Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT som indehaver af I/S??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er efterhånden lidt rundt på gulvet efter at prøve at finde hoved og hale i SKAT og forskudsopgørelser og jeg ved ikke hvad...

Har for nyligt oprettet et I/S selskab med min makker. 
Men nu er det så at jeg er lidt på bar bund ang. skattereglerne....Bliver min private SKAT og min virksomheds SKAT begge betalt sammen som lønmodtager? For troede at virksomhedens SKAT blev betalt for sig med en trækprocent på 25 %, og at dette ikke ville påvirke min private SKAT? Altså at disse to ting holdte sig adskilt?

Håber at nogen gang udrede det lidt for mig, da jeg mildest talt er lost - ville gerne få svar herinde før jeg kontakter en revisor!


Mvh.

Anders

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Din skat betales helt med samme % som din personlige indkomst - og når du forskudsregistrerer så sænkes dit fradrag for at få så meget som muligt betalt via lønnnen.

I skulle nok ha sat jer lidt ind i det fra start, men det kan vel nås endnu - læs her om skat i personlig virksomhed, som også er I/S og med mindre i har aftalt speciel deling, så er det 50/50 mellem dig og din makker af overskuddet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  - Når du læser den langsomt er du helt med på skatten du skal betale

Du KAN komme ned på 25% af den del af overskud du ikke hæver, men så skal du bruge VSO SOM HER og det vil nok betyde du skal ha revisor til hjælp, og hvis ikke du betaler topskat, så gør det ikke meget forskel jo. VSO er mest smart hvis det er for at flytte beløb fra år med topskat til bundskat ved at hævninger lægges i år med mindre indkomst. Er alt alm indkomst giver det ikke meget mening her.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)