Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal der stå Adresse i en kontrakt? og.....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved af lave et samarbejde med nogle anonyme kunstnere, om at bruge deres kunst. Så jeg har lavet en rigtig god royalty kontrakt. Men de er ikke specielt interesseret i at skrive deres adresse og rigtige navn. Dette kan jeg godt for stå. Men kan man godt underskrive en royalty kontrakt, uden at de skriver deres adresse og rigtige navn?

Skal jeg kun bruge deres underskrift og konto nr, eller?

Hvordan kan jeg give deres løn, sådan de skal betale royaltyskat? (Man kan ikke bruge danløn, ved jeg)

på forhånd 1000 tak for hjælpen :)

Mvh

Morten

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vend det om, og spørg dig selv hvordan du vil dokumenter udgiften i dit regnskab!

Der er (vel) ikke andre en dig og dem der skal se kontrakten, så jeg fatter ikke at vil være anonyme der.

Navn, adresse og cpr-nummer på, hvis ikke de har et CVR.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Start med at finde dig en rigtig god skatteadvokat, hvis du vil kører den hjem. Har de også tænkt sig at være anonyme overfor skat:-).

Men som allerede sagt i denne tråd, så kunne I skrive I aftalen, at du kun må videregive deres identitet til Skat, hvis Skat måtte bede dig om oplysninger på din underleverandør.

Mvh

Andreas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Solheim :

Men kan man godt underskrive en royalty kontrakt, uden at de skriver deres adresse og rigtige navn?

Skal jeg kun bruge deres underskrift og konto nr, eller?

Hvordan kan jeg give deres løn, sådan de skal betale royaltyskat? (Man kan ikke bruge danløn, ved jeg)

Hm Den der med at de ikke vil ha deres navn og adresse på kan jo næsten kun være for at skjule noget for skat eller?  -

Først skal du beslutte dig for om det er korrekt at det er royaltyskat eller almindelig skat - jeg ved slet ikke om det du beskriver ligner royaltyskat??

Så skal du ha klart for dig, at hvis du kan ses som en der betaler sorte penge som virksomhed, ja så vil du i høj grad kunne straffes af skat - både ved at dit fradrag tages bort og en bod og faktisk flere sanktions muligheder hvis det er bevist svindel + en skat og bod til modtagerne

Jeg ville ikke gå ind i noget hvis det ligner skattesvindel eller svindel med dagpenge eller andet fra kunstnernes side for at sige det klart - ansvaret vil i høj grad være din virksomheds/dit

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvis ikke du har deres rigtige navne og adresser er der kun een til at betale SKATs eventuelle krav på skat/moms/afgifter og han hedder: Morten Solheim...

SKAT har hjemmel til at holde sig til dig for  eventuelle skattebetalinger og det vil SKATselvfølgelig gøre  ligesom du skattestrafferetligt bevæger dig på kanten af et medvirkensansvar for potentiel skattesvig. 

Fra KBH
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er royaltyskat, da de får xx% af overskuddet fra hver t-shirts der bliver solgt med deres motiv på.

Kilde http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1901406&chk=208670&layout=353121

Jeg er på ingen måde interesseret i at betale sorte penge til mine kunstnere. Jeg vil bare sørge for at de kommer til at betale den skat som de skal, hverken for meget eller for lidt.

De er på ingen måder interesseret i at blive kendte i offentligheden. Men jeg kan høre at jeg nok skal have deres rigtige navn og adresse i kontrakten. Så får jeg lige skrevet det her i kontrakten: Disse oplysninger må kun videregives til Skat og retten, hvis Skat eller retten måtte bede om disse oplysninger. Ville dette være godt nok?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

 

Det ville være en OK måde at skrive det på? Men når det er sagt, så kan Skat altid give problemer selvom man har gjort alt hvad man kunne:-)

God fornøjelse med det hele.

 

MVH

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Solheim :
De er på ingen måder interesseret i at blive kendte i offentligheden. Men jeg kan høre at jeg nok skal have deres rigtige navn og adresse i kontrakten. Så får jeg lige skrevet det her i kontrakten: Disse oplysninger må kun videregives til Skat og retten, hvis Skat eller retten måtte bede om disse oplysninger. Ville dette være godt nok?
ja hvis du er stensikker på, at du ikke som betaler af royalty har pligt til skatteindberetning.

Jeg ved for lidt om royaltybeskatning men synes det lyder underligt hvis ikke du har en indberetningspligt - det ville være modsat al anden skat. Det må du lige være stensikker på, ellers virker det lidt tumbet at skrive du kun må give det til skat hvis skat spørger - jeg fandt bare lige hurtigt

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/SKAT/Royaltyskat_-__Erklaering_vedroerende_royalty_-_06013 måske siger noget, jeg har ikke logget ind for at se

og http://www.tax.dk/lv-2009-2/lva/A_I_1.htm

som siger bla.a. 

Ifølge SKL § 7 A, stk. 2, nr. 2, er der indberetningspligt for vederlag (»royalties«) for udnyttelse af visse immaterielle rettigheder, herunder ophavsrettigheder samt vederlag for reklamemæssig udnyttelse af en person. Ydes vederlaget helt eller delvis som naturalieydelse, er også naturaliedelen omfattet af indberetningspligten.

Indberetningsspligten er uafhængig af, om vederlaget betales som en løbende ydelse eller som en sum én gang for alle, og gælder uanset om der skal svares moms af beløbet eller ej. Det er ligeledes uden betydning, om indkomstmodtageren er en fysisk eller juridisk person, herunder er også udenlandske personer og selskaber omfattet.

Indberetningspligten for royalties for ophavsrettigheder vil ud over anvendelse af litteratur, musik, film, video og TV, tillige omfatte reklame, design og edb-programmer m.v.

Indberetningspligten omfatter endvidere royalties for anvendelse af eller retten til at anvende - men ikke køb af - ethvert patent, varemærke, mønster eller model, tegning, hemmelig formel eller fremstillingsmetode, og vederlag for oplysninger om industrielle, kommercielle eller videnskabelige erfaringer, det såkaldte know-how.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)