Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LR Health and beauty produkter

Side 4 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst hele tråden

Personligt synes det er meget interesant med netværk/network marketing = netværks markedsføring...
Altså markedsføring i sit netværk.

Rigtig mange virksomheder, benytter sig af det, fx Krifa.
"Anbefal os til en ven, som bliver medlem, og få en gratis gave"

Krifa tjener på det, du tjener på det...

Så forstår ikke det hysteri omkring det...

Det er oftes sådan, det er KVALITETS PRODUKTER, som mlm virksomheder tilbyder

Det er en nem måde for den enkle at starte en kæmpe virksomhed op, for et lille indskud, og du bestemmer selv, hvor meget du ønsker at gøre ud af det...

I HERBALIFE er det faktisk sådan, hvis du køber produkter hjem, som du ikke kan få solgt, så køber de gerne dem tilbage igen..

Har kun hørt om nogen enkle folk, som siger de kender nogen, som har mistet penge på det, men kan ikke helt forstå hvordan det kan gå til, når HERBALIFE gerne køber produkterne tilbage igen.

Og for dem som ikke får succes i mlm, så er det 9 ud 10 gange, at de tror det er en nem måde at blive rig på...

Hvilket er noget BS, starte virksomhed op, uanset forretningsform, selv mlm kræver tid, hårdt arbejde, blod, sved og tårer...

Sig endelig til hvis jeg tager fejl...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Nei, dette er ikke noe jeg personlig har funnet på. Hvis du kjente til striden om Herbalife som pågår i USA for øyeblikket ville du ha visst at dette er et av de viktigste temaene.

Mit bud er at det er blevet til et problem, fordi en hel masse fanatikere har råbt op om, at det er skumle, pyramideagtige og mystiske ting, der foregår i Herbalife. 

Jeg kan ikke se, hvorfor det er så stort et problem. En masse personer køber ind til eget forbrug - nogen af dem, fordi de gerne vil have produkterne, andre fordi de gerne vil sælge produkterne, og nogle tredje en blanding af de 2 foregående. 

Nogle får solgt produkterne - andre gør ikke.

I min verden er den ikke længere, men i din verden ved jeg godt, at man kan koge suppe på emnet i mange tusind år frem i tiden. :-)

4brooker:
Det er ingen som stopper en eier av et supermarked å selge produktene fra to konkurrerende leverandører samtidig

Jo, det er der faktisk - jeg kan bl.a. nævne Gillette, som på det nærmeste brugte mafia-metoder, for at holde andre producenter ude fra hylderne i supermarkedet. 

Men bortset fra det - så fremgår det jo af betingelserne - og kan man ikke lide den detalje, så lader man jo blot være med at blive forhandler. 

Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle gøre konceptet ekstra skummelt af den årsag?

4brooker:
endre provisjonsbetingelsene til sine underordnede eller designe sitt eget markedsføringsmateriell. Kan man dette som LR-distributør? Nei.

Jeg må da lave alt det markedsføringsmateriale jeg har lyst til - og jeg må da også ændre provisionsbetingelserne til mine "underordnede" hvis det er det, jeg har lyst til. Som f.eks. at give dem en ekstra præmie for opnåelse af delmål - eller ekstra provision. 

4brooker:
Gjerne. Av alle idrettslag som selger julenek tjener nesten alle penger, av narkomane som selger magasiner på gaten tjener nesten alle penger, av studenter som jobber som frilans telefonselgere tjener nesten alle penger. Til sammenligning er det mindre enn 1 % av alle som driver en MLM-forretning som tjener penger.

HaHaHa - Du sammenligner med ansatte - altså det præcis modsatte af selvstændige, og oven i købet ansatte uden særlig indflydelse på deres arbejde og på det de sælger - et punkt som du ovenikøbet mener er en fejl ved MLM-branchen, at man ikke har indflydelse. 

KOM NU IND I KAMPEN 4BROOKER!

