Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En amino i DR kontant...

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
ja *GG* en syg branche ikke?
 
Jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan være lovligt, at sælge på den måde, og så bare sige "Jamen kunden har selv skrevet under, og hænger derfor på den":.. man må sgu da kunne se på "ond tro" og andre muligheder som beskytter indkøbere mod "pirater".
 
Det forekommer mig total weird at man ikke fokuserer på dette, specielt når man har så mange sager liggende.
Mange hilsner Henrik Lundsholm Visivo partner
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange skriver jo under for at undgå bøvl, og være fri for "uforudsete" udgifter. At så udbyderen af serviceaftalerne, er bekendt med at mange ikke er videne om hvordan produktet fungerer, og hvad der skal serviceres, og udnytter dette, det er klamt. Direktøren fra printgruppen fortalte om formaldehyd, som om han havde forstand. Det havde han bare ikke.... - men det bliver tager for gode vare.

Tag eksemplet med Amity International. De havde jo ikke nogle problemer med aftalen med "Toshiba" (som så var med printgruppen), før de fandt ud af at produktet rent faktisk ikke var det værd. De troede på det store velrenomerede firma Toshiba og har godtroende haft kontrakten i 3 år, og troeligt betalt. I de 3 år, er de jo tilfredsse med produktet. Det først da de finder ud af at det helkt ude i hampen, at de reagerer.
 
Hende lederen fra børnehaven, indrømmede også at hun havde været alt for naiv.
 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså en mundtlig aftale er jo lige så gyldig som en skriftlig - problemet er at bevise, hvad der er sagt.

Jeg fatter bare ikke, hvordan man kan købe grej i den prisklasse uden at tage mindst to tilbud?
 
Men måske er det den forsigtighed der hæmmer min virksomheds vækst? - den var nok lige værd at tænke lidt på[:0]
 
mvh Hans
Fra Greve
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det største problem er at indkøbere faktisk tror de handler direkte med producenten... men faktisk kan det være en enkeltmandsvirksomhed som blot fakturerer kunden, og i teorien ryger videre til næste kunde!.
 
Det er et super uigennemskueligt marked, og tænk på at sælgere gør det her hver dag..... og indkøbere måske køber ind hver 5-6 år!.. der er ikke noget at sige til man bliver fanget i dyre aftaler... 
 
 
 
Mange hilsner Henrik Lundsholm Visivo partner
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

- Ja, når markedet er uigennemskueligt, så udnyttes det fra sælgers side. Det ses også i telebranchen og bilbranchen.

De ting der endnu ikke er opdaget fra købers side, udnyttes af sælger, indtil ballonen brister. Det er bare meget uheldigt at gøre det på et markeds med homogene produkter og fuldkommen konkurrence. Så får man tæsk, før eller siden.
 
 Der er mange der køber grej i den prisklasse, uden at få forskellige tilbud. Når budskabet bliver at: - den løsning i har nu, er kræftfremkaldende, den løsning jeg har kan hjælpe jer. Så er der mange der ridder samme dag som de sadler, og køber.
 
Serviceaftaler noget af det virksomheder tjener guld på. Det samme i bilbranchen, hvor sælgere ofte modtager provision, hvis de sælger en serviceaftale. Ideén med serviceaftalerne for virksomheder, er jo at holde omkostningerne for arbejde og evt. dele til de pågældende servicerede produkter nede på et minimum, således virksomheden kan tjene max.
 
Det erlidt en modsat situation med en kunde, der ikke har en serviceaftale. Der gælder det modsatte. Der skal det arbejdstimer og dele til produktet, således der igen er den højeste indtjening på produkter.
 
Thats the real world.
 
Jeg har set dette i bilbranchen i 10 år. Mon ikke det er samme går igen i mange andre brancher?
 
 
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tillykke med omtalen. Godt skuldret.
Du bør ikke ærge dig over at de ikke gik mere i dybden med teknikaliteter Ingen husker dem alligevel. Billedet står rimeligt skarp alligevel: der er mange tvivlsomme elementer i branchen, og enkelte frelsende engle (jer).
Jeg mener at I skal skamridde pr-værdien ved Kontantudsendelsen, så meget som muligt. Og så skal I være opsøgende overfror de historier der vil blive skrevet i mindre medier. Fx. fagblade. Her har I en kanonhistorie, og ørenlyd hos journalisterne, fordi DR allerede har bragt historien. Så fat straks knoglen og ring til alle de medier du kan komme i tanke om.
Det er nu der skal smedes!


Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige modtaget nedenstående nyhedsbrev fra Statens og Kommunernes Indkøb (SKI)

Jeg tror den taler for sig selv



 

Ny rammekontrakt om printere, kopi- og multifunk-tionsmaskiner

SKI skærper kravene til de 8 leverandører, der leverer printere, kopi- og multifunktionsmaskiner til det offentlige. Dette sker i forbindelse med en ny rammekontrakt om printere, kopi- og multifunktionsmaskiner, som trådte i kraft den 1. januar 2006. Rammekontrakten samler og erstatter de tidligere rammekontrakter om periferiudstyr og kopimaskiner.

