Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er jeg TRÆT af at høre om højresvingsulykker!!!

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg ikke kommentere på emnet kampagner...det er der ildsjæle nok til.

Dog vil jeg som tidligere ambulance behandler i en større by gerne kommentere sagen. For jeg er Meget uenig med dine betragtninger....du fremlægger sagen som om, at størstedelen af cyklister kører råddent!!! Hvilket er noget FIS!!!!
 
For 90 % af alle de ulykker jeg har været úde til har chaufføren tilgengæld været "uopmærksom" telefonsamtaler, sms, radio og meget andet bliver betjent ......ja også under højresving.......
 
Jeg kan meget hurtig remse mange sager op der modsiger det du skriver...... fx en lastbil der kører over 4 personbiler fordi han ikke så køen på motorvejen....med 3 dræbte til følge.....(ved godt det ikke er om højresving"
 
Det er Jer lastbil chauffører der triller rundt med tons tunge biler, der skal være 100% underlagte de bløde billister..
 
Hilsen en der har set for meget
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Sigaard... nu har jeg i forrige indlæg dokumenteret min baggrund for at udtale mig om sagen, så derfor vil jeg da gerne høre lidt nærmere om hvorfor du står så hårdt på det altid er bilistens skyld??

Og i særdeleshed, er du cyklist eller bilist?
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 8:30:39 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Casper Sigaard... nu har jeg i forrige indlæg dokumenteret min baggrund for at udtale mig om sagen, så derfor vil jeg da gerne høre lidt nærmere om hvorfor du står så hårdt på det altid er bilistens skyld??

Og i særdeleshed, er du cyklist eller bilist?
 
Er hverken cyklist eller bilist - kører med det offentlige og bruger mine ben.

Grunden til det altid er bilistens skyld er fordi, at han/hun skal sørge for der er fri bane! Ved godt nogle cyklister kører på fortovet, men så er der jo heller ikke fri bane. Det eneste tidspunkt hvor en bilist kan undskyldes, er hvis cyklisten ikke har lys på. Uden lys kan man jo af gode grunde ikke se noget i mørke.

Kan man ikke acceptere at skulle kigge sig for det antal gange det er nødvendigt, så skal man ikke køre bil, men lade buschaufføren gøre det for dig.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Nåede pga. en kop kaffe ikke at lave et edit til mit forrige indlæg, men her kommer det:

Matt; beskylder dig ikke for at være en dårlig bilist. Beder dig bare om at indse, at man som bilist har et særligt ansvar overfor de "bløde" i trafikken.

Ser hver dag på mine gå-ben cyklister opføre sig direkte tåbeligt både overfor biler og andre fodgængere, så jeg er helt enig med dig i, at der skal ske en holdningsændring. Men vi kommer aldrig højresvings-problemet til livs uden begger "parter" forbedrer sig.

Er måske en smule farvet, fordi jeg for et par år siden så en lille piges lig ligge på vejbanen, efter en lastbilchauffør havde haft for travlt. Den oplevelse ryster mig stadig når jeg tænker tilbage. Det er nu ikke grunden til, at jeg aldrig cykler.   
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette er ikke en egentlig kommentar til radikale contra andre partier men derimod
en tanke omkring ny opfindelse jeg så på tv2 nyhederne her kl. 22.

Nu vil man prøve et ''nyt'' system hvor lastbil bipper løs (som når de bakker) - når lastbil
drejer til højre. Her var min første tanke egentlig - avvvvvs sikken en sovepude.
Vil dette virkeligt gøre forskellen eller vil man nu se flere uheld pga. at der nu bare
bliver drejet til højre med en endnu mindre grad af opmærksomhed.

Jeg er godt klar over, at ingen (hverken billist eller cyklist ved sine fulde fem) er ude
på at generer eller bevidst tromle ind i hinanden - men kunne denne nye opfindelse ikke blive en sovepude
og måske endda en falsk tryghedsfornemmelse for chaufføren ? hvad er jeres tanker om dette.
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Når nu en chauffør altid bliver straffet 2 gange ved sådan en ulykke, både det menneskelige aspekt og
det økonomiske med kæmpebøde, inddragelse af kørekort, manglende indtjening
var det måske på sin plads at ramme uansvarlige cyklister ekstemt hårdt på tegnedrengen.
 