Hvis du ikke engang kan forstå det du selv skriver, hvorfor pokker skulle vi andre så bruge tid på at læse det!?!?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan, folk udtaler sig ofte, om noget de ikke har den store viden omkring... H
er burde de tænke sig om..

Jeg ville personligt aldrig udtale mig om aktie handel, da jeg ikke har forstand på det...
Det eneste jeg ville få ud, ville formentlig være at jeg sagde noget der ikke var korrekt..

Kan huske, at jeg læste en gang, man ikke kan lærer en person noget, som personen ikke ved i forvejen...

Personligt startede jeg min HERBALIFE forretning op for et lille beløb, godt 1000 kr. Og jeg fik produkter med for godt 976 kr.
I dag omsætter jeg for mere end 500.000 kr om året...

Jeg skulle ikke investere i det store, jeg skulle bruge en præsentationsmappe, en kunde mappe, en opfølgningsmappe, en kvitteringsblok, og så var jeg igang...

Hvis jeg ser på en af mine kammerater, som har startet som selvstændig tømrer, så skulle han bruge mange flere penge for at komme i gang...

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:

Allan, folk udtaler sig ofte, om noget de ikke har den store viden omkring... H
er burde de tænke sig om..

Hvis du mener at jeg ikke har kunnskap om MLM, så kan du skrive det rett frem.

Martin Hedegaard:


Personligt startede jeg min HERBALIFE forretning op for et lille beløb, godt 1000 kr. Og jeg fik produkter med for godt 976 kr.
I dag omsætter jeg for mere end 500.000 kr om året...

Det høres jo flott ut, men la oss se hvilke tilleggsspørsmål FTC råder å stille til en MLM-selger:

  • How many people have you recruited?
  • How long have you been in the business?
  • How much time did you spend last year on the business?
  • How much money did you make last year — that is, your income and bonuses, less your expenses?
  • What were your expenses last year, including money you spent on training and buying products?
  • What percentage of your sales were made to distributors?
  • How much product did you sell to distributors?
  • What are your annual sales of the product?
  • What percentage of the money you’ve made — income and bonuses less your expenses — came from recruiting other distributors and selling them inventory or other items to get started?

Dette har vel du ikke noen problemer med å svare på.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

Det høres jo flott ut, men la oss se hvilke tilleggsspørsmål FTC råder å stille til en MLM-selger:

  • How many people have you recruited?
  • How long have you been in the business?
  • How much time did you spend last year on the business?
  • How much money did you make last year — that is, your income and bonuses, less your expenses?
  • What were your expenses last year, including money you spent on training and buying products?
  • What percentage of your sales were made to distributors?
  • How much product did you sell to distributors?
  • What are your annual sales of the product?
  • What percentage of the money you’ve made — income and bonuses less your expenses — came from recruiting other distributors and selling them inventory or other items to get started?

Hvis man stillede disse spørgsmål til de fleste nystartede enkeltmandsvirksomheder, så ville beløbende i langt de fleste tilfælde være negative.

Altså - en masse timer, mere end 37 om ugen ville være brugt, og bundlinjen ville stadig være rød.

Med andre skulle man GENERELT fraråde alle at starte selvstændig virksomhed. Er det den mission du er ude i eller hvad?

Alle dine konklusioner er jo også kun problematiske, hvis folk er blevet lovet en urealistisk høj indtjening - og nu ved jeg godt, at din primære holdning er, at det bliver de fleste - men jeg tvivler kraftigt på, at det er sådan det forholder sig.

Der er f.eks. masser af forhandlere, der har det fint med at tjene et par hundrede eller et par tusind kroner om måneden. Der er også "forhandlere" som i højere grad benytter deres "medlemskab" til at deltage i arrangementer, mødes med andre ligesindede og udvikle sig personligt inden for eksempelvis kommunikation og salg etc. etc.

Alle dine "røde lamper" forudsætter, at man er blevet lovet mere end konceptet kan holde - og i så fald er vi da helt enige i, at der skal strammes op - men det gør stadig ikke konceptet til pyramideagtigt. Det gør derimod nogle af forhandlerne til utroværdige personer, men der er satme stor forskel!

