Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har lånt 200.000 kr fra pers. ejet virksomhed til et ApS der nu er konkurs - fradrag?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig lidt,

 

Jeg har i 2011 ydet et lån fra min personligt ejede virksomhed til et ApS, der i dag er blevet erklæret konkurs efter §143 i Konkursloven = INTET udbytte til kreditorene.

Det betyder jo at jeg kan vinke farvel til de pengeAngry

Min personligt ejede virksomhed var på standby (lukket) i perioden 1/1-2012 til 1/3-2013 - men kører på samme CVR nummer. Mit spørgsmål går på om jeg kan fratrække tabet og hvilken skattemæssig værdi det så har. Om ikke andet vil det være et plaster på såret i det mindste at kunne få dækket lidt ind på den måde.

 

Med håbet om jeg kan gå en måske lidt lysere weekend i møde,

 

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter J.:

Jeg har i 2011 ydet et lån fra min personligt ejede virksomhed til et ApS, der i dag er blevet erklæret konkurs efter §143 i Konkursloven = INTET udbytte til kreditorene.

Det betyder jo at jeg kan vinke farvel til de pengeAngry

umiddelbart set ja

Peter J.:
Min personligt ejede virksomhed var på standby (lukket) i perioden 1/1-2012 til 1/3-2013 - men kører på samme CVR nummer
samme nummer kan jo ikke være samme nummer som det Aps da de altid vil være forskellige

Umiddelbart kan du ikke trække noget som helst fra på tab på lån givet til et ApS fra person eller personlig virksomhed, så jeg tror ikke du kan gøre det store her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
samme nummer kan jo ikke være samme nummer som det Aps da de altid vil være forskellige

Det er vel ikke de samme numre, når han har lånt penge ud fra et CVR nummer (hans personlige virksomhed)  til et andet? (ApS'et)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:
samme nummer kan jo ikke være samme nummer som det Aps da de altid vil være forskellige

Det er vel ikke de samme numre, når han har lånt penge ud fra et CVR nummer (hans personlige virksomhed)  til et andet? (ApS'et)

nej er det ikke det jeg skriver?? Det kan IKKE VÆRE samme nummer - et ApS og en personlig virksomhed har altid forskelligt nummer men ALTID FORSKELLIGE?? Var det så utydeligt har jeg gjort fed skrift ud af det. V´Nu har du i et par tråde valgt helt at misforstå mig. Jeg må da skrive bedre, for indledningen kunne  vel kun med und vilje misforstås, men der var da ikke tvivl om at, det ikke kunne være samme nummer???

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej rigtigt, jeg misforstod.
Beklager.
Har ikke valgt at misforstå dig, sætter pris på din debatform og seriøsitet, også når vi er uenige, så erkender gerne at jeg her misforstod dig John :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Nej rigtigt, jeg misforstod.
Beklager.
Har ikke valgt at misforstå dig, sætter pris på din debatform og seriøsitet, også når vi er uenige, så erkender gerne at jeg her misforstod dig John :) 
helt OK - jeg misser sgu også - men godt - vi er enige. Ha en fin fredag og i ligemåde - fuld anerkendelse

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak i lige måde John! :)

Jeg indrømmer at jeg fik helt galt fat i din post. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se en hjemmel for et fradrag. Mere interessant er det om skat overhovedet opfatter det som et lån, eller som en hævning og et efterfølgende tilskud

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Jeg kan ikke se en hjemmel for et fradrag. Mere interessant er det om skat overhovedet opfatter det som et lån, eller som en hævning og et efterfølgende tilskud

Kommer det ikke an på om det er til et 3.parts selskab, eller om det er til et selskab hvor trådstarter selv har interesser?
Jet tænker at hvis man har lånt penge ud på markedsmæssige vilkår til 3.part, burde der vel være fradrag for et realiseret tab?
Nok ikke, men i så fald, hvorfor så ikke? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Jet tænker at hvis man har lånt penge ud på markedsmæssige vilkår til 3.part, burde der vel være fradrag for et realiseret tab? 
Nok ikke, men i så fald, hvorfor så ikke? 
Der er ikke fradrag for tab på lån man som privat yder. De er lån man yder med den risiko og den mulige rent det kan gi, men taber man ved at lånet ikke indfries, så er der ikke fradrag for det tab - det er helt generelt og har ikke at gøre med 3.part eller eget selskab . Der er ikke fradrag for tab på lån. (elle skat på modtaget lån)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)