Læs mere på ski.dk/kopiogprint
Se hele kontrakten i netindkøb

SKI tjekker prisen for dig

Som en ny og gratis service tilbyder SKI at give dig et pristjek, når du indgår en kontrakt om kopimaskiner. Med SKI’s nye service om et pristjek eftersyn, får du således maksimal tryghed inden du sætter din underskrift på kontrakten.

Læs mere her

Få hjælp til indkøb af kopimaskiner og printere

SKI har indgået samarbejdsaftaler med de 3 rådgivningsvirksomheder IKR (Indkøbsringen) og VisivoAcos Group, som tilbyder uvildig rådgivning  i forbindelse med anskaffelser af printere, kopi og multifunktionsmaskiner. Du kan bl.a. få hjælp til at:
  • Indkøbe nye kopimaskiner
  • Forstå leverandørernes dokumenter
  • Rådgivning i forbindelse med nye service-, leasing-, leje- og all-in kontrakter

Læs mere her
Bestil rådgivningsservice

Nyheder

Vidste du, at.......

For at skabe sikkerhed og tryghed for dig som kunde har SKI stillet en række krav til indholdet af leverandørernes standard-betingelser.

Se, hvilke krav vi har stillet til leverandørerne

Se også......

Se traileren til "Kontant"

Se hele udsendelsen på DRs hjemmeside


Fra Greve
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amjad,
 
Det var ikke så meget teknikaliteter som manglede, men ca. 8 minutter omkring branchen og vores rådgivning.
 
jeg har lagt den ud på vores site nu så det er bare at klikke ind på www.visivo.dk og klikke på billedet, så kører den derud af. Her kan i spole frem til der hvor den "døde igår" og se resten af udsendelsen... Der kan i bl.a. se at konsulenten opdager han er med i skjult kamera!
 
Tak for rådet mht. mediestormen!.. Vi går i krig med det samme!.. så det skal nok blive godt...
Mange hilsner Henrik Lundsholm Visivo partner
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender godt branchen...
 
Efter at jeg har læst denne tråd, bliver jeg simpelthen nødt til at blande mig!!
Der er rigtigt mange useriøse spillere på banen, når det gælder kopimaskiner. Jeg tror iøvrigt også, at nogen af jer har været hos en af de store, (Red X?? )
 
Jeg VED, at det ER en dobbeltsidet affære, at diskutere, hvordan aftalerne indgåes korrekt.
Eksemplerne med de numre der er lavet med børnehaver, fritidshjem, lokale foreninger, mv., er simpelthen svineri!
INGEN kan genneskue økonomien i en kontrkakt, hvis denne kontrakt indeholder indfrielser, tilbagekøb af gammet udstyr eller lignende. Der kan væer 3-4-5 gamle kontrakter, som ligger til grund for den aktuelle, og man er nødt til at kende hver enkelt for at få et reeelt overblik.
Til dem der ikke gider læse videre, lige et par gode råd;
 
- Lav ALDRIG!!!!!, ALDRIG All-in kontrakter. Servicedelen(Pris pr. kopi) er oftest financieret med.
- Sæt en kopi/printvolumen så lavt som muligt på en servicekontrakt, (og vær sikker på, at den baseret på a''conto fakturering. Dvs. underskydende tryk krediteres.)
- Spørg om du må se grundlaget for beregningen, og regn den selv efter, evt. med hjælp fra en der kender noget til financiering.
 - Skriv først unde på en leverings/overdragelses godkendelse, når udstyret virkser som det skal. (Sådan en bruges overfor finansieringsselskabet, for at få aftalen sat igang, og er dermed grundlag for udbetaling af hovedstolen til sælgeren. )
 
Jeg er ikke længere selv i branchen, men har været det i 7 år, og een af de ting der slog mig var, at jeg flere gange har oplevet en sælger på 23-24 år, med eksempelvis en HH i baglommen,  komme ind til en indkøbschef eller direktør i en bank, hos en revisor eller en kommune og lave en stor aftale, der f.eks. koster 500.000 kr. /år.   Efterfølgende har disse så brokket sig, og følt sig snydt, eller det der er værre.  Der bliver som sagt lavet meget dårligt arbejde, men det er på den anden side også hyklerisk, når Direktør Cand. Merc. Aud. -et-eller-andet ikke slev gør sig den ulejlighed at gennemgå/gennemtænke det oplæg, som han skal tage stilling til.
 
Jeg stopper her, med mine synspunkter. Jeg har rigtigt mange synspunkter til sagen som jeg desværre ikke har tid til at grifle ned nu.
 
Men er der nogen som vil drøfte noget i forbindelse med ovenstående, så giv jeres input. Jeg tager også gerne en snak med et konkret råd.
Fra Greve
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold da helt op!.... Du lyder jo næsten som os når vi først går amok over branchen!. Super med en medspiller!
 
Og nej.. ingen af os har været hos Xerox. :-)
 
Men du har helt ret i dine antagelser, og det er jo helt vildt så mange ting man kan tage fat på, hvis man prøver at rydde op...
Mange hilsner Henrik Lundsholm Visivo partner
Side 5 ud af 6 (56 indlæg)