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Hvis man stillede disse spørgsmål til de fleste nystartede enkeltmandsvirksomheder, så ville beløbende i langt de fleste tilfælde være negative.

I Norge var det slik at av alle foretak etablert i 2005 var 30 % fortsatt aktive i 2010, altså med finanskrisen innimellom. Det er ingen MLM-selskaper som er i nærheten av en slik overlevelsesrate for sine distributører, gjennomsnittet ligger nok rundt 0,1 %, altså at bare 1 av 1000 MLM-distributører holder ut lenger enn 5 år med samme selskap. Uansett hvordan man ser på det kommer MLM-bransjen svært dårlig ut av en sammenligning med "vanlig" forretning.

Allan I:

Alle dine konklusioner er jo også kun problematiske, hvis folk er blevet lovet en urealistisk høj indtjening - og nu ved jeg godt, at din primære holdning er, at det bliver de fleste - men jeg tvivler kraftigt på, at det er sådan det forholder sig.

OK. Så la oss se hvordan LR som selskap presenterer det:

Over 300 000 salgspartnere verden over og alle har sin egen suksesshistorie å fortelle. LR tilbyr utmerkede fremtidsutsikter både for de som ønsker bijobb eller hovedyrke. Noen finansierer studiene sine med LR, andre har det som biinntekt, mens noen sper på pensjonen...

Og slik presenteres utsikten hvis man ønsker å starte opp med LR på deltid:

Sikker og solid tillegsfortjeneste

Altså: "Når alle får suksess og dette er en sikker tilleggsfortjeneste, så må jeg også kunne forvente suksess, i alle fall tjene noen tusen i året", tenker en potensiell salgspartner. Sannheten er en ganske annen, de aller fleste tjener aldri inn igjen sin startpakke. At det er utmerkede fremtidsutsikter hvis man ønsker dette som hovedyrke er en uforskammet løgn, intet annet. Det er ekstremt urealistisk at man vil kunne oppnå en heltidsinntekt gjennom LR. 

Og forresten, var det ikke du som mente at man ikke kunne vite hvor mange av de 300.000 medlemmene som bare er fordelskunder med billige produkter som eneste mål? Her kaller LR dem for salgspartnere alle sammen.

Allan I:

Alle dine "røde lamper" forudsætter, at man er blevet lovet mere end konceptet kan holde - og i så fald er vi da helt enige i, at der skal strammes op - men det gør stadig ikke konceptet til pyramideagtigt. Det gør derimod nogle af forhandlerne til utroværdige personer, men der er satme stor forskel!

Joda, det er de falske løftene som holder liv ethvert pyramidespill. Hvis du har et ønske om å stramme opp markedsføringen i MLM-bransjen ville det være naturlig at du startet med ditt eget selskap, så da regner jeg med at disse villedende opplysningene er fjernet fra LRs nettsider innen jul.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

HaHaHa - Du sammenligner med ansatte - altså det præcis modsatte af selvstændige, og oven i købet ansatte uden særlig indflydelse på deres arbejde og på det de sælger - et punkt som du ovenikøbet mener er en fejl ved MLM-branchen, at man ikke har indflydelse. 

Her demonstrerer du din uredelige debatt-teknikk. Først stiller du et spørsmål som du er overbevist om at du skal sette meg fast på. Så svarer jeg likevel, og når du skjønner at svaret er riktig, så endrer du plutselig kriteriene for spørsmålet slik at svaret mitt skal bli feil likevel.

