Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man løfte momsen, hvis man køber f.eks. hardware som privat ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Handelsbetingelserne er dårligere for erhvervsdrivende. F.eks. er der ingen returret de fleste steder.

Er der noget galt, i at købe en vare på nettet med sit firmakort som "privat". Man kan evt. gøre det uden at oprette en brugerkonto, eller man kan oprette en privat brugerkonto. Man kan evt. angive levering på sin arbejdsadresse. Så bliver det lidt firmaagtigt Smile

 

Når man køber noget på gaden, gør man det jo som privat......

pft

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Naturligvis kan du da ikke løfte momsen af hvis der er tale om et privatkøb!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet skal der jo stå dit firmas navn på fakturaen, uanset om du køber på nettet eller på "gaden", som du skriver.

Men jeg har da tilfælde, hvor jeg bruger det private (Visa)kort til at købe ind med på nettet, for sådan et har vi ikke i firmaet og ser heller ingen grund til at få.

Jeg kan jo ikke vide, hvad skat ville sige til det, hvis de kom over sådan et bilag, men mon ikke det er med som med det meste andet, at hvis man har en god forklaring (skriv den evt. på bilaget, så du kan huske den - også om 5 år), så er de vel til at tale med.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal selvfølgelig dreje sig om åbenlyst nødvendige anskaffelser til firmaet!

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja for der kan være situationer hvor det ikke er muligt at få firmanavn på sin faktura, det samme gælder jo hvis du køber noget i Silvan til dit firma, så står der jo heller ikke firmanavn på kvitteringen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan være fuldstændig ligeglad med om din leverandør registrere din faktura som privat eller virksomhedskøbs, det relevante er ikke hvad der står på fakturaen det relevante er at der ikke er nogen tvivl om at det købte faktisk er til firmaet.

Jeg har været til torskegilde en gang med et par hundrede bilag hvor der kun var mit navn og ikke firmanavnet på, det hørte jeg ikke et ord for. Derimod var han utilfreds med kvitteringer fra Føtex på 2 kasser cola som åbentlyst var til kontoret ... men kvitteringerne fra Metro på madvarer til vores firmafrokost (som uden problemer kunne have været private indkøb) gik igennem uden så meget som et skævt blik.

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var netop denne situation, som fik mig til at studse over net-købene :-)

 

Men alle, tak for input.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46519
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skat kan skam protestere over manglende firmanavn på fakturaer over kr (husker ikke var 750 men er måske hævet)

Om man tages i et torskegilde for det er individuelt, men over grænsen skal der være firmanavn på fakturaen

Om du vil trickse med det er op til dig trådstarter - men du snyder ved at gøre det, for den der handler med dig tror du er privat og erstatter efter B2C regler helt som du vil, men du bruger det B2B og tager de fordele der er der. Rigtige firmaer ligger næppe og fupper med den slags vil jeg påstå, det er for mange kræfter på for lidt

Det korrekte er at køre uden at snyde den man køber fra, men fristelsen er forståelig - bare pas på grænsen for hvor der skal være firmanavn på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, og tak for et klokkeklart svar :-) Det var lige reglerne B2B jeg ikke kendte.

Grunden til at jeg startede tråden, er at jeg på det sidste har foretaget rigtig mange E-køb til mit firma. Og halvdelen af firmaerne jeg har købt hos giver returret til erhvervsdrivende, og halvdelen gør ikke. Og det fik mig til at studse over tingene.

Efter at have skimmet B2B igennem, kan jeg heller ikke se nogle regler vedr. returret.

Konklusionen på dette må være, at hvis jeg ønsker returret, kan jeg kun handle hos dem er tilbyder dette - altså til erhvervsdrivende :-)

Hav en god dag

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
I princippet skal der jo stå dit firmas navn på fakturaen

Du mener vel " Sælgers " firmanavn ?. Det andet er noget vrøvl.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)