Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på faktura til udenlandsk kunde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed skal udvikle noget software for en svensk kunde. Softwaren skal bruges i Danmark (mod danske kunder) og administreres af os. Det er scenariet.

Som jeg forstår moms-reglerne, så skal følgende være opfyldt, hvis fakturaen skal være moms-fritaget (indenfor EU):

1. Kunden skal have et gyldigt CVR/SE nr. i deres hjemland (er opfyldt)
2. Varen skal benyttes eller fysisk leveres til kundens hjemland (tjaaa)

Så jeg er i tvivl om punkt 2. Skal der påføres moms eller ikke i dette tilfælde?

Tak for jeres svar :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil klart mene der skal moms på da den jo fysisk benyttes i Danmark - og adminsitreres fra danmark?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, John! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg vil klart mene der skal moms på da den jo fysisk benyttes i Danmark - og adminsitreres fra danmark?

Jeg vil tage det modsatte synspunkt og sige at udnyttelseskriteriet ikke spiller nogen rolle I denne sammenhæng.

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik > Dvs. at du ville undlade momsen eller? Men mon ikke SKAT ville godkende vores praksis uanset om vi pålagde moms eller ej i denne sammenhæng?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke komme moms på. Det er nok ikke SKAT der råber op men din kunde. Elektroniske ydelser er i momsloven ikke omfattet af udnyttelseskriteriet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for korrektion Henrik - har udnyttelse og indtjening ikke noget at sige - hvis den udvikles i DK, bruges af kun måske DK brugere (private) bare den som sådan  faktureres til svensk virksomhed 

Hvis det er svenskeren der fakturerer de danske brugere, så er det vel bare spørgsmål om privat eller virksomhed - om svenskeren fakturerer selve brugerne med moms til DK men hvis den udvikles i DK for indtjening i DK til dels til DK del af virksomhed - er den så momsfri fra dk til sverige når bestiller og betaler er svensk?

Jeg husker en ydelse til en fra Norge med momsnummer, som mundede ud i noget film der skulle vises i DK og dersom der i filmen var reklame for nordmanden - så skulle nordmandens tilskud til filmen (sponsor) faktureres norge med moms, og var der ikke noget i filmen der markedsførte nordmanden i DK, så var det uden moms. 

Det var jo heller ikke en vare, men erkendt- vel heller ikke en ren elektronisk ydelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)