Men også det mislykkes du i, jeg har fortsatt rett. Man trenger nemlig ikke la seg ansatte for å selge julenek, rus-magasiner eller mobilabonnement. Det er f.eks. mange studenter som oppretter et enkeltmannsforetak og inngår en avtale med et teleselskap om å selge deres abonnementer. De er ikke ansatt i teleselskapet, men får provisjon etter hva de selger, og må skatte for dette gjennom sitt enkeltmannsforetak etter at egne telefonutgifter etc. er trukket fra. Det er altså en forretningsmulighet som tilbys av teleselskaper på samme måte som MLM-selskaper tilbyr en forretningsmulighet. Forskjellen er at de aller fleste tjener penger på å selge telefonabonnementer, mens de fleste MLM'ere bruker mer penger enn de tjener. Disse teleselskapene har heller ikke noe krav om at man selv må være abonnent hos dem eller kjøpe for en viss sum pr. måned for å ha rett på lønn.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man få det man har fokus på... Hvis man har fokus på det negative så er det også det man får... Ser man positivt på det så får man også det. 

4brooker lige meget hvor mange svar du få vil du aldrig få et positivt svar i dine øjne. Spør du om hvad hvad man tjener så vil at altid være for lidt i dine øjne. 

Spør du om hvor mange forhandlere man har er det kun halvdelen af hvad du selv ser som ok. 

Vi der arbejder i denne branche tager udgangs i den enkelte person og laver en målsætning ud fra det. Men hvis personen så ikke når målet fordi der lige kom 10 ting i vejen så er det ikke mlm branchens skyld.

Jeg har set rigtig mange så starter med store planer men så hjælper det ikke at man ikke arbejder 1 måned fordi der er en 30 år fødselsdag, hunden er død eller 100 andre undskyldninger. Det er måske det er der problemet når det er så billigt at komme i gang så bliver det måske 8 eller 10 prioritet. Men det har intet med network marketing at gøre, det har noget med fokus at gøre. 

Hvis du har sat ½ milion så skal du nok lette røven for at tjene dem hjem igen . På trods af dette så gå mange på før omtalte legemsdel og så er de 500.000 væk.   

Når nogen i mlm branchen kan få succes så kan andre også. (HVIS MAN VIL)

JEG VIL DETTE og måske er det derfor jeg har over 1000 mand i teamet men det er sikkert ikke nok på godt 3 år for 4brooker. Men fakta er at alle kan gøre det TRO PÅ DET, BEVAR FOKUS og GIV IKKE OP, så kommer resultaterne. 

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

Man få det man har fokus på... Hvis man har fokus på det negative så er det også det man får... Ser man positivt på det så får man også det. 

4brooker lige meget hvor mange svar du få vil du aldrig få et positivt svar i dine øjne. Spør du om hvad hvad man tjener så vil at altid være for lidt i dine øjne. 

Hvis du trodde at jeg utelukkende var negativ til MLM bør du lese denne artikkelen: http://4brooker.wordpress.com/2012/09/17/iherb-mlm-slik-det-burde-vaere/

Keld_J:

JEG VIL DETTE og måske er det derfor jeg har over 1000 mand i teamet men det er sikkert ikke nok på godt 3 år for 4brooker. Men fakta er at alle kan gøre det TRO PÅ DET, BEVAR FOKUS og GIV IKKE OP, så kommer resultaterne.

Antall personer er ikke interessant i seg selv, det interessante er hva disse 1000 i gjennomsnitt omsetter for og sitter igjen med av inntekt etter at alle utgifter er trukket fra. Har du tall på dette også?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
I Norge var det slik at av alle foretak etablert i 2005 var 30 % fortsatt aktive i 2010, altså med finanskrisen innimellom. Det er ingen MLM-selskaper som er i nærheten av en slik overlevelsesrate for sine distributører, gjennomsnittet ligger nok rundt 0,1 %, altså at bare 1 av 1000 MLM-distributører holder ut lenger enn 5 år med samme selskap. Uansett hvordan man ser på det kommer MLM-bransjen svært dårlig ut av en sammenligning med "vanlig" forretning.

Du mangler en masse faktorer - og derfor bliver dine konklusioner fejlagtige. RIGTIG MANGE MLM'ere starter ikke op med det formål at kunne blive fuldtidsforhandler - derfor bør disse af gode grunde ikke tælles med i statistikker omkring "overlevende virksomheder". 

