Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, vækstplan

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Bjæverskov
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 23
Fra  Team Racoon Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der ved hvorledes vækstpakke i finansloven imødeser små og mellemstore virksomheder i forhold til forlænget kredittider på momsafregning. Som jeg forstår det er det kun virksomheder med en årsomsætning på kr. 1-5 millioner, der får forlænget kreditten. DBh Thomas
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, det er kun virksomheder med en omsætning på mellem 1 og 5 mill. der får forlængelse.
Det fremgår ikke aftalen hvor meget forlængelse der er tale om. 
Så det bliver næppe den store fest Cool 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nederst i artiklen en oversigt over implementeringen af nye momskreditter: http://www.ey.com/DK/da/Services/Tax/VAT--GST-and-Other-Sales-Taxes/artikel---hovedaftale-om-vaekstplan-DK-300413

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, mener du (trådstarter) vækstplanen fra tidligere på året, eller den netop indgåede finanslov?

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 23
Fra  Team Racoon Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænker på væksplanen fra i foråret. Hvis men læser linket fra Henrik, ser det fornuftigt ud, men jeg kan ikke gennemskue om denne vækstplan også træder i kraft, udover finansloven.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Jeg tænker på væksplanen fra i foråret.

Ok, jeg læste det lige som indflydelsen fra den netop indgåede aftale omkring den kommende finanslov.
Hvor netop virksomheder med en omsætning på mellem 1 og 5 mill. skal tilgodeses, så hvordan det hænger sammen med den tidligere vækstplan ved jeg ikke.
Vi må afvente et svar her fra Corydon Big Smile 

 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er nyt her er, at disse virksomheder, som afregner moms halvårligt for den længere kredit fra afregning af første halvår 2014 fremfor 2015, som der var hensigten efter vækst pakken.

Virksomheder, som afregner moms kvartalsvis får også længere kredittid fra og 1. kvartal 2014, hvilket også var en del af vækstpakken.

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er nu, er momsændringerne vedtaget i juli måned. Det laves næppe om nu.

I forhold til finansloven er der tale om fremrykning af skatte- og afgiftslettelser.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Min fejl Jesper, virksomheder mellem 1 og 5 mio står til at skulle afregne halvårligt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)