Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ: Teller "stjæler" dine salg med tilbagevirkende kraft! Webshopsalg og tilbageførsel af betalinger

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Politiet vil gerne lave rapport. De vil vide om det er tyveri, misbrug, fraud mv. Det eneste, jeg kan få oplyst fra Teller er at kortholder har gjort indsigelse. Dvs enhver kan købe på nettet, få sin vare, gøre indsigelse og få pengene retur. Er det ikke skræmmende for enhver webshop?

Jeg kan ikke få oplyst om kortholders navn er identisk med modtageren/ordreafgiver? Altså kan der heller ikke laves en politirapport rettet mod nogen, da det åbenbart ikke kan/må/vil oplyses - om end overhovedet undersøgt af Teller.

Hvorfor betaler vi så meget for at blive del af Teller, hvis ikke vi har nogen form for sikkerhed i deres transaktioner? Man skal godkendes af dem og til gengæld forventede jeg også en form for beskyttelse.

Der er noget, der hedder at handle i god tro, hvilket man må sige, der er gjort her, specielt efter henvendelse til Nets, forinden salget gennemføres.

Vi har flere gange haft salg til udlandet med kort tilhørende anden etnisk herkomst, hvilket slet ikke er usædvanligt i vore tider. Hvis vi skal sikre os mod ovenstående, må vi jo afvise alle sådanne kunder - og i det hele taget alle kunder, hvis det er muligt at gøre indsigelse uden grund - og få pengene retur - efter at have modtaget varen.

Jeg har ikke forstået logikken heri endnu.

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Verified og Secure code. Kan du henvise til hvor og hvordan vi får dem på. Det er tilsyneladende ikke noget Golden Planet, som er vor webshopudbyder, tilbyder?

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Teller henviser et sted til 3Dsecure, som jeg ikke er vidende om, at kunderne har til deres kort. Ved du noget om det?

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du opfordre trådstarter til at spilde tid på det, og det var med henvisning til dit "SKAL kontakte..."

Det er en af to muligheder. Den anden er, at tage det som dyre lærepenge og komme videre, evt få sat Verified og SecureCode på alle udenlandstransaktioner...

Har du læst mit indlæg? Jeg skriver "hvilket i mange tilfælde er ret håbløst..." men irrelevant, det er stadig trådstarters eneste mulighed.

Beklager da virkeligt hvis jeg har fornærmet dig, prøver blot at hjælpe.

Til trådstarter: Det er helt fucked up, det er ALT ALT for nemt at snyde... du får en regning fordi DU bliver snydt... de tjener jo faktisk penge på at få indsigelser eftersom du jo betaler dem for det... :o((

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

lidob:

Verified og Secure code. Kan du henvise til hvor og hvordan vi får dem på. Det er tilsyneladende ikke noget Golden Planet, som er vor webshopudbyder, tilbyder?

Det er Teller, som tilbyder Visa Verified og Mastercard 3-D SecureCode. Det er en sikkerhedsforanstaltning, som fjerner de fleste fraud ordre...
Kontakt Teller, de kan aktiverer det ved jeres transaktioner...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene HJ:

Fashion-Seller:

Du opfordre trådstarter til at spilde tid på det, og det var med henvisning til dit "SKAL kontakte..."

Det er en af to muligheder. Den anden er, at tage det som dyre lærepenge og komme videre, evt få sat Verified og SecureCode på alle udenlandstransaktioner...

Har du læst mit indlæg? Jeg skriver "hvilket i mange tilfælde er ret håbløst..." men irrelevant, det er stadig trådstarters eneste mulighed.

Beklager da virkeligt hvis jeg har fornærmet dig, prøver blot at hjælpe.

Men alligevel skriver du, at trådstarter SKAL kontakte politiet. Og her gjorde jeg blot opmærksom på, at det er spild af tid...

Der er større chance for, at du støder ind i en dinosaurus, end at sådan en sag forlader skrivebordet på den lokale politistation...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lidob:

og i det hele taget alle kunder, hvis det er muligt at gøre indsigelse uden grund - og få pengene retur - efter at have modtaget varen.

Jeg har ikke forstået logikken heri endnu

 

Kunden kan ikke gøre indsigelser uden grund.

Banken skal have modtaget en gyldig grund for at afvise/tilbageføre betalingen.

Det kan være en anmeldelse af stjålet/mistet kort, mailkorrespondance med shoppen om manglende modtagelse af varerne eller lignende.

Men hvordan de enkelte banker håndterer det i realiteten er vanskelig at få besked på, og samtidig med at man ikke kan få oplyst nogen ting, er det super svært at gøre noget ved.

Det gælder om at være "lysvågen" når du modtager ordrer, og er der noget mistænkeligt, så afvis den.

Sure penge er det i hvert fald.

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for alle jeres indlæg og forståelse. Det løser ikke problemet, men giver alligevel lidt mere viden til min manglende på området. Tak for det.

Jeg håber virkelig at denne tråd til stadighed bliver fulgt op, da vi ikke er i de tidlige 00er med spæde webshop start (hvor jeg selv var med) men i en verden domineret af den slag forretning. Det må da være muligt at stå sammen som indehavere om en form for forsikring mod den slags - vi står jo helt uden retssikkerhed som forretningsejere.

Jeg vil også meget gerne høre om andre har haft den samme oplevelse via Teller.

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har haft en lignende sag hvor varen blev sendt til Norge og nogen tid efter kom der en chargeback. Pengene var spildte og lige så tiden vi brugte efterfølgende hos Teller. Vi har også prøvet noget lignende i DK hvor vi dog fandt frem til manden der havde gjort brugt et stjålet kort men her gik det ikke meget bedre da han i forvejen var forgældet over begge ører. Også her var Teller/Nets på ingen måder behjælpelige og trak et pænt gebyr for chargebacken...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

lidob:
Jeg vil også meget gerne høre om andre har haft den samme oplevelse via Teller.

Alle støre webshops oplever det løbende. Ofte med Dankort uden dækning.

lidob:
vi står jo helt uden retssikkerhed som forretningsejere.

Nej, du kan stadig forfølge dit krav over for kunden. Du kan få navn, adresse og underskrift af dit fragtfirma. Hvis fragtfirmaet har udleveret varerne til en forkert, kan du gøre dit krav gældende over for fragtfirmaet.

Men det er forbundet med omkostninger at forfølge sådan en sag.

Til gengæld kan du fraskrive tabet og momsen i dit regnskab, da debitor ikke bor i Danmark. Hvis debitor havde boet i Danmark, kunne du ikke bare afskrive uden først at køre en inkassosag.

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)