af løn/udbytte vælger du naturligivs at få omberegnet fraflytteravancen, så der fremkommer en dansk avanceskat på 0. Se dog lige nednestående !
 
Det er lidt vanskeligt at lade sig udbetale 1.000.000 kr. i løn fra et holdingselskab uden egentlig grund. De danske skattemyndigheder vil angiveligt betragte det som udbytte og her skal du være opmærksom på at Danmark har en begrænset beskatningsret til udbytter fra danske selskaber uanset hvor du bor (max. 5% til USA).  Dette udbytte som er udloddet i perioden fra fraflytningen og frem til omberegningen af fraflytterskatten skal imidlertid tillægges fraflytteravancen, som så lander på .. igen...1.000.000.
 
Sagt med andre ord. Man kan ikke reducere fraflytterskatten ved efterfølgende at tømme selskabet i form af udbytteudlodninger, når den danske udbytteskat er nedsat i henhold til en dobbeltbeskatningsoverenskomst. Så ryger udbytterne oven i fraflytterbeskatningen og man er lige vidt.  
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg kunne godt tænke mig at få belyst dette lille eks.

En internetbaseret forretning der tjener penge ved at levere eletroniske services eller anden forretning der ikke kan tilskrives at foregå i danmark.

Forretningen drives gennem et engelsk ltd, men forretningen drives heller ikke i england.

Er der så ikke noget med, at dansk lov siger, at du skal betale skat i det land du tjener pengene, og engelsk lov, at hvis du har tjent dine penge uden for england, og så skal du ikke betale skat af pengene?

Og hvad sker der skattemæssigt når du udbetaler penge fra det engelske selskab til dig selv?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dato: 1/27/2006 2:59:31 AM Forfatter: Daniel Duvald Jeg kunne godt tænke mig at få belyst dette lille eks. En internetbaseret forretning der tjener penge ved at levere eletroniske services eller anden forretning der ikke kan tilskrives at foregå i danmark. Forretningen drives gennem et engelsk ltd, men forretningen drives heller ikke i england. Er der så ikke noget med, at dansk lov siger, at du skal betale skat i det land du tjener pengene, og engelsk lov, at hvis du har tjent dine penge uden for england, og så skal du ikke betale skat af pengene? Og hvad sker der skattemæssigt når du udbetaler penge fra det engelske selskab til dig selv?

 
Hvis pengene tjenes udenfor England er de iflg. Engelsk skattelovgivning skattefrie i England, men jeg vil næsten tro at de så er skattepligt i Danmark pga ledelsens hovedsæde
 
hvis du udbetaler penge til dig selv som løn, så tror jeg at du skal betale skat i UK og Danmark, dog modregnes skat der allerede er betalt i UK i den skat du skal betale her i landet.
 
Man skal altså ikke oprette engelske selskaber for at undgå den kære "skat" or det er næsten umuligt  Men du kan feks oprette etDansk holdingselskab og få udbytte fra evt. udenlandske datterselskaber, og så kan du senere udbetale det som løn til dig selv
 
 
Side 2 ud af 17 (166 indlæg)