Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, er pengene væk?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må desværre konstaterer at jeg ikke når at få adgang til skats hjemmeside på mandag. Jeg har et tilgodehavende hos skat, er det så tabt? Jeg har tænkt mig at kontakte SKAT på mandag, men kan jeg overhoved håbe på at de kan være mig behjælpelige når jeg ikke kan komme ind på tast selv? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken slags tilgodehavende er der tale om?
Umiddelbart vil jeg ikke tro at det er tabt, hvis det skyldes en teknisk fejl hos dem. 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså de skylder mig for mine fradrag, det er min første afregning. Er desværre ikke så sikker på at det skyldes en teknisk fejl, men mere mine evner til at oprette NemID, digital signatur og tastselv koder. Har nu brugt en måned på det og det eneste jeg har modtaget er en aktiveringskode, men alt andet mangler(det er vist en anden historie)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

find ud af om du har nemID - du må ikke stille dig an som totalt ude af stand til at klare dig selv hvis du vil drive virksomhed - men ring og tal med skat mandag formiddag. Jeg vil tro du taler moms og du har jo haft fra 1/10 til 11/11 til at få orden i det, og nu er det så week-enden inden - men bare se at få talt med skat eller betal dig fra proff hjælp fra en revisor og NEJ du har ikke tabt dine penge men KAN hvis der går længe - få bod - 800 kr for at indberettte for sent

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg og besvarelse af mit spørgsmål. Som jeg læser det skal man inberette til tiden for at kunne få penge retur, derfor mit spørgsmål. Ved ikke lige hvad jeg skal bruge din kommentar omkring NemId til, men for min egen selvretfærdighed har jeg forsøgt siden start september og er da også lykkedes med et andet cvr. nummer hvor det fungere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du mister iKKE retten til pengene ved at komme for sent men risikerer en bod. Jeg ved intet om hvad du har gjort men panik den 8/11 og en weekend tilbage til 11/11 er sent - Vi kan jo ikke herinde logge ind for dig - prøv din personlige nemID og se om den virker for dig for at indberette moms, ellers tal med moms mandag og hør hvad du gør for at få indberettet - så får du sikkert lidt mere tid til at fixe det - men pengene er ikke mistet - højst en bod i risiko

Eneste risiko for at miste penge tilbage i moms er hvis skat/moms skulle mene der er noget galt med din moms i forhold til hele driften, men det er jo slet ikke på tale her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ProCam, Dine momspenge tabes ikke ved at du indberetter forsent. Det betyder højst at du risikerer den omtalte afgift på 800 kr. for overskridelse af fristen.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg beder ingen logge ind for mig, konstatere blot at jeg ikke er lykkedes endnu. Og troede det her var et forum hvor man kunne få svar på ens umiddelbare spørgsmål. Ærgeligt at jeg føler at jeg skal retfærdiggøre mig over for dig, ved jo egentlig godt hvad det handler om, elsker også at være den der er ovenpå ;-)

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ProCam:
Ærgeligt at jeg føler at jeg skal retfærdiggøre mig over for dig, ved jo egentlig godt hvad det handler om, elsker også at være den der er ovenpå ;-)
det behøver du ikke føle dig, og du fik da svar med første svar - dine penge er ikke tabt og højst kan det koste 800 kr så du fik da svar

Alligevel vil jeg godt forsvare - da jo mange andre startup læser med, at man skal være i god tid specielt i begyndelsen - med moms og alt for meget kan drille - Det duer ikke at panikke i den week-end det skal være inde

Jeg skrev i svar 1:

bare se at få talt med skat eller betal dig fra proff hjælp fra en revisor og NEJ du har ikke tabt dine penge  - men KAN hvis der går længe - få bod - 800 kr for at indberettte for sent

Så en gang mere: Dine penge er absolut ikke tabt - jeg rådede så også til at ringe til skat fordi jeg ved du ofte kan slippe bod ved at tale med dem og bede om ex 14 dages udsættelse med forklaring om problemer så ring og slip for den bod

+ prøv lige hvis det er personlig virksomhed - om du kan logge på med privat nemID til moms for det kan man normalt hvis ikke man har erhvers nemID 

god weekend

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)