Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højresvingsulykker

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Jeg har i fritiden udviklet en ide, som kan gøre det hele i traffikken meget bedre. Det er det såkaldte "CENSTORSTOP". I undrer jer sikkert over hvad det er? Jeg kan fortælle jer at det er noget der forhindre højresvingsulykker. Det har vi brug for idag. CENSORSTOP er en censor der vil sidde i lastbilens højre side, når lastbilen stopper, i måske et lyskryds. Eller også bare når den holder pause, men også bare hvis den kører fra 30km og nedunder vil den opfatte en cykel. Der vil give en lyd ind til chaufføren som vil sige, der er en cykel på højre side eller lign. Det vil få chaufføren til at stoppe med at køre indtil de er væk. MEN! Hvis nu chaufføren kører alligevel, så vil CENSOREN slå bremsen i, så man kan nå at forhindre det. Hvad synes i om ideen? Har i nogen gode tilføjelser? Måske er der nogen derude som vil arbejde med? Mvh Theis Lv

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

Hvis det er noget du kan få udviklet, er det en virkelig genial idé. Hvis det virker har jeg svært ved at forestille mig andet end at du nok skulle kunne få dem afsat. Det ville være nemt at lave PR på - og det firma, der som det første fik det implementeret i deres lastbiler, ville også kunne bruge det rigtig godt i deres PR.

Jeg tænker dog det kan være svært at få monteret i lastbilerne - og få det til at virke 100% efter hensigten og uden fejl. Udviklingen kunne nok være en stor udfordring.

Som alternativ / kompromis kunne man også lave noget, der bipper, når der kommer en cyklist i højre side - hvis ikke det allerede findes.

Mvh. Bjørn

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bakcensoren er jo opfundet... så det kan ikke være svært at lave denne form for censor foran også, men om bremsen skal slå til ved at der registreres en cyklist, vil det nok gøre det ret svært at færdes i trafikken da der er cyklister, fordgængere, hunde, lygtepæle og alt muligt andet den nok også vil opfange.

Jeg tror den ville gøre gavn, hvis man sætter en censor på lastbilen, og SAMTIDIG udstyrrer cyklister/cykler eller andre med interesse for at være sikret i et lyskryds, med en med-censor, der kun opfanges af lastbilernes censor - så lastbilen ikke bremser automatisk ved ALLE registreringer i feltet. Men - hvorfor ikke bare få sat kameraer på lastbilerne som man også har bak-kamera i nogle biler...

Det burde ikke være så svært.

:)

Mvh Sue

P.s.
Når nu der er så meget debat om højresvingsulykker, er det jo ufatteligt at de stadig fortsætter med at svinge ud, uden at orientere sig grundigt. 

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn.

Tak for dit svar!

Vi har også tænkt over at få lavet en "bip" lyd, og det har vi fundet frem til at vi vil gøre!

Det vi har tænkt os den lille bip lyd skal gøre er: Hvis man holder stille i lyskrydset og censoren er on, så hvis cyklisten køre tættere på vil bippen begynde, og jo tættere cyklisten kommer jo hurtigere og højere bipper den. Og hvis det er lige ved at gå galt så er der automatiske bremser i, som vil få den til at bremse lige så snart bippen ikke kan komme hurtigere, og cyklisten er ved at komme galt. 

MVH

Theis Lv

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn - NiceWall.dk:
Som alternativ / kompromis kunne man også lave noget, der bipper, når der kommer en cyklist i højre side - hvis ikke det allerede findes.

Det er igen det samme... skal den så også bippe hvis der står en person i registreringsfeltet?

Udfordringen lyder mere til at være hvordan man sikrer cyklisterne, hvorfor så ikke smide en dims på cyklene som viser lastbilen at de er der... =)

Det ville ogsåvære et scoop for den der opfinder den, da der er langt flere cykler end lastbiler ;) 

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har overvejet det med chippen i cyklerne. MEN det vil være så enormt svært OG dyrt, at få sat en chip i hver cykel! 

Men det vil vi jo selvfølgelig også gøre, kontakte diverse cykelfirmaer. Tak for dit svar! ;-)

MVH 

Theis Lv

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Sue:

P.s.
Når nu der er så meget debat om højresvingsulykker, er det jo ufatteligt at de stadig fortsætter med at svinge ud, uden at orientere sig grundigt. 

Nu er det cykelistens egen skyld, de holder på deres ret til at køre frem og regner med at lastbilen holder tilbage og det gør den jo ikke hvis føreren ikke har set cyklen.

Cykelisten fik ret men døde. Men du kan måske svare mig på hvorfor det stort set kun er kvinder som er indblandet i højresvingsulykker?

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er svaret at kvinder ikke orrientere sig ordentligt?

MEN, lastbilen har et ansvar på at se om der er en cykel, men cyklisten skal også selv kigge.

Det er ligemeget om det er mænd eller kvinder, men hvis dette kan redde liv, er det måske det rette! ;-)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

TheisLv:

Vi har overvejet det med chippen i cyklerne. MEN det vil være så enormt svært OG dyrt, at få sat en chip i hver cykel! 

Men det vil vi jo selvfølgelig også gøre, kontakte diverse cykelfirmaer. Tak for dit svar! ;-)

MVH 

Theis Lv

Selv tak - men... om det er dyrt eller ej, må egentlig være op til den enkelte. De kan jo sælges som tilbehør, og så er det pludselig en god forretning!

:)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:

P.s.
Når nu der er så meget debat om højresvingsulykker, er det jo ufatteligt at de stadig fortsætter med at svinge ud, uden at orientere sig grundigt. 

Nu er det cykelistens egen skyld, de holder på deres ret til at køre frem og regner med at lastbilen holder tilbage og det gør den jo ikke hvis føreren ikke har set cyklen.

Cykelisten fik ret men døde. Men du kan måske svare mig på hvorfor det stort set kun er kvinder som er indblandet i højresvingsulykker?

[/quote]

Først.. det er altid rart at få nogle links til statistikker, når der bliver fortalt om disse : 

e-bil.dk:
Men du kan måske svare mig på hvorfor det stort set kun er kvinder som er indblandet i højresvingsulykker?

[quote user="e-bil.dk"]

Og jeg synes ikke denne debat burde handle om hvem der er skyld i problemerne, men hvordan de kan løses til gavn for alle... jeg er nu ret sikker på at det heller ikke er sjovt for en lastbilchauffør at køre et barn ihjel!

Mvh Sue

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)