Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for deltagelse i julefrokost med andre firmaer? (enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Juelsminde
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 55
Fra  facefoto.dk - fotograf Søren Nellemann Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

facefoto.dk :: fotograf søren nellemann :: århus :: mobil 2986 3058

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den følger jeg da gerne med til, men jeg ville tvivle hvis vi taler om dig selv. Hvis det var for personale generelt du betalte, ja så kunne du givet nok bruge de generelle regler for bespisning, men da det er eksternt nok med noget begrænsning i moms

Medarbejdere der f.eks skulle betale et bidrag for at være med i en julefrokost på arbejde ville vel heller ikke ha noget personligt fradrag for den betaling

For dig selv, mad og drikke og ikke under rejse, ville mit gæt være nej - men omvendt er der ikke tvivl om det kan ha repræsentationsværdi (dog her vel ikke kunder), blot tror jeg som nævnt ikke skat vil godkende ejer i personlig virksomheds deltagelse i ekstern snapt og god mad - MEN vent lige og se om ex Henrik K (som ser ting efter lov men kreativt) eller andre - ex Tonny vil byde ind med noget bedre for dig. Jeg lytter med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Juelsminde
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 55
Fra  facefoto.dk - fotograf Søren Nellemann Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input, John.

-søren

facefoto.dk :: fotograf søren nellemann :: århus :: mobil 2986 3058

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Cookie - John Hannover:
men omvendt er der ikke tvivl om det kan ha repræsentationsværdi (dog her vel ikke kunder),

Kan der ikke argumenteres for at det er repræsentation, på samme måde som deltagelse i div. erhvervsnetværk?
Det er ikke altid der er direkte ordrer på blokken til netværksmøder, men det er en del af en langsigtet strategi for at skabe relationer der kan føre til salg på et tidspunkt.

/Brian 

Fra Juelsminde
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 55
Fra  facefoto.dk - fotograf Søren Nellemann Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

- det var netop også min tanke.

facefoto.dk :: fotograf søren nellemann :: århus :: mobil 2986 3058

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Kan der ikke argumenteres for at det er repræsentation, på samme måde som deltagelse i div. erhvervsnetværk?
Det er ikke altid der er direkte ordrer på blokken til netværksmøder, men det er en del af en langsigtet strategi for at skabe relationer der kan føre til salg på et tidspunkt.

Jo der kan da prøves, men vi taler JULEFROKOST sådan ret rent beskrevet - på KONTORFÆLLESSKAB som jo vist er erhvervsnetværk men ikke kunder eller leverandører sådan overordnet set -

Er det så repræsentation - selv om man ikke betaler for andre end en selv ved julespisning i kontorfællesskab?? Jeg ville ikke rode med sådan en forklaring, men det er helt sandt, at overfor skat handler det jo bare om at kunne overbevise, at julefrokost var repræsentation og dermed del af virksomhedens indtægtsgrundlag for ejer personlig virksomhed - og køber de den er man "home-safe" 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)