Som nævnt før, er der også almindelige kunder inkluderet i dine tal - disse bør også udelukkes af statistikken. 

Men når dette så er gjort, og man så beregnede det reelle tal for "konkurser" i MLM-branchen, så ja, så ville tallene nok stadig se bedre ud i de traditionelle brancher - men det hænger jo unægtelig sammen med, at du med MLM kan starte en forretning op for under 1.000 kroner. 

Havde det kostet 100.000 kroner, så var fejlprocenten nok en hel del lavere, da færre ville starte op, og færre ville give fortabt.

Det er jo ikke raket-videnskab, det er helt almindelig sund fornuft. 

4brooker:

OK. Så la oss se hvordan LR som selskap presenterer det:

Over 300 000 salgspartnere verden over og alle har sin egen suksesshistorie å fortelle. LR tilbyr utmerkede fremtidsutsikter både for de som ønsker bijobb eller hovedyrke. Noen finansierer studiene sine med LR, andre har det som biinntekt, mens noen sper på pensjonen...

Og slik presenteres utsikten hvis man ønsker å starte opp med LR på deltid:

Sikker og solid tillegsfortjeneste

Altså: "Når alle får suksess og dette er en sikker tilleggsfortjeneste, så må jeg også kunne forvente suksess, i alle fall tjene noen tusen i året", tenker en potensiell salgspartner. Sannheten er en ganske annen, de aller fleste tjener aldri inn igjen sin startpakke. At det er utmerkede fremtidsutsikter hvis man ønsker dette som hovedyrke er en uforskammet løgn, intet annet. Det er ekstremt urealistisk at man vil kunne oppnå en heltidsinntekt gjennom LR. 

Og forresten, var det ikke du som mente at man ikke kunne vite hvor mange av de 300.000 medlemmene som bare er fordelskunder med billige produkter som eneste mål? Her kaller LR dem for salgspartnere alle sammen.

Du fejltolker, fordi du læser reklamen subjektivt! Det står ingen steder, at en succeshistorie er det samme som kæmpe overskud. En succeshistorie kan også være, at man har fået bedre helbred, pænere hud, fundet en kæreste til en af festerne, lært nye mennesker at kende, fået en bi-indtægt etc. etc. etc. 

Derudover er det EN REKLAME FOR ET FORRETTNINGKONCEPT! Har du bemærket, at DE FLESTE REKLAMER smører tykt på, når man skal fortælle om fortræffelighederne ved et produkt eller et koncept???

Datingportalerne lover at du kan finde den eneste ene, AXE lover, at pigerne vil kaste sig for dine fødder, Cola lover, at du får masser af venner og et actionpræget liv, Neophos lover, at alle dine glas vil skinne som en diamant etc. etc. etc. 

DE FLESTE mennesker ved godt, at lovprisninger i reklamer skal tages med et gran salt - og nu ved du det forhåbentlig også!?

Og igen - en succeshistorie kan være mange ting. Ham der startede mig op i LR tabte 56 kilo på et år - det er OGSÅ en succeshistorie.

4brooker:
Hvis du har et ønske om å stramme opp markedsføringen i MLM-bransjen

Det har jeg ikke - jeg har derimod et ønske om at stoppe den hetz der foregår mod sagesløse privatpersoner, både fra befolkningens og fra myndighedernes side. 

-----

PS.: og så vidste jeg ikke, at det var normalt i Norge at studerende oprettede enkeltmandsvirksomheder for at sælge mobilabonnementer og juleneg. Sorry - my bad!!!

Men hvis det er korrekt som du skriver at DE ALLER FLESTE tjener penge på denne måde - så må det jo betyde, at der er nul arbejdsløshed i Norge, når stort set alle kan tjene penge på dette??? (for nu at smide lidt anti-MLM-retorik tilbage til dig) ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 4 ud af 8 (74 indlæg)