Store advarsler i medier, tv-avisen, busreklamer, indkøbsposer m.m: På torsdag den .... vil alle cyklister der bliver set køre over for rødt blive afkrævet kr. 10.000  eller 6 mdr''s strafarbejde ( ulønnet) med at plante marehalm ved vestkysten.
 
Så kan det være de kan lære det!

Med venlig hilsen
Kenneth Skou

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser en del klare ulemper i den ide med en bib lyd når en lastbil skal dreje til højre.

 
1 - Chaufføren kan opfatte det dom en SOVEPUDE
 
2 - Når jeg høre den lyd vil jeg forvente lastbilen begynder at køre BAGLÆNS og bestemt ikke dreje til højre. (miljøskadet efter mange år på byggepladser)
 
3 - Cyklister SKAL have en langt større straf for at bryde de få regler der er gældene for dem. Jeg ser gerne bøderne (for alle trafikanter) bliver sat 10 gange så højt.
 
 

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahaha.... bare lige for at gøre historien her endnu bedre... politiet kørte en kampagne (YESS!!) det så hvad det er. Her i sidste uge, landsdækkende indsats med bøder overfor uforsvarlige cyklister... betjenten i Go''morgen danmark her til morgen, fortalte at ud af 1914 stoppede cyklister, talte de 1222 ALENE FOR KBH!!!

Det galt;
  • Cykling på andet end cykelstien (inde mellem biler, fortove mv.)
  • Over for rødt
  • Cykling modsat kørselsretningen
  • og
  • Kørsel uden lys, reflekser mv. (de der standardting der nu engang skal være på en jernhest).
Betjenten fortalte da også at de ville sætte større fokus på de bløde trafikanter fremover, for at få dem til at fatte de er bløde trafikanter, og altså skal indordne sig under de selv samme regler vi andre skal køre efter, for at undgå de ender under en lastbil eller lignende.
 
Og ja, jeg kan slet ikke se hvorfor vi behøver straffe de stakkels chauffører, alene at påkøre eller køre et andet menneske ihjel må være den største psykiske straf et menneske kan have.
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 10:08:35 AM Forfatter: Matt K. Baldersø
Og ja, jeg kan slet ikke se hvorfor vi behøver straffe de stakkels chauffører, alene at påkøre eller køre et andet menneske ihjel må være den største psykiske straf et menneske kan have.


Jamen så kan jeg heller ikke se, at vi skal straffe de stakkels spritbilister! Det er jo i princippet det samme.

Kan man ikke acceptere, at man kan blive straffet for sine handlinger bag rattet, så tag en taxa eller find et nyt job.

Der er helt sikkert brug for øget fokus på cyklisternes adfærd, og måske bøder er måden hvorpå den kan ændres. Personligt tror jeg mediefokus som det vi oplevede i går (det så sgu drabeligt ud med den cykel under lastbilen) er vejen frem. Godt Go''Morgen danmark tog den op. Tallene taler for sig selv - der er brug for en holdningsændring.

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
...en højresvingsulykke vil ALTID være bilistens skyld

For ganske nylig oplevede jeg en bilist som nær var skyld i en sådan ulykke. Inden et lyskryds overhalede jeg en mørkelagt cyklist en sen aftentime. Ved lyskrydset holdt for rødt en bil, som blinkede til højre.  Da jeg bremser ned (det er rødt) kommer cyklisten galoperende indenom mig, lyset skifter til grønt og cyklisten fortsætter indenom den nu højresvingende bilist, som med nød og næppe når at bremse, samtidig med at denne rablende gale cyklist svinger sin knyttede næve i luften mens hun er på vej lige over krydset. Hvor er det lige præcist bilistens skyld ligger i denne situation. Det var midt i december. Mørk nat. Smattet vejr. Ingen lys på cyklen. Uagtsom kørsel. Nul! Det er et teoretisk argument!
 
For god ordens skyld, skal det siges at jeg er inkarneret cyklist, og gerne bander uagtsomme bilister langt væk. Det ændrer imildertid ikke på, at der er et utal af cyklister som gebærder sig nøjagtigt ligeså åndsberøvede i trafikken som, stive 9. klassedimittender i en bagerforretning. Næh! Folk må fanden raslemig snart til at tage et ansvar for det de gør, i stedet for altid at skyde skylden på andre. Det gælder i trafikken som ethvert andet sted.
Side 2 ud af 4 (40 